Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Spenk schreef
Beweging is hier ook wel de sleutel ja. Ik ga meestal rijden daarna.


maar dat lukt vast ook niet 7 dagen in de week 2x daags.... hopelijk krijg ik het binnenkort echt onder controle, nu een buitenstalletje gemaakt, zodat ie niet meer in de normale stalling kan/mag, kijken of het helpt. Ik kan dat nu nog uittesten zonder dat ie (gestoomd) hooi eet, nog even genoeg gras.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 11:51 



 
Profiel   

Nee maar daarmee kan ik het beperken tot 3 keer per week :) zonder rijden moet ik veel vaker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 17:07 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Spenk schreef
Beweging is hier ook wel de sleutel ja. Ik ga meestal rijden daarna.


maar dat lukt vast ook niet 7 dagen in de week 2x daags.... hopelijk krijg ik het binnenkort echt onder controle, nu een buitenstalletje gemaakt, zodat ie niet meer in de normale stalling kan/mag, kijken of het helpt. Ik kan dat nu nog uittesten zonder dat ie (gestoomd) hooi eet, nog even genoeg gras.


Je paard staat/stond nog op stal nachts?

Kun je niet meer dan 20 ml zoutoplossing inhaleren?
Of 1x per dag 40 ofzo?

Vooral langdurige beweging naderhand is echt heel belangrijk bij luchtwegproblemen.
Of nouja als je na het inhaleren wilt dat de snot/slijmen eruit komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 17:11 



 
Profiel   

Ik ben zo blij met de werking van de flexineb. De mijne was afgelopen week/2 weken weer wat meer aan t hoesten. Beetje door t weer denk ik en wat minder verneveld tijdens m'n vakantie. En dan ineens komt er een behoorlijke dot slijm uit en is het hoesten volgens mij ook gelijk een stuk minder. Dan ben ik zo blij met de werking van de flexineb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 18:09 



 
Profiel   

hagelslag schreef
sunny43 schreef

maar dat lukt vast ook niet 7 dagen in de week 2x daags.... hopelijk krijg ik het binnenkort echt onder controle, nu een buitenstalletje gemaakt, zodat ie niet meer in de normale stalling kan/mag, kijken of het helpt. Ik kan dat nu nog uittesten zonder dat ie (gestoomd) hooi eet, nog even genoeg gras.


Je paard staat/stond nog op stal nachts?

Kun je niet meer dan 20 ml zoutoplossing inhaleren?
Of 1x per dag 40 ofzo?

Vooral langdurige beweging naderhand is echt heel belangrijk bij luchtwegproblemen.
Of nouja als je na het inhaleren wilt dat de snot/slijmen eruit komen.


Ik heb inloopstallen met paddock en weidegang. Maar meestal slapen ze dan toch heerlijk op de mat in de stal als het zand van het paddock nat is. Ik heb mijn schuur (oude boerenschuur) al wel heel erg aangepast maar het blijft een oude schuur waarbij het stof uit het hout komt en de stro zolder nu wel grotendeels is afgedekt met PVC maar stofarm is een illusie (ondanks dat ik een veegmachine heb aangeschaft en dagelijks een ronde doe). De andere paarden staan nu gewoon 's nachts op paddock met inloopstal en hooi buiten en ons astma paardje heb ik deze week buitengesloten, op gras en er staat ook nog een hokje waar ie evt. kan schuilen. Kijken of dat helpt.

Ik ben nog volgens advies van DA aan het afbouwen, en moet van hem iedergeval nog 2 weken 15 - 20 ml 2x daags vernevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 19:57 



 
Profiel   

@sunny, ansich als de schuur goed is qua ventilatie etc.
Dan is het niet erg als ze het als schuilstal gebruiken.

Stof zit ook in de lucht als het extreem droog is buiten.
Dus echt nonstop buiten is niet altijd beter.

Zolang de stof niet extreem blijft hangen na het vegen en je paard tijdens het vegen niet binnen staat. Moet het ansich kunnen dat ze af en toe erin staan.

Ik hoop vooral dat je je paard wat fitter krijgt qua longen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 20:48 



 
Profiel   

hagelslag schreef
@sunny, ansich als de schuur goed is qua ventilatie etc.
Dan is het niet erg als ze het als schuilstal gebruiken.

Stof zit ook in de lucht als het extreem droog is buiten.
Dus echt nonstop buiten is niet altijd beter.

Zolang de stof niet extreem blijft hangen na het vegen en je paard tijdens het vegen niet binnen staat. Moet het ansich kunnen dat ze af en toe erin staan.

Ik hoop vooral dat je je paard wat fitter krijgt qua longen


Ja daarom was de test om hem 24/7 buiten te sluiten niet handig toen het zo droog was, nu kan dat wel en is er nog genoeg gras om geen hooi bij te moeten voeren. Ik ben wel even aan het kijken om evt. voordroog te gaan testen. Nu gestoomd hooi of nat hooi in het pakket!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 22:06 



 
Profiel   

Mensen hier ervaring met een lekke cup? Van de één op de andere dag is mijn medicatie cup lek. Is amper 40x gebruikt en maak hem na elk gebruik volgens de voorschriften schoon. De vloeistof drupt er gewoon uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 17:45 



 
Profiel   

Spenk schreef
Mensen hier ervaring met een lekke cup? Van de één op de andere dag is mijn medicatie cup lek. Is amper 40x gebruikt en maak hem na elk gebruik volgens de voorschriften schoon. De vloeistof drupt er gewoon uit.

Als je goed kijkt, zie je dan dat dat bronzen/gouden pannetje onderin ook lek is? Zo ging de mijne uiteindelijk ook kapot, maar wel na 1/1,5 jaar. Bij mij liep de vloeistof er ook uit maar je zag gewoon dat er een stukje uit de bodem mistte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 17:58 



 
Profiel   

ElSea schreef
Spenk schreef
Mensen hier ervaring met een lekke cup? Van de één op de andere dag is mijn medicatie cup lek. Is amper 40x gebruikt en maak hem na elk gebruik volgens de voorschriften schoon. De vloeistof drupt er gewoon uit.

Als je goed kijkt, zie je dan dat dat bronzen/gouden pannetje onderin ook lek is? Zo ging de mijne uiteindelijk ook kapot, maar wel na 1/1,5 jaar. Bij mij liep de vloeistof er ook uit maar je zag gewoon dat er een stukje uit de bodem mistte.

Ja die is ook lek ja!

Maar ik heb hem sinds eind juli...... vernevel niet eens dagelijks. Maar ik mag hem opsturen! In deze heb ik ook geen balsamic air gebruikt die stop ik in een andere. Puur de zoutoplossing ging hierin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 17:59 



 
Profiel   

Spenk schreef
ElSea schreef

Als je goed kijkt, zie je dan dat dat bronzen/gouden pannetje onderin ook lek is? Zo ging de mijne uiteindelijk ook kapot, maar wel na 1/1,5 jaar. Bij mij liep de vloeistof er ook uit maar je zag gewoon dat er een stukje uit de bodem mistte.

Ja die is ook lek ja!

Maar ik heb hem sinds eind juli...... vernevel niet eens dagelijks. Maar ik mag hem opsturen! In deze heb ik ook geen balsamic air gebruikt die stop ik in een andere. Puur de zoutoplossing ging hierin.


Ja stom is dat, zo snel zou dat niet moeten gaan. Wel fijn dat ze zulke goede klantenservice hebben!

Ik ben nu in Duitsland en heb even Frosch ingeslagen voor de komende jaren :o en cool zeg, ik keek net op de site en zie dat ze nu ook een zwart masker hebben. Had ik die maar gehad ipv blauw :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 18:04 



 
Profiel   

Ja dat zag ik ook, maar ik was hoe dan ook voor de roze gegaan hoor!!

Hun klantenservice is vaak wel fijn! Maar hoor wel steeds met regelmaat over kapotte en lekker cups. Vind t altijd zo vervelend om te moeten zeuren, zeker als ze t juist zo fijn oplossen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 19:13 



 
Profiel   

Ja als dit normaal is dan moet je dus elke 2 maanden een nieuwe cup kopen dat leek me ook wel heel overdreven. Met paar keer per week gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 19:19 



 
Profiel   

Ben benieuwd of je een nieuwe krijgt Spenk.

Moest jij ook zelf de verzendkosten betalen voor het opsturen? Ik wel, en vond dat best gek om eerlijk te zijn. Ik diende een klacht in omdat die van mij veel te snel verneveld. Heeft mij er van weerhouden om die van mij op te sturen. Plus je bent het ding een tijdje kwijt.
Ik doe nu gewoon de 30ml cup en dan ben ik ongeveer een kwartier bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 12:21 



 
Profiel   

Unleash schreef
Ben benieuwd of je een nieuwe krijgt Spenk.

Moest jij ook zelf de verzendkosten betalen voor het opsturen? Ik wel, en vond dat best gek om eerlijk te zijn. Ik diende een klacht in omdat die van mij veel te snel verneveld. Heeft mij er van weerhouden om die van mij op te sturen. Plus je bent het ding een tijdje kwijt.
Ik doe nu gewoon de 30ml cup en dan ben ik ongeveer een kwartier bezig.


Ja, ik heb dat ook gehad. Moest zelf de verzendkosten betalen. Had dat voor zo'n bedrijf eigenlijk niet verwacht en stond er redelijk van te kijken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 23:37 



 
Profiel   

Ik wil balsamic air (vernevelen) proberen.
Moet ik dan de groene medicatiecup bestellen of lukt het ook in de grijze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 16:40 



 
Profiel   

Unleash schreef
Ik wil balsamic air (vernevelen) proberen.
Moet ik dan de groene medicatiecup bestellen of lukt het ook in de grijze?


Dat kan in de grijze.
De groene kan alleen bij de oudere apparaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 16:54 



 
Profiel   

Oke tnx!

Balsamic air is onderweg met de post inmiddels. :)

Ben erg benieuwd wat dat gaat doen. Alles tot nu toe heeft nog niet mega veel effect gehad, behalve de flucatison. Dat hielp wel zichtbaar, maar wel pas na 10 dagen. Klachten kwamen ook direct terug toen ik stopte. Tot nu toe nog niet zo veel effect van de flexineb. Maar ik gebruik hem wel elke dag in het kader van baat het niet dan schaad het niet.
Heb tot nu toe alleen zoutoplossing verneveld en ben nu sinds 3 dagen met silvaplex bezig. Straks wil ik dat aanvullen met balsamic air.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 21:36 



 
Profiel   

Ik vermoed toe te zijn aan een nieuwe cup.

Vraag 1; wat doen jullie met de oude? Bewaren if weggooien?

Vraag 2; ze hebben een kortingsactie van 10%
Zal ik daar gebruik vanaken of gokken op meer korting rond black friday?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 22:19 



 
Profiel   

Is volgens mij nooit meer dan 10%, dus zou t nu doen als je er een nodig hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 22:35 



 
Profiel   

Ik heb een flexineb te koop ivm overleden pony. Pb voor meer info.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-22 05:04 



 
Profiel   

Een vraagje; ik gebruik de flexineb nu dagelijks Ivm terugkerende klachten. Nu is de frosch reiniger bijna op. Heeft iemand een alternatief voor de frosch? Kan hem hier in de buurt nergens vinden. Alvast bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-22 17:36 



 
Profiel   

Vinny12511 schreef
Een vraagje; ik gebruik de flexineb nu dagelijks Ivm terugkerende klachten. Nu is de frosch reiniger bijna op. Heeft iemand een alternatief voor de frosch? Kan hem hier in de buurt nergens vinden. Alvast bedankt.

Dreft. Volgens mij werd dat eerder ook voorgeschreven

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-22 19:27 



 
Profiel   

Mochten mensen op zoek zijn, ik heb een flexineb te koop van een half jaartje oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 08:50 



 
Profiel   

[/quote]
Dreft. Volgens mij werd dat eerder ook voorgeschreven[/quote]

Dank je. En hoe maak ik dat dan aan? 1 drupje dregt met water in een fles?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 17:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen