Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Detamethason vernevelen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 19:39 



 
Profiel   

Ja ik, wel met dexamethason :P Typ foutje denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 21:22 



 
Profiel   

Wat is jullie ervaring wat het beste werkt qua vernevelen? En in wat voor een hoeveelheid gebruiken jullie dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 10:33 



 
Profiel   

Sorry, nieuw bericht :D

Ik heb nu deze vernevelaar voor mijn pony: https://zuiverzout.shop/collections/zou ... max-horses

Ik wil het straks voor het eerst gaan doen, maar ik heb enkele vragen:

- Zit er nog een minimaal of maximaal aantal ml dat je mag vernevelen? Maximum tijd oid?
- Bij dingen zoals balsamic air of solvidine, is er nog een bepaalde verhouding dat je dit moet aanmaken met water? Of doen jullie dit er puur in?

Alvast bedankt! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 12:07 



 
Profiel   

Ik weet niet of je in dat apparaat wel iets anders kan vernevelen?

In de flexineb kan het wel. Ik volg hun voorschriften.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 12:25 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik weet niet of je in dat apparaat wel iets anders kan vernevelen?

In de flexineb kan het wel. Ik volg hun voorschriften.


Iets anders dan een zoutoplossing bedoel je?
Daar heb ik eigenlijk helemaal niet over na gedacht, ik ging er eerlijk gezegd gewoon vanuit dat het kon :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 12:43 



 
Profiel   

Ja dat bedoel ik want dat kan niet met elk apparaat. De flexineb wel. Daarom is die ook zo duur. Het lijkt met jouw apparaat niet te kunnen namelijk. Daar doe je zo te zien de zoutoplossing in het apparaat?

De flexineb werkt met medicatie cups die slijten en slijten ook sneller als je andere dingen verneveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 12:43 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ja dat bedoel ik want dat kan niet met elk apparaat. De flexineb wel. Daarom is die ook zo duur. Het lijkt met jouw apparaat niet te kunnen namelijk. Daar doe je zo te zien de zoutoplossing in het apparaat?

De flexineb werkt met medicatie cups die slijten en slijten ook sneller als je andere dingen verneveld.


Ah oke, dat wist ik niet. Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 12:53 



 
Profiel   

Dankzij een tip via dit topic vernevel ik op de dagen dat we rijden, zo’n flesje verdund met meestal 6cc nacl. Meestal zo’n 2-3x pw.

Dan komt er echt veel los.
Als in, het snotslijm wat er zit verdund enorm.

[ img ]

Het stinkt naar rotte ei. Maar ze accepteert het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 17:47 



 
Profiel   

amyblub schreef
Ja ik, wel met dexamethason :P Typ foutje denk ik.


Oeps, klopt inderdaad!
Wat is jouw ervaring er mee?


Laatst bijgewerkt door EdkingEnzo op 08-03-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 20:34 



 
Profiel   

Als iemand prednison of dexamethason of iets dergelijks verneveld, wat gebruiken jullie dan ( merknaam etc) en wat is de voorgeschreven dosering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 20:34 



 
Profiel   

Gladijs schreef
Als iemand prednison of dexamethason of iets dergelijks verneveld, wat gebruiken jullie dan ( merknaam etc) en wat is de voorgeschreven dosering?


Ik doe 2,5ml zoutoplossing en 2,5m dexamethason

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 20:42 



 
Profiel   

Wee iemand nog een goede/betrouwbare site voor bestellen van zoutoplossing? Bij pazzox al langere tijd niet leverbaar en onbekende leverdatum

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 21:22 



 
Profiel   

Gewoon zelf maken. Heb ook het eerste half jaar telkens gekocht. Maar eigenlijk is het zo simpel en snel zelf te doen, voor minder dan een euro heb je een fles demi water - even aan de kook brengen en dan 4,5 gram zout op een halve liter gekookt demiwater.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 21:42 



 
Profiel   

Hier Idd ook lastig te verkrijgen bij m'n apotheek. Ze zouden 't bestellen maar dat lukte niet of alleen per 6x 1 liter. Bij de apotheek in 't ziekenhuis kon ik 't nog wel krijgen, de 500 ml ecocontainers. Hopelijk blijft dat zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 21:50 



 
Profiel   

Maar blijft t bij zelf maken zo lang houdbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 22:51 



 
Profiel   

Ik maak het 1x per 2 weken of zo - halve liter. Echt 5 minuten werk. Beter een keertje vers maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 10:42 



 
Profiel   

Ik vernevel mijn pony sinds een week met een zoutoplossing. Het valt me op dat hij elke keer tijdens het vernevelen wel moet mesten. Herkennen jullie dit?
Zou dit iets te maken hebben met dat er iets los komt oid?

Dit zijn overigens geen stresspoepjes, dit herken ik goed bij hem en valt hier niet onder

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 20:42 



 
Profiel   

De mijne laat soms veel scheten tijdens het inhaleren.
Dit komt door het extreem ademen.
En buikspieren aanspannen waardoor de darmen ook actiever zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 20:52 



 
Profiel   

hagelslag schreef
De mijne laat soms veel scheten tijdens het inhaleren.
Dit komt door het extreem ademen.
En buikspieren aanspannen waardoor de darmen ook actiever zijn


Aha! Bedankt voor je antwoord! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 23:28 



 
Profiel   

Binnenkort ben ik ook eigenaar van de flexineb. Al enige tijd zit ik er over na te denken maar man wat is het veel geld.... Dus steeds uitgesteld.

De afgelopen 2 jaar hoest mijn pony af en toe en het wordt steeds erger. Jaren geleden heeft hij 1 zomer gehad waarin hij hoestte, toen op en af de dierenarts geweest. We wilden toen een longscopie laten doen, echter is mijn pony een shetje en was de scoop te groot... sta je dan op de kliniek met je pony die ze niet kunnen bekijken...
Omdat het nu sinds 2 jaar geleden weer steeds erger wordt heb ik meerdere keren die DA er bij gehad, maar uiteraard laat hij dan vaak niks merken/zien. Vorig jaar nog aan de Ventipulmin en deze winter op kruidien mixen voor de luchtwegen gezet. Tot nu toe niks wat voldoende helpt helaas. Dus de knoop doorgehakt en schaffen we maandag met de korting de flexineb aan.

Ik twijfel nu alleen om te starten met alleen zoutvernevelen of gelijk te starten met ventipulmin vernevelen? iemand ervaring daarmee?


Heeft iemand ervaring met de adapter? kan je die makkelijk op en af je masker zetten? Ik wil mijn flexineb ook gebuiken bij mijn grote paarden ter ondersteuning (eentje verdenk ik van lichte astma), maar daarvoor moeten we dan continu de adapter er op en er af halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 00:36 



 
Profiel   

@eliseXjoelle
Je weet dat de flexineb maandag met 10%korting is toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 08:27 



 
Profiel   

Staat in haar bericht :)

De adapter is echt net nieuw dus denk niet daar al veel ervaringen mee zijn.
Ik zou even met je dierenarts overleggen wat je moet vernevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 08:28 



 
Profiel   

Spenk schreef
Staat in haar bericht :)

De adapter is echt net nieuw dus denk niet daar al veel ervaringen mee zijn.
Ik zou even met je dierenarts overleggen wat je moet vernevelen.


God zij dank ben jij wel wakker _O-

Ik ben soms scheel _O-

Heeft iemand trouwens ervaring met bi-medectoin? Ik heb dit besteld om toch eens te testen of het fijn kan zijn straks als het slechter gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 08:30 



 
Profiel   

Is er een adapter? Dat zou wat zijn voor ons! Ik gebruik dezelfde voor zowel m'n shet als m'n grote.

Ik vernevel voorals nog alleen met nacl 3n ik had ook silvaplex gekocht. Kan je die ventipulmin siroop dan vernevelen nee toch? Of heb je er speciale vernevel versie?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 09:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen