Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:49

Hagelslag welke heb jij en gaat die op stroom?

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:22

Ik zie dat hij ook te huur is voor 70 euro voor 2 weken, dan moet je een borg van 500 euro betalen. Gebruiken jullie hem iedere dag of alleen wanneer het nodig is. En heeft het zin om hem te gebruiken voor dat de herfst hoest begint, of gebruik je hem pas als de problemen beginnen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:37

Ligt er een beetje aan..die van mij heeft een pollenallergie. Dat is eind maart en de maand april het ergste. Daarna wordt het wel wat minder, maar gedurende de zomer heeft ze er ook nog wel last van hoor. Ik heb hem sinds juli. Vanaf toen iedere dag gebruikt. Sinds een week of 2 ben ik aan het minderen. Ik wil gedurende de winterperiode toch minimaao 1 a 2x per week de flexineb blijven gebruiken.. en vanaf januari weer gaan opvoeren, zodat ik hopelijk het ergste buiten de deur houd. Maar vanaf maart tot eind aug/september toch wel dagelijks gebruik.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:54

Oké dat is duidelijk, ja hier is het hoesten heel wisselend. Ik heb Flexineb gemaild en gevraagd of hun ze ook verhuren?

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 17:01

marleen_usar schreef:
Hagelslag welke heb jij en gaat die op stroom?



Die van waldhausen,
Je kunt de flexineb ook eerst huren om te zien wat jullie ervan vinden.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 17:15

Ik zie het bij Flexineb niet staan dat hij te huur is, ik kwam hem wel op een andere site tegen. Daar kan je hem wel huren.

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 17:18

Ik gebruik hem ook van maart tot eind september elke dag. Vanaf oktober blijven wij hem wel gebruiken maar dan 3-4 x per week

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 17:37

Flexineb verhuurt ook. Je krijgt dan een nieuwe opgestuurd. Als die je bevalt mag je hem houden en anders stuur je hem terug.. je betaald dan een tientje per dag huur ofzo. De gebruikte unit gaat dan als 2e hands in de verkoop.

Borg is wel gelijk aan de nieuwprijs.

Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan. Ik wilde liever de roze en de korting ging ook niet op de huur. Maar gelukkig accepteerde ze hem en is t niet voor niks geweest.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 17:48

nnicolex schreef:
Waar halen jullie de zoutoplossing? Liefst grote verpakking zodat ik even vooruit kan..

Ik heb laatst inderdaad 10 liter gedestilleerd water gehaald en vul elke keer kleine flesje bij.

Ik heb mijn paard vanaf begin aangeleerd dat hij een brokje krijgt bij op en af doen. Hierdoor staat hij altijd braaf met zn neusje naar beneden en kan ik het masker heel relaxt op en af doen. Niet helemaal hoe ik het normaa gesproken zou doen maar wil toch dat hij het “leuk” vind om hem op te krijgen en hij doet alles voor eten dus dit ook :+


Gewoon Googlen op NAcl 0,9%

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:07

Nacl kan je bij de apotheek halen..misschien ook in grote hoeveelheid te bestellen?

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:51

Laura_ schreef:
Nacl kan je bij de apotheek halen..misschien ook in grote hoeveelheid te bestellen?


Bij mijn weten is 1 liter het grootste volume maar je kan vaak wel goedkoper 6 flessen tegelijk kopen

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 20:49

Afbeelding

-O- -O- -O-

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:55

Pff… en ze zijn al zo duur… :( maarja… alles wordt duurder dus ik snap het wel…

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 21:02

Ik vind het echt niet meer te betalen.
Medicatiecup is nu al €75 euro en die gaat een paar euro omhoog.

Ik gebruik hem iedere dag minimaal 20 min en dan gaat het best hard met de cups.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:43

Ja ik zag het net ook..iemand enig idee hoeduur de cups worden. Weet niet of ik beter kan wachten op een kortingsactie of nu nog een reservecup inslaan. Die cups zijn inderdaad ook behoorlijk prijzige dingen.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 06:53

Zo zat ik gister ook te denken Laura

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:27

Niet fijn, maar inderdaad wel te begrijpen.

v.w.b. de cups: ik heb daar (bij nagenoeg dagelijks gebruik) tot nu toe gemiddeld ruim een half jaar mee gedaan. Dan is een paar euro meer nog veel, maar op een half jaar valt dat nog mee.
Bovendien waren ze (flexineb.eu) tot nu toe al flink goedkoper dan de paar andere verkopers, op een cupje bijv scheelt dat al zeker 10 euro.
Maar ook op producten als silvaplex scheelt (of scheelde?) het ook heel veel.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:39

Zeker waar wat je zegt hoor, maar ik vind het vooral zonde dat het apparaat al zo duur is en je dan half jaarlijks ook nog eens 75-80 kwijt bent voor de cup.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 09:41

Halfjaar met een cub????

Hoe doen jullie dat?

Ik heb elke 2 maanden wel een nieuwe nodig. Iedere dag gebruik ik hem minimaal 20 min. Na ieder gebruik word hij goed schoongemaakt. Maar ik redt dat echt niet 6 maanden.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:48

2 maanden is wel heel erg weinig!! Wat gebeurt er dan na die 2 maanden dat je 'm moet vervangen? Waar maak je mee schoon en wat vernevel je?

Anyway, ik gebruik 'm dus ook min of meer dagelijks en dan ook minimaal 20 minuten. En ik ben ook heel precies met het schoonmaken, dat is het eerste dat ik doe als ik van stal kom. Dus niet eens direct na gebruik.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 14:51

Of ze stoppen met vernevelen en doen niks meer. Lijken dan wel verstopt. Krijg ze dan ook niet meer werkend met warm water.
Of ze gaan druppelen in plaats van vernevelen.

1 cupje heb ik zelfs maar 3 weken gebruikt. En deed het toen al niet meer.

Ik maak ze direct naar gebruik schoon met 2 drupjes afwasmiddel en demi water. Goed schudden, laten staan, paat seconden vernevelen, en dan weer schoon spoelen met demi water en aan de lucht laten drogen.

Ik vernevel nu alleen zoutoplossing voorheen ook balsamic air.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:00

Een cupje die 3 weken meegaat,zou ik toch even nagevraagd hebben of dat wel klopt. Daar zijn ze mij toch wel iets te prijzig voor.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:02

Miss geen afwasmiddel meer gebruiken maar eens 2 flessen van dat spul van hun mee bestellen. En zou het niet laten staan met dat afwasmiddel water erin. En ook nog ff aan zetten met alleen water erin. Miss doen ze het niet meer omdat dat afwasmiddel het membraam verstopt of zo

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:38

Hm....ik doe het ook met afwasmiddel (dreft original, volgens advies, volgens mij stond dat toen zelfs ook in de gebruiksaanwijzing als alternatief voor dat andere spul). 3 drupjes, en demiwater. Schudden, dan een paar keer met duim op onderkant duwen zodat het membraampje ook schoon wordt en dan spoelen met demi water. Even laten staan en dan legen en laten drogen.
Zo doe ik het nu bijna 2 jaar.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:15

Ben vanaf juli ook bezig met nog steeds de eerste cup. Bijna 2 maanden dagelijks 20 minuten, heb nu afgebouwd naar 1 x 20 minuten om de 3 dagen.
Ik maak na iedere ronde schoon door schudden en omspoelen met demi water, dan met demiwater even stomen en vervolgens leeggooien en aan de lucht laten drogen. Met schoonmaakmiddel doe ik nu pas iedere x, bij dagelijks gebruik om de paar keer. Vernevel ik wel alleen met zoutoplossing.

Vroeg me al af waaraan je kan zien dat je de cup moet vervangen, maar dan doet ie het dus simpelweg niet meer blijkbaar...