Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:47

Spenk schreef:
hagelslag schreef:
Naja, ik poets mijn paard zodra ze staat te inhaleren.
Zet hooi klaar of ga poep scheppen.
Opzich is het misschien vervelend.
Maar ze is nogal baldadig vlak voordat er wat loskomt.
Dus ik ben blij dat ze geen flexineb op haar neus dan heeft.
En ik de aanvoer slang vrij los op het masker kan doen waardoor deze dan eventueel los schiet.

Maar een flexineb gaat geen kant op en je kant dus niks lostrekken.

Ik ervaar echt een wereld van verschil in wandelen tijdens vernevelen tov stilzetten. Is hier echt veel minder effectief.



Ze mept haar neus tegen de stal deur of waar dan ook.
Of tegen haar been of of of.
Dus nee, ik ben met haar baldadig gedrag blij met de goedkopere versie.
Hij doet het, het werkt voor ons en het kost voor ons gebruik minder dan de flexineb

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:49

En dat laat je toe :o ?

Daarom wandel ik dus ook. Ik laat ze echt niet de boel stukmeppen kom zeg.

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:52

Het is een paard en geen machine.

Als ik het steeds corrigeer, word ze extreem pissig.
Indien ik het toelaat dat ze af en toe probeert de zak van haar neus te schuren of een snoetje of of of.
Kunnen we samen werken ipv tegenwerken.

Mocht dit apparaat kapot gaan, was het slechts 250 euro.
En geen 900 of meer

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:58

Ja dat is dus precies de reden dat ik de flexineb heb :)

Dan heb je dit soort gedoe dus niet dan kun je ook gewoon gaan stappen. Voor mij zou het niks zijn dat je stroom nodig hebt wat een gedoe. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk!

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:04

Ik weet hoe dramatisch ze is met vliegen.
Dus eh nee de flexineb zou hier echt vlot kapot zijn.
Dus ik blijf hierbij.
Mocht hij kapot gaan baal ik kort.
En koop dan een nieuwe

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 09:10

Ik heb er ook eentje die mepte hem er zo ongeveer af, de flexineb. Maar nu half jaar later kan ie gewoon los staan (eerder moest ik perse met hem lopen om de flexineb te laten overleven). Gewenning helpt, moeilijkste is nu nog 'm eraf halen want dan gaat ie met zijn kop zwaaien.

amyblub

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-11-15
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:15

hagelslag schreef:
Het is een paard en geen machine.

Als ik het steeds corrigeer, word ze extreem pissig.
Indien ik het toelaat dat ze af en toe probeert de zak van haar neus te schuren of een snoetje of of of.
Kunnen we samen werken ipv tegenwerken.

Mocht dit apparaat kapot gaan, was het slechts 250 euro.
En geen 900 of meer


Ik zette mijn paard tussen 2 touwtjes vast in het gangpad zodat hij zijn hoofd niet tegen de staldeuren aan kon slaan oid. Als hij echt de kolder in de kop had :P dan ging ik met hem rondjes door de bak lopen, of buiten door het bos. Met zo'n goedkoper ding heb je ook nog een snoer wat alle kanten op vliegt als die loskomt... Dat zou mijn paard dus absoluut niet trekken.

Hier zijn we inmiddels gestopt met prednisolon, gestopt met vernevelen van cortico's, gestopt met aanvullende kruiden/middeltjes/supplementen en hebben we de flexineb al bijna 2 maanden niet aangeraakt! Mijn paard is hoestvrij, staat niet meer benauwd, vrijwel geen snot meer (echt een enkele keer een snottebel) en is weer helemaal happy. Kan weer rijden, longeren, bosritjes maken etc. Dit door te verhuizen naar (weer) een 24/7 buiten stal maar dit keer met verpakt hooi. Nou, had ik dit maar een jaar geleden gedaan... Het lijkt alsof hij nooit ziek is geweest!!!

Ik overweeg nu om mijn flexineb te verkopen, maar eigenlijk durf ik niet.... Wat zouden jullie doen? Nog een tijdje aankijken en bewaren?

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:21

@amyblub je hebt pb!

Hier inmiddels na 2 weken 2x pd nu naar 1x pd zoutoplossing icm 2x daags broomhexine.
Ik heb het idee dat ze wat moeite met slikken heeft en vreselijk vol zit dus ik hoop dat dit de broomhexine is die de boel losmaakt.
Meer mensen die dit hebben gebruikt?

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:26

@amyblub hier precies dezelfde ervaring, en van onverpakt naar verpakt hooi…
Ik ben zielsgelukkig! Maar die Flexineb gaat hier nooit meer weg

amyblub

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-11-15
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:31

Gladijs schreef:
@amyblub hier precies dezelfde ervaring, en van onverpakt naar verpakt hooi…
Ik ben zielsgelukkig! Maar die Flexineb gaat hier nooit meer weg

Bizar he, had nooit verwacht/durven hopen dat het zoveel verschil zou maken. Vond de stap heel eng vanwege alle enge verhalen over voordroog + ik heb een koudbloed die al overgewicht heeft.... Maar het gaat zo goed :)

Ja, ik snap je wel... Maar hij ligt hier nu maar 'te verstoffen', wil er eigenlijk dan liever iemand anders blij mee maken... Maar het is wel eng hoor, blegh. Zit de hele tijd in mn hoofd van 'wat als'

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:11

Ja je hebt helemaal gelijk, ik heb 5 koudbloeden staan en ik heb de keuze moeten maken voor hun alle 5 om op voordroog over te stappen. Er hoestte er maar eentje… maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.. ik kan weer slapen.. maar die Flexineb blijft hier. Ik verkoop wel mijn hooistomer.. daar ben ik niet bang voor..
Ik snap het wel, ik zou ook iedereen de Flexineb aan willen raden en dan naar het management kijken in de tussentijd.. overal ruim de tijd voor genomen, overstappen en medicatie afbouwen, zeker drie maanden.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:56

Ik heb m'n flexineb jaren niet gebruikt en nu accepteert ze 'm aardig en dus blij dat ik 'm nog had liggen. Ik zou 'm ook niet snel verkopen, je krijgt er toch niet meer de nieuwprijs voor 3n als je 'm na aantal jaar toch nodig hebt heb je hem iig nog liggen ipv dat je weer een nieuwe smak moet uitgeven.

Mijn merrie gaan volgende winter ook naar verpakt hooi maar dat vind ik wel spannend ook...

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:22

Hier is verpakt hooi geen optie. Maar gelukkig gaat het hier ook best oke! Die scuttellaria doet ook wel iets heb ik het idee!

Ik heb haar nog niet benauwd geweten. Dus ben ik ook heel blij mee.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:20

Hier eigenlijk ook niet... Iig heeft de TA aangegeven dat ze geen voordroog meer mag vanwege dr diastase. Maar het is kiezen tussen twee kwaden... Nu week ik 't hooi nog, maar het is rot werk en ik gooi best wat hooi weg als ze opeens iets minder eten.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 23:12

Ja true. Met name met het warme weer. In de koude maanden durf ik het aan om het restant dan even op de grond te gooien in d'r stal. Met die warme dagen, gaat het snel broeien.

Ik merkte het toen ze nog hooi op stal kregen, maar ze t liefste de hele dag buiten stonden. Het is dan zo puzzelen. Niet te veel, want dan kan je t weggooien, niet te weinig, dat is ook weer sneu. Nu ze buiten eten krijgen, gaat het weer op.

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:56

Ik heb er 2 op gestoomd hooi en eentje niet. Hooi wat niet op is na 24 uur gaat naar de vreetlinger of wordt nog een keer gestoomd en gaat dan naar de vreetlinger. Zo heb ik heel weinig verspilling.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:18

In mijn nog geen 3 maand oude cup zit een gat in het membraam. Hopelijk kan flexineb iets voor ons betekenen. Mijn oude cup die doet het nog als een speer en die is al ruim 1 jaar oud volgens mij.

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:25

Laura_ schreef:
In mijn nog geen 3 maand oude cup zit een gat in het membraam. Hopelijk kan flexineb iets voor ons betekenen. Mijn oude cup die doet het nog als een speer en die is al ruim 1 jaar oud volgens mij.

Wat gebruik jij voor in de cub? Ik had begrepen dat sommife vloeistoffen snel schade kunnen aanbrengen

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:17

Voornamelijk zout en ook wel balsamic air, maar als ik dat met deze cup 10x heb verneveld is het veel. Balsamic air is er wel eentje van hoor, maar ik heb ook een cup. Jaar oud ofzo. Gaat zout, balsamic air, immunosan, medicatie ongeveer alles wat je kan vernevelen, heeft er in gezeten en doet het nog prima!

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:24

Laura_ schreef:
Voornamelijk zout en ook wel balsamic air, maar als ik dat met deze cup 10x heb verneveld is het veel. Balsamic air is er wel eentje van hoor, maar ik heb ook een cup. Jaar oud ofzo. Gaat zout, balsamic air, immunosan, medicatie ongeveer alles wat je kan vernevelen, heeft er in gezeten en doet het nog prima!

Wat raar joh dat deze dan al zo snel kapot gaat. Balsamic air kan je toch ook over het voer geven?

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 00:02

Laura_ schreef:
In mijn nog geen 3 maand oude cup zit een gat in het membraam. Hopelijk kan flexineb iets voor ons betekenen. Mijn oude cup die doet het nog als een speer en die is al ruim 1 jaar oud volgens mij.
- ik heb mijn laatste cup 20 dagen gebruikt en toen viel er een gat in... degene er voor 12 dagen toen ie er mee stopte, hopelijk nu langer, wordt er moedeloos van.

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 00:12

sunny43 schreef:
Laura_ schreef:
In mijn nog geen 3 maand oude cup zit een gat in het membraam. Hopelijk kan flexineb iets voor ons betekenen. Mijn oude cup die doet het nog als een speer en die is al ruim 1 jaar oud volgens mij.
- ik heb mijn laatste cup 20 dagen gebruikt en toen viel er een gat in... degene er voor 12 dagen toen ie er mee stopte, hopelijk nu langer, wordt er moedeloos van.

Nouja wat slecht je zou voor dat geld toch wel meer verwachten? Zit er geen garantie op

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 07:54

Voor zover ik weet lost flexineb zoiets wel op.
Maar ik vind het wel apart.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:40

Ja mijn ervaring met flexineb is ook goed hoor wat dat betreft, dus ik heb ze gelijk een mailtje gestuurd.

Maar 20 dagen en 12 dagen is wel heel kort. Daar zou ik toch ook niet zo vrolijk van worden.

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:22

Ik kreeg toen uit coulance één vergoed waarbij dit was maar meteen erbij dat dat eenmalig was. Het gebeurde nu eenmaal soms.