Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 22:54

Spenk schreef:
Dat klopt maar soms kan je met de medicatie de rek steeds meer uit de longen halen ermee waardoor je in een cirkel blijft.

Maargoed dat zal ook kiezen tussen 2 kwaden zijn. Maar ik begreep jij altijd atrovent gebruikte om te kunnen rijden nu lees ik kuur van 6 weken dat is al anders :)



Ik gebruik het nu voor het rijden omdat ik nu met een 7 daagse kuur met een anti allergie middel bezig ben. In Februari moest ik 4 weken zonder cortisonen om een uitgebreide allergie test te kunnen doen, toen was de opdracht om alleen Altrovent te gebruiken voor het rijden en 's ochtends en 'savonds NaCl te vernevelen...

Hopelijk slaat de immunotherapie snel aan, dan is dit allemaal niet meer nodig, anders weet ik het even niet meer.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 23:18

Mij is verteld om altijd een cortico naast atrovent te geven. Omdat alles zo wijd open wordt gezet, heeft de trigger ook meer kans om binnen te komen

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:49

Laura_ schreef:
Mij is verteld om altijd een cortico naast atrovent te geven. Omdat alles zo wijd open wordt gezet, heeft de trigger ook meer kans om binnen te komen


Ja dat snap ik, maar mij heeft de dierenarts toch geadviseerd om voor het rijden juist atrovent te geven zodat hij makkelijker adem kan halen. En bijv. voor de allergie test mocht ie 4 weken geen cortisonen, maar werd wel atrovent geadviseerd.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:35

Ik vernevel momenteel een vloeistof die ik met een naald op trek uit een flesje, waar ook bubbeltjes bij komen kijken. Nu merk ik dat al 2 keer halverwege de flexineb begint te knipperen.

Zou een kleine luchtbel daar voor kunnen zorgen? Ik gebruik een gloednieuwe nieuwe cup. Ik had gehoopt dat het niet aan de cup zou liggen. Aangezien mn vorige nieuwe cup totaal een maandagochtend katermodel was. :+

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:31

Saaams schreef:
Ik vernevel momenteel een vloeistof die ik met een naald op trek uit een flesje, waar ook bubbeltjes bij komen kijken. Nu merk ik dat al 2 keer halverwege de flexineb begint te knipperen.

Zou een kleine luchtbel daar voor kunnen zorgen? Ik gebruik een gloednieuwe nieuwe cup. Ik had gehoopt dat het niet aan de cup zou liggen. Aangezien mn vorige nieuwe cup totaal een maandagochtend katermodel was. :+


Wat gebruik je als medicatie? Ik merk dat bij sommige vloeistoffen hij snel gaat knipperen en ook vaak sneller 'verslijt' :( zeker als er iets van oliehoudends in zit

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:41

sunny43 schreef:
Saaams schreef:
Ik vernevel momenteel een vloeistof die ik met een naald op trek uit een flesje, waar ook bubbeltjes bij komen kijken. Nu merk ik dat al 2 keer halverwege de flexineb begint te knipperen.

Zou een kleine luchtbel daar voor kunnen zorgen? Ik gebruik een gloednieuwe nieuwe cup. Ik had gehoopt dat het niet aan de cup zou liggen. Aangezien mn vorige nieuwe cup totaal een maandagochtend katermodel was. :+


Wat gebruik je als medicatie? Ik merk dat bij sommige vloeistoffen hij snel gaat knipperen en ook vaak sneller 'verslijt' :( zeker als er iets van oliehoudends in zit


Rapidexon (dexamethason) verdund in nacl.
Het is geen oliehoudende substantie. Helder en officieel voor injectie. Dus niet te onderscheiden van de nacl bijna

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:20

Kan ook aan je batterij liggen. Dat die moet updaten. Ik heb dat ook gehad. Daarna opgelost. Maar ik begin nu wel t3 twijfelen of dat niet ook was met t vernevelen van dexametashon

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:30

Batterij is zeer recent geupdate door Flexineb zelf.
Met de andere cups. Deed hij het namelijk niet. Nu 2 van de 4 keer vernevelen met deze cup wel.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:31

Bij mij doet hij dat ook af en toe met de rapidexon, maar als ik hem dan uit doe en weer opnieuw aan doet hij het gewoon weer en is er niks meer aan de hand. de laatste dagen doet hij het wel weer gewoon goed in een keer.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:32

viola schreef:
Bij mij doet hij dat ook af en toe met de rapidexon, maar als ik hem dan uit doe en weer opnieuw aan doet hij het gewoon weer en is er niks meer aan de hand. de laatste dagen doet hij het wel weer gewoon goed in een keer.


Klopt, daarna is er inderdaad niks aan de hand. Daarom dacht ik wellicht door een luchtbel. Dat hij denkt leeg te zijn.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:35

Laura_ schreef:
Kan ook aan je batterij liggen. Dat die moet updaten. Ik heb dat ook gehad. Daarna opgelost. Maar ik begin nu wel t3 twijfelen of dat niet ook was met t vernevelen van dexametashon

Nu zeg ik iets heel doms denk ik maar je batterij updaten?

Geeft die dat zelf aan ofzo en hoe doe je dat?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:37

Spenk schreef:
Laura_ schreef:
Kan ook aan je batterij liggen. Dat die moet updaten. Ik heb dat ook gehad. Daarna opgelost. Maar ik begin nu wel t3 twijfelen of dat niet ook was met t vernevelen van dexametashon

Nu zeg ik iets heel doms denk ik maar je batterij updaten?

Geeft die dat zelf aan ofzo en hoe doe je dat?


https://flexineb.com/pages/firmware-update

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:40

Hoe vaak doen jullie dat?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:42

Ik heb het nu 1 keer laten doen op advies van Flexineb aangezien de toen der tijd nieuwe cup die ik had op 10 ml met 30 min nog voor de helft vol was.

Thuis lukte het updaten niet. Programma kon hem niet vinden. Dus opgestuurd, geupdate en weer terug gekregen.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:13

Saaams schreef:
Ik vernevel momenteel een vloeistof die ik met een naald op trek uit een flesje, waar ook bubbeltjes bij komen kijken. Nu merk ik dat al 2 keer halverwege de flexineb begint te knipperen.

Zou een kleine luchtbel daar voor kunnen zorgen? Ik gebruik een gloednieuwe nieuwe cup. Ik had gehoopt dat het niet aan de cup zou liggen. Aangezien mn vorige nieuwe cup totaal een maandagochtend katermodel was. :+


Ik heb ze geinformeerd en kreeg dezelfde middag nog antwoord per email. Zo top!!

Ik had de oude cup altijd op stand 3, aangezien die van nature al trager was (bijna jaar oud) en toen deed hij het inderdaad niet. Maar daar totaal niet bij stil gestaan.

Flexineb:
Dat is inderdaad vervelend, je zou het eens op een andere snelheid/stand kunnen proberen.
De controller meet de weerstand/waarde vanuit de cup als dit sterk veranderd schakelt de controller uit.
Bij sommige vloeistoffen/medicijnen kan dit wel eens problemen geven en moet je de controller opnieuw aanzetten.
Dit doet echter niets af aan het vernevelen.

MightyMickey
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:33

Gladijs schreef:
sunny43 schreef:
Ben wel benieuwd of jullie nog fluticasone om te vernevelen kunnen kopen... voor mensen in NL is het niet meer te verkrijgen, het is een humaan medicijn.

Ik ook wel een beetje…



Ik heb Fluticasone via mijn dierenarts in de kliniek gekregen maar ik begreep dat hij het idd bij een bevriende apotheker (humaan) had kunnen bestellen.
Mijn paard is overigens 1.78m dus misschien idd een andere dosering dan een shettie.

VixillHedinn
Berichten: 50
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:24

Ik heb vanmorgen een flexineb besteld! Had eindelijk het geld bij elkaar en besloten een nieuwe te kopen ipv tweedehands..

Tips voor gebruik, medicatie? En schoonmaak enzo?

Ik heb mij al een tijd ingelezen maar ik denk dat je het pas echt snapt als je er eentje hebt..

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:04

Meer mensen dit probleem gehad?
Mijn batterij heeft vandeweek 1.5 dag aan de lader gelegen en hij knipperde nog dat die aan het opladen was. Omdat ik hem niet super vaak moet opladen, twijfel ik af en toe over wat het teken volledig opgeladen is.

Anyway, toch maat meegenomen en hij gaf na 1x gebruiken alweer een rood lampje aan "bijna" leeg. Is er iets dat ik niet goed doe, of is die batterij aan vervanging toe? Ik hoor daar nooit iemand over, dus weet niet hoe snel t voorkomt dat die vervangen moet worden.

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:08

Laura_ schreef:
Meer mensen dit probleem gehad?
Mijn batterij heeft vandeweek 1.5 dag aan de lader gelegen en hij knipperde nog dat die aan het opladen was. Omdat ik hem niet super vaak moet opladen, twijfel ik af en toe over wat het teken volledig opgeladen is.

Anyway, toch maat meegenomen en hij gaf na 1x gebruiken alweer een rood lampje aan "bijna" leeg. Is er iets dat ik niet goed doe, of is die batterij aan vervanging toe? Ik hoor daar nooit iemand over, dus weet niet hoe snel t voorkomt dat die vervangen moet worden.


Misschien is er een probleem met de oplader?
Denk dat als batterij aan vervanging toe is, hij eerder snel leeg gaat.
Ik zou morgen even bellen met Flexineb anders :)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:11

Of updaten.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:18

Flexineb geeft aan dat die best eens op kan zijn omdat die al 2 jr oud is.

Updaten zou ik ook nog eens kunnen proberen!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:38

Ik heb hem geüpdate en hij ligt nu aan de lader. Hopelijk helpt het!

Ben benieuwd of ik ook iets van de update ga merken.

Anders hoop ik dat ik nog een beetje een manier vind om de batterij nog even te kunnen gebruiken. Kortingsactie is net geweest. Beetje jammer :+

Met de kortingsactie ook al een nieuw kabeltje gekocht. Die zat wel tegen t einde aan ook. En ik krijg het kabeltje binnen en hij begeeft het. Die was echt mooi gekneed
Getimed .

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:03

Update lijkt te hebben geholpen. Hij was vanmorgen volledig opgeladen. Hopelijk gaat die nu weer net zo lang mee als die deed!

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:50

Gelukkig! Ik wist niet dat dat ook kon :+
Hoe vaak moet je dat doen? Ik heb mijne in juli een jaar.

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:08

Ik kom mij hier ook melden.
Inmiddels een week onderweg met 2x daags 15 ml zout vernevelen. Mijn merrie van bijna 22 heeft bronchitis, in rust merk je het amper maar m.n ohz heeft ze last.
Ik ben blij dat ik de flexibeb eerst een paar weken mag uitproberen voordat ik hem aanschaf maar, ik had eigenlijk meer verwacht.
Hoe lang duurde het voordat jullie verschil merkten?
Ik moet sowieso nog een week 2x pd en daarna afbouwen naar 1x daags.
De DA vond medicatie nog niet nodig dus vandaar dat we vernevelen met de NAC.
Misschien wil ik wel te snel hoor maar ik merk buiten iets minder grote neusgaten en iets minder briesen niets. Ik had gehoopt dat de klodders slijm me om mijn oren zouden vliegen :D