Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Hier vandaag de bronchoscopie en longspoeling gehad! Er was dus geen slijm in de luchtwegen te zien. Wel een zeer geïrriteerde keel die flink rood was. Nu een week wachten op uitslag van longspoeling. Iemand die het verschil tussen balsamic air en immunosan weet? Wellicht dat de balsamic air de keel wat kan verzachten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:18 



 
Profiel   

Immunosan is bewezen effectief vlgs mijn dierenarts, balsamic air niet... bij mij hielp het geen van beiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:59 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Immunosan is bewezen effectief vlgs mijn dierenarts, balsamic air niet... bij mij hielp het geen van beiden.

Immuno ben ik idd mee bezig geweest flesje is bijna op maar twijfel ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 03:58 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Immunosan is bewezen effectief vlgs mijn dierenarts, balsamic air niet... bij mij hielp het geen van beiden.

Volgensmij niet hoor.. hooguit klinisch getest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 06:56 



 
Profiel   

Spenk schreef
sunny43 schreef
Immunosan is bewezen effectief vlgs mijn dierenarts, balsamic air niet... bij mij hielp het geen van beiden.

Volgensmij niet hoor.. hooguit klinisch getest.


Gegoochel met woorden, dit is wat mijn dierenarts erover schrijft: ** Immuno San is een inhaleerbare oplossing die speciaal is samengesteld om het ademhalingssysteem van paarden te
ondersteunen.
Immuno San bevat zorgvuldig geselecteerde biologische etherische oliën van de hoogste kwaliteit die wetenschappelijk
zijn getest en waarvan bewezen is dat ze het immuunsysteem ondersteunen. Immuno San is 100% natuurlijk en
niet-doping en kan tot de dag van de wedstrijd worden gebruikt. Immuno San is gevalideerd door dierenartsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:00 



 
Profiel   

Ondersteuning zijn ook wel typische vage omschrijvingen.

Ik blijf er in elk geval bij dat ik alleen resultaat zie met medicijnen en verder Ondersteuning met zoutoplossing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:09 



 
Profiel   

Ik lees het dat er staat dat de oliën bewezen zijn dat ze werken om het immuunsysteem te ondersteunen. Niet dat het bewezen is dat immunosan bewezen is.

Ik ga het binnenkort ook maar eens meenemen naar stal. Ik gebruik veel balsamic air. Werkt goed heb ik het idee. Immunosan 3x gebruikt ofzo. Dus moet ik misschien een kans geve

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:35 



 
Profiel   

Maar zit er ook een verschil tussen de immunosan en balsamic air? De balsamic air is een stuk goedkoper in ieder geval

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:43 



 
Profiel   

Balsamic air is iedergeval een stuk betaalbaarder. Ik moest van mijn dierenarts de budesonide en atrovent afbouwen en daarna een week met immunisan vernevelen en dan stoppen. Na de immunisan kon ik gewoon de budesonide weer opstarten, maar op het moment is alles onder controle, wel vernevelen, wel budesonide, wel flixotide puffen maar komt alleen lichte snot en water uit zijn neusje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:45 



 
Profiel   

Ik vernevel inmiddels ruim twee maanden met rapidexon. Eerst werdt het beter, maar nu blijft het een beetje hangen, ene dag goed andere dag toch weer hoesten. Omdat ik hier lees dat flixotide beter werkt heb ik mijn dierenarts daar om gevraagd, maar de vernevelvloeistof blijkt niet meer gemaakt te worden. Mijn apotheek zei dat ze niet hadden, de apotheek van de dierenarts vertelde later dat ze uit het assortiment zijn. Nu heb ik dus de puffer flixotide gekregen die is er nog wel. Ik ben benieuwd of dat beter werkt. Hoeveel pufjes doen jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 16:46 



 
Profiel   

Klopt wat wel verkrijgbaar is is budesonide :) daar kan je eventueel wel naar vragen die is er in vernevelvloeistof onder pulmicort, sandoz en teva. Hier was alleen teva op voorraad. Pufjes werkt verder ook.

Ik moet 8 pufjes per keer geven 2x daags dus 16 per dag. Gaat om een volwassen paard van ronde 560 kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 16:57 



 
Profiel   

Ik geef sinds 2 mei, 6 pufjes per keer, 2x daags. Soms 1x als ik het met werk echt niet red.
Pony is tot heden goed! Ik ben er echt blij mee.

Ik inhaleer de ene keer met de flexineb als ik bijv vernevelt heb, de andere keren met een aerochamber inhalator voor babys

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 20:04 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik geef sinds 2 mei, 6 pufjes per keer, 2x daags. Soms 1x als ik het met werk echt niet red.
Pony is tot heden goed! Ik ben er echt blij mee.

Ik inhaleer de ene keer met de flexineb als ik bijv vernevelt heb, de andere keren met een aerochamber inhalator voor babys

Hoe inhaleer/puf je met de flexineb??

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 21:36 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Saaams schreef
Ik geef sinds 2 mei, 6 pufjes per keer, 2x daags. Soms 1x als ik het met werk echt niet red.
Pony is tot heden goed! Ik ben er echt blij mee.

Ik inhaleer de ene keer met de flexineb als ik bijv vernevelt heb, de andere keren met een aerochamber inhalator voor babys

Hoe inhaleer/puf je met de flexineb??


Er zit een speciaal opzetstukje bij voor een puf. Dat zet ik erop en vaak ga ik even wandelen en ondertussen druk ik op t pufje :+

https://flexineb.nl/product/flexineb-md ... pompspray/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 21:50 



 
Profiel   

Nou mijn cup waar na 2 maanden een gat in zat, heb ik dus gewoon pech mee. Krijg wel 10% korting op een nieuwe... zou toch liggen aan slijtage/gebruik.

Ik hoop maar dat de nieuwe die ik nu in gebruik heb het gewoon weer een jaar doet.. want heb nu het idee dat ik gewoon 80 euro de sloot in heb gegooid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:19 



 
Profiel   

Oh waar doe je die om dan? Waar je medicatie cup normaal zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 15:39 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Nou mijn cup waar na 2 maanden een gat in zat, heb ik dus gewoon pech mee. Krijg wel 10% korting op een nieuwe... zou toch liggen aan slijtage/gebruik.

Ik hoop maar dat de nieuwe die ik nu in gebruik heb het gewoon weer een jaar doet.. want heb nu het idee dat ik gewoon 80 euro de sloot in heb gegooid.


Valt best mee... ik heb er 3 'versleten' in 52 dagen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 17:08 



 
Profiel   

Maar dat is toch niet normaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 17:11 



 
Profiel   

Ik gebruik mijn oude cups nu iig alleen voor de balsamic air enzo en de nieuwe gaat alleen zout in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 17:54 



 
Profiel   

Bizar dat sommige zo snel kapot zijn... Ik moet er ook weer eens voor geval dat gaan bestellen. Is er wel eens korting?

Filmpje van m'n merrie. Ze is dus enorm gevoelig op de slijmvliezen (ook flinke reactie op een kopje thee in d'r buurt bijvoorbeeld :=) en krijgt enorme briesaanvallen eerste 10 minuten, wat heel ongemakkelijk voor d'r is. Dit was vanmorgen. Dit is dus een reactie nog voordat ik de flexineb om heb gedaan of überhaupt heb aangezet. Alleen gevuld en toen irriteerde 't haar al en begon ze een lange "bries aanval" (dat niet gefilmt) . Je ziet dat er dan ook al een en ander uitdruipt dus ik hoef 'm niet eens aan te doen eigenlijk }:0 :+



Na de briesaanval 'm op doen kan ze soms nog eens beginnen, vandaag paar X briesen en was 't daarna soort van oké.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:47 



 
Profiel   

Vandaag de uitslag gehad van spoeling. Milde(lichte) astma. Nu wilde de DA prednison voorschrijven maar buiten t feit om dat ik niet in de ochtend kan geven ben ik er ook wat huiverig voor. Mijn kwpn is vrij compact en heeft al aanleg om dik te worden. Ik heb gezegd dat ik een mooie flexineb heb liggen en die graag wil gebruiken. Ik krijg nu puffers voor geschreven en die kan ik dan vanaf maandag/dinsdag ophalen. Ben erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:23 



 
Profiel   

Ik begreep van de DA dat paarden niet de neiging hebben om dik te worden van prednison. Alleen hoefbevangenheid ligt op de loer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:35 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Vandaag de uitslag gehad van spoeling. Milde(lichte) astma. Nu wilde de DA prednison voorschrijven maar buiten t feit om dat ik niet in de ochtend kan geven ben ik er ook wat huiverig voor. Mijn kwpn is vrij compact en heeft al aanleg om dik te worden. Ik heb gezegd dat ik een mooie flexineb heb liggen en die graag wil gebruiken. Ik krijg nu puffers voor geschreven en die kan ik dan vanaf maandag/dinsdag ophalen. Ben erg benieuwd!


In dat geval zou ik inderdaad vragen naar medicatie die je kan vernevelen in plaats van prednison. Snap ook niet zo goed waarom er gegrepen wordt naar zo’n heftig middel terwijl je milde klachten hebt…


Hier vandaag terug gegaan naar de kliniek na 2 weken flixotide en combivent. Gelukkig wel progressie maar wel zijn er nog niet. Flixotide is hier helaas ook niet meer leverbaar dus nu over op Dex en combivent voor 2 weken en dan opnieuw naar de kliniek voor een scopie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 13:40 



 
Profiel   

Maaik schreef
michelle933 schreef
Vandaag de uitslag gehad van spoeling. Milde(lichte) astma. Nu wilde de DA prednison voorschrijven maar buiten t feit om dat ik niet in de ochtend kan geven ben ik er ook wat huiverig voor. Mijn kwpn is vrij compact en heeft al aanleg om dik te worden. Ik heb gezegd dat ik een mooie flexineb heb liggen en die graag wil gebruiken. Ik krijg nu puffers voor geschreven en die kan ik dan vanaf maandag/dinsdag ophalen. Ben erg benieuwd!


In dat geval zou ik inderdaad vragen naar medicatie die je kan vernevelen in plaats van prednison. Snap ook niet zo goed waarom er gegrepen wordt naar zo’n heftig middel terwijl je milde klachten hebt…


Hier vandaag terug gegaan naar de kliniek na 2 weken flixotide en combivent. Gelukkig wel progressie maar wel zijn er nog niet. Flixotide is hier helaas ook niet meer leverbaar dus nu over op Dex en combivent voor 2 weken en dan opnieuw naar de kliniek voor een scopie.

Ja ze is nog wat van de oude stempel. Maargoed! Mag ik vragen wat de flixotide en de andere medicatie doet? Aangezien er geen slijm op de bronchoscopie te zien was. Alleen een geïrriteerde keel.

Puffen jullie gewoon met de flexineb of inhalator? Er zou een blauwe ring bij moeten zitten in me pakket maar die heb ik niet. Wel een witte wellicht is dat hetzelfde :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 13:43 



 
Profiel   

Ik wilde ook in eerste instantie geen prednison. En daarom kregen we flixotide mee. Dat werkt veel plaatselijker, echt in de longen, en daardoor minder kans op nare bijwerkingen als hoefbevangenheid.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 13:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen