Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:03

Dit weekend heeft flexineb.nl kortingen.

paarden2704

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:16

Hoi, zouden jullie eens met mij mee kunnen denken? Mijn paard van 6 jaar hoest al 2 jaar en we krijgen het maar niet opgelost zelfs niet samen met meerdere dierenartsen/klinieken.
We zijn onder andere bij de lingehoeve geweest en de sportpaardenarts waar meerdere keren een scopie is gemaakt. Niemand kan iets heel ernstigs vinden behalve een keelontsteking die hij zelf niet opgelost krijgt en een instabiele keel (hier kunnen ze niks aan doen)
Hij hoest nooit heel veel (paard staat aan huis dus hoor ieder kuchje) hij hoest gemiddeld 1/2 keer per dag en soms zijn dit 2 kuchjes achter elkaar en soms 1 kuch.
De ene keer met rollen hoor je hem wel en de andere keer niet. Met trainen hoor ik hem nu iedere keer weer een aantal keer maar het was ook een periode weg. (We zijn toen in die periode omega 3,6,9 gaan geven in combinatie met vitamine c om zijn immuunsysteem omhoog te krijgen. Advies van de sportpaardenarts).
Verder heb ik hem verneveld met zoutoplossing in de flexineb maar dit gaf ook geen resultaat.
Hij heeft medicijnen gehad waaronder prednison en antibiotica maar ook dit heeft niks gedaan.
Het hoesten blijft stabiel het wordt niet meer maar helaas ook niet minder (alleen tijdelijk met de supplementen) helaas is het hoesten weer terug gekomen na een influenza enting.
Moon is nagekeken door een osteopaat of daar nog iets zat wat hem in de weg kon zitten maar ook dit was het niet.
Ik heb inmiddels bijna alle supplementen gehad voor hem die je maar kan proberen.
Ook supplementen voor zijn darmen gegeven omdat ik dacht misschien kan dit hem helpen.

Binnenkort komt er nog een homeopaat voor hem want ik weet verder niet meer wat te doen…

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:32

paarden2704 schreef:
Hoi, zouden jullie eens met mij mee kunnen denken? Mijn paard van 6 jaar hoest al 2 jaar en we krijgen het maar niet opgelost zelfs niet samen met meerdere dierenartsen/klinieken.
We zijn onder andere bij de lingehoeve geweest en de sportpaardenarts waar meerdere keren een scopie is gemaakt. Niemand kan iets heel ernstigs vinden behalve een keelontsteking die hij zelf niet opgelost krijgt en een instabiele keel (hier kunnen ze niks aan doen)
Hij hoest nooit heel veel (paard staat aan huis dus hoor ieder kuchje) hij hoest gemiddeld 1/2 keer per dag en soms zijn dit 2 kuchjes achter elkaar en soms 1 kuch.
De ene keer met rollen hoor je hem wel en de andere keer niet. Met trainen hoor ik hem nu iedere keer weer een aantal keer maar het was ook een periode weg. (We zijn toen in die periode omega 3,6,9 gaan geven in combinatie met vitamine c om zijn immuunsysteem omhoog te krijgen. Advies van de sportpaardenarts).
Verder heb ik hem verneveld met zoutoplossing in de flexineb maar dit gaf ook geen resultaat.
Hij heeft medicijnen gehad waaronder prednison en antibiotica maar ook dit heeft niks gedaan.
Het hoesten blijft stabiel het wordt niet meer maar helaas ook niet minder (alleen tijdelijk met de supplementen) helaas is het hoesten weer terug gekomen na een influenza enting.
Moon is nagekeken door een osteopaat of daar nog iets zat wat hem in de weg kon zitten maar ook dit was het niet.
Ik heb inmiddels bijna alle supplementen gehad voor hem die je maar kan proberen.
Ook supplementen voor zijn darmen gegeven omdat ik dacht misschien kan dit hem helpen.

Binnenkort komt er nog een homeopaat voor hem want ik weet verder niet meer wat te doen…

Jaaa holistisch zou nog wat kunnen zijn. Voor mijn paard komt er maandag 1. Ook hoesten. Met aandraven. Flexineb etc had allemaal geen nut. Op scopie bleek hij een geïrriteerde keel te hebben maar geen slijmvorming. Zoutoplossing vernevelen etc voelde voor mij dan ook beetje kansloos. De combinatie lijnzaadolie en phytonics respi comp gaat redelijk. Maar zodra ik stop met de phytonics begint het weer helaas

paarden2704

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:36

michelle933 schreef:
paarden2704 schreef:
Hoi, zouden jullie eens met mij mee kunnen denken? Mijn paard van 6 jaar hoest al 2 jaar en we krijgen het maar niet opgelost zelfs niet samen met meerdere dierenartsen/klinieken.
We zijn onder andere bij de lingehoeve geweest en de sportpaardenarts waar meerdere keren een scopie is gemaakt. Niemand kan iets heel ernstigs vinden behalve een keelontsteking die hij zelf niet opgelost krijgt en een instabiele keel (hier kunnen ze niks aan doen)
Hij hoest nooit heel veel (paard staat aan huis dus hoor ieder kuchje) hij hoest gemiddeld 1/2 keer per dag en soms zijn dit 2 kuchjes achter elkaar en soms 1 kuch.
De ene keer met rollen hoor je hem wel en de andere keer niet. Met trainen hoor ik hem nu iedere keer weer een aantal keer maar het was ook een periode weg. (We zijn toen in die periode omega 3,6,9 gaan geven in combinatie met vitamine c om zijn immuunsysteem omhoog te krijgen. Advies van de sportpaardenarts).
Verder heb ik hem verneveld met zoutoplossing in de flexineb maar dit gaf ook geen resultaat.
Hij heeft medicijnen gehad waaronder prednison en antibiotica maar ook dit heeft niks gedaan.
Het hoesten blijft stabiel het wordt niet meer maar helaas ook niet minder (alleen tijdelijk met de supplementen) helaas is het hoesten weer terug gekomen na een influenza enting.
Moon is nagekeken door een osteopaat of daar nog iets zat wat hem in de weg kon zitten maar ook dit was het niet.
Ik heb inmiddels bijna alle supplementen gehad voor hem die je maar kan proberen.
Ook supplementen voor zijn darmen gegeven omdat ik dacht misschien kan dit hem helpen.

Binnenkort komt er nog een homeopaat voor hem want ik weet verder niet meer wat te doen…

Jaaa holistisch zou nog wat kunnen zijn. Voor mijn paard komt er maandag 1. Ook hoesten. Met aandraven. Flexineb etc had allemaal geen nut. Op scopie bleek hij een geïrriteerde keel te hebben maar geen slijmvorming. Zoutoplossing vernevelen etc voelde voor mij dan ook beetje kansloos. De combinatie lijnzaadolie en phytonics respi comp gaat redelijk. Maar zodra ik stop met de phytonics begint het weer helaas




Ja bij die van mij inderdaad ook geen slijm… had gehoopt na bij de sportpaardenarts te zijn geweest antwoord en een oplossing te krijgen bedoel daar komen zoveel paarden met luchtwegaandoeningen pff…
Hopelijk kunnen we ons antwoord krijgen via een homeopaat..

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 22:04

Nou ik heb m’n antwoord. Hij zit veel keel tot longen sjokvol met rotzooi…. Veel slechter dan het startpunt van behandeling ruim 2 maanden terug :(

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:18

Maaik schreef:
Nou ik heb m’n antwoord. Hij zit veel keel tot longen sjokvol met rotzooi…. Veel slechter dan het startpunt van behandeling ruim 2 maanden terug :(


rotzooi als in SLIJM???

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:15

Ja, wit slijm.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:06

Maaik schreef:
Ja, wit slijm.


Ah ja astma, hier ook.

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:26

Wat vervelend dat de behandeling niet geholpen heeft!

Is het een idee om je paard naar een kliniek te brengen met een dampbox? O.a. Utrecht en Hellendoorn hebben die maar denk wel meer. En daar een kuur van 1-2 weken te laten volgen waarbij ze 2x daags een uur erin gaan en daarna bewegen. In aanvulling eventueel met wel de flexineb met Budesonide.

Om echt de longen schoon te krijgen en dat je van daaruit verder kan?

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:48

Spenk schreef:
Wat vervelend dat de behandeling niet geholpen heeft!

Is het een idee om je paard naar een kliniek te brengen met een dampbox? O.a. Utrecht en Hellendoorn hebben die maar denk wel meer. En daar een kuur van 1-2 weken te laten volgen waarbij ze 2x daags een uur erin gaan en daarna bewegen. In aanvulling eventueel met wel de flexineb met Budesonide.

Om echt de longen schoon te krijgen en dat je van daaruit verder kan?


Heb ik wel aan zitten denken. Pony is alleen niet makkelijk daarin. Hij krijgt zeer veel stress van verandering (tot maagzweren aan toe) en functioneert niet zo goed zonder mij (heeft een verleden met geweld). Zeker bij dierenartsen moet ik erbij zijn anders vecht hij letterlijk voor het leven, ook met 600 kilo sedatie. Dus wegbrengen zie ik nog niet helemaal zitten eigenlijk, want stress helpt hem ook niet en ik woon helemaal in het noorden. Dus twee keer per dag die kant op lukt simpelweg ook niet icm mijn werk.
Zag wel een trailer die bij je op stal komt. Dus wil daar wel naar informeren! Wellicht is dat ondersteunend.

Van de kliniek moet ie voor altijd over op natte kuil, maar daarvan gaat uw gruwelijk aan de diarree.. en z’n darmen vernielen om zijn luchtwegen te schonen zie ik als symptoombestrijding ipv oorzaak oplossen.

Dus medicatie nu aangepast naar 2 mg budesonide per dag. Extra zoutoplossing rondes waardoor ‘ie nu 2 keer daags zo’n 40 minuten aan de flexineb staat. In plaats van huisgemaakte stomer is de haygain nu in bestelling. Ook balsamic air en hooispray besteld. En hij staat weer op de respirator. Moet wel zeggen dat in gisteren avond weer een vrolijke voorwaartste pony aan de longe had. Dus hij voelt zich iig wel beter. Mocht dit niet baten dat gaan we echt over op kuil, maar absoluut tijdelijk …

Prednison is nog geen optie gedien de kans op hoefbevangenheid gezien z’n ras te groot is ten aanzien van het klinische beeld die hij af geeft en het feit dat hij vanwege z’n gevoeligheid van maagzweren juist wel op onbeperkt ruwvoer moet, wat in de prednison periode juist absoluut niet wenselijk is. En mocht ie bevangen raken in de periode daarna ook lastig wordt.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:46

Zouttrailer was kostentechnisch een behoorlijke uitgave vanwege de reiskosten (behandeling 450 en reiskosten 1200). Dus ik heb er nu voor gekozen om mijn eigen Halogenerator te kopen die ik kan installeren in mijn trailer. Opnieuw een rip uit mijn lijf, maargoed als het voor hem werkt zou het top zijn. Zo niet dan probeer ik 'm alsnog te verkopen.. Is een risico, maar alles om hem er hopelijk weer bovenop te krijgen. :(:)

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:48

Maaik schreef:
Zouttrailer was kostentechnisch een behoorlijke uitgave vanwege de reiskosten (behandeling 450 en reiskosten 1200). Dus ik heb er nu voor gekozen om mijn eigen Halogenerator te kopen die ik kan installeren in mijn trailer. Opnieuw een rip uit mijn lijf, maargoed als het voor hem werkt zou het top zijn. Zo niet dan probeer ik 'm alsnog te verkopen.. Is een risico, maar alles om hem er hopelijk weer bovenop te krijgen. :(:)


Ben heel benieuwd, hou ons op de hoogte van het verloop!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:49

Stille meelezer meldt zich :wave:

Ik wil het graag eerst hier iemand de kans geven. Ivm inslapen pony mag mijn flexineb weg, gekocht in januari 2022 en goed onderhouden. 2 medicatie cups erbij die nog prima werken (beide 3/4 jaar gebruikt 3-4x per week met zoutoplossing). Zou graag een bokker helpen hiermee :)

Antje12

Berichten: 104
Geregistreerd: 26-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:42

Robin_Rikkie schreef:
Stille meelezer meldt zich :wave:

Ik wil het graag eerst hier iemand de kans geven. Ivm inslapen pony mag mijn flexineb weg, gekocht in januari 2022 en goed onderhouden. 2 medicatie cups erbij die nog prima werken (beide 3/4 jaar gebruikt 3-4x per week met zoutoplossing). Zou graag een bokker helpen hiermee :)

Sterkte met het verlies van je pony. Ik stuur je een pb.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:04

Sterkte Robin_Rikkie.... :(:)

Ik heb een nieuwe cub besteld, en morgen de flexineb weer mee naar stal na een langere pauze. Omdat mijn merrie het toch vreselijk blijft vinden en wat (kop)schuw er van wordt, weer even weggelaten. Maar sinds 2 dagen hoor ik weer veel duidelijker het 'taai slijm' in haar ademhaling. Door het weer, door de regen, verminderde weerstand door verharen, toch dat hapje hooi dat ze af en toe jat als ze 2 tellen op stal staat of in de paddock? Ik heb ook dat immunosan (oid) besteld. Kijken of dat wat is (als het niet te heftig voor haar is met het vernevelen....)

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:30

Tancreda4 schreef:
Sterkte Robin_Rikkie.... :(:)

Ik heb een nieuwe cub besteld, en morgen de flexineb weer mee naar stal na een langere pauze. Omdat mijn merrie het toch vreselijk blijft vinden en wat (kop)schuw er van wordt, weer even weggelaten. Maar sinds 2 dagen hoor ik weer veel duidelijker het 'taai slijm' in haar ademhaling. Door het weer, door de regen, verminderde weerstand door verharen, toch dat hapje hooi dat ze af en toe jat als ze 2 tellen op stal staat of in de paddock? Ik heb ook dat immunosan (oid) besteld. Kijken of dat wat is (als het niet te heftig voor haar is met het vernevelen....)

Was dat jouw merrie die van zout al begon te proesten en te doen? Dan denk ik dat die immunosan te sterk gaat zijn. Voor zover ik mij kon herinneren ruikt dat best sterk. Ik heb t ook nog staan bedenk ik mij net.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:03

Ja klopt, mijne krijgt idd al een briesaanval op afstand van de flexineb. Goed dat je dat zegt. Dan houd ik die nog even dicht eerst.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:09

Robin_Rikkie schreef:
Stille meelezer meldt zich :wave:

Ik wil het graag eerst hier iemand de kans geven. Ivm inslapen pony mag mijn flexineb weg, gekocht in januari 2022 en goed onderhouden. 2 medicatie cups erbij die nog prima werken (beide 3/4 jaar gebruikt 3-4x per week met zoutoplossing). Zou graag een bokker helpen hiermee :)


Bedankt iedereen! Hij is voor nu gereserveerd.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:01

Vandaag na 4 weken weer een scopie gehad nadat de vorige van keel tot luchtwegen helemaal vol zat en dus erger dan start behandeling enkele maanden terug.
Nu 2 hoopjes slijm. Leek een gele tint te hebben in plaats van wit. Dus direct een monster van genomen om op kweek te zetten.
Geen geïrriteerde keel meer en het andere hoopje slijm had ie er inmiddels al uit gehoest tijdens het scopen.
Was qua hoesten de afgelopen tijd steeds beter, als in ik hoorde m eigenlijk nooit meer, tot eergisteren wel weer bij inspanning. Nu afwachten wat er uit de kweek komt. Mogelijk bacteriele infectie en dat zou eigenlijk dan wel goed nieuws zijn, want dat zou betekenen dat de astma onder controle is en we kunnen gaan afbouwen. Hij heeft tijdens de scopie ook nog nooit zo weinig gehoest, dus hebben nu alles goed kunnen bekijken.

Aanpassing van afgelopen 4 weken:
- Haygain ipv zelfbouw
- balsamic air 10 dagen vernevelen
- Respirator boost 10 dagen
- Hooispray over z’n stalbedekking
- 11 dagen Halo therapie
- Dubbele dosis Budesonide
Hij was zo’n week kuch vrij voordat ‘ie eergisteren weer begon met inspannen. Nu wachten tot de kweek klaar is voor eventuele aanpassing van medicatieplan.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:07

Wat voor alternatief hebben jullie voor de flixotide?

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:15

Independence schreef:
Wat voor alternatief hebben jullie voor de flixotide?

Budesonide

Fijn maaik dat het beter was!

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:09

Maaik schreef:
Vandaag na 4 weken weer een scopie gehad nadat de vorige van keel tot luchtwegen helemaal vol zat en dus erger dan start behandeling enkele maanden terug.
Nu 2 hoopjes slijm. Leek een gele tint te hebben in plaats van wit. Dus direct een monster van genomen om op kweek te zetten.
Geen geïrriteerde keel meer en het andere hoopje slijm had ie er inmiddels al uit gehoest tijdens het scopen.
Was qua hoesten de afgelopen tijd steeds beter, als in ik hoorde m eigenlijk nooit meer, tot eergisteren wel weer bij inspanning. Nu afwachten wat er uit de kweek komt. Mogelijk bacteriele infectie en dat zou eigenlijk dan wel goed nieuws zijn, want dat zou betekenen dat de astma onder controle is en we kunnen gaan afbouwen. Hij heeft tijdens de scopie ook nog nooit zo weinig gehoest, dus hebben nu alles goed kunnen bekijken.

Aanpassing van afgelopen 4 weken:
- Haygain ipv zelfbouw
- balsamic air 10 dagen vernevelen
- Respirator boost 10 dagen
- Hooispray over z’n stalbedekking
- 11 dagen Halo therapie
- Dubbele dosis Budesonide
Hij was zo’n week kuch vrij voordat ‘ie eergisteren weer begon met inspannen. Nu wachten tot de kweek klaar is voor eventuele aanpassing van medicatieplan.


Wat noem jij een dubbele dosis Budesonide? 2x daags 1 mg of ?

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:14

In eerder bericht zei Maaik inderdaad naar 2mg per dag.

Maar is wel een pony!

Mijn dierenarts geeft voor een paard van 600 kg 2x daags 1,8ml als advies.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:37

Ik hield het inderdaad even in het midden. :D Mijn pony is maar 232 kilo (oké 240 4 weken terug :P ) dus geeft dan een vertekend beeld als ik het als 2 mg benoem. Is voor hem de maximale dosis. Hij kreeg eerder 1 mg per dag.

Maar bedankt. Heel blij mee! Hoe dan ook vooruitgang tov 4 weken terug.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 23:04

Maaik schreef:
Ik hield het inderdaad even in het midden. :D Mijn pony is maar 232 kilo (oké 240 4 weken terug :P ) dus geeft dan een vertekend beeld als ik het als 2 mg benoem. Is voor hem de maximale dosis. Hij kreeg eerder 1 mg per dag.

Maar bedankt. Heel blij mee! Hoe dan ook vooruitgang tov 4 weken terug.


Ah oke mijn pony is 345 kg. Ik begon op 2 x 1 mg budesonide voor 6 weken.