Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Vandaag is het vernevelen ook weer super goed gegaan en krijg er steeds meer handigheid in :)
Ik vroeg mij af of er bij jullie slijm/snot los kwam of niet? Hier is dat nog niet het geval. De rijbak laat ik maar even voor wat het is helaas. Eerst even poos vernevelen en toch maar wat meer buitenritjes maken aankomende tijd
(niet onze hobby :+ :') ), om toch een beetje conditie te behouden

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 20:54 



 
Profiel   

Geef je wel beweging tijdens het vernevelen? Of anders daarna :) ?

Ik ga altijd wandelen tijdens het vernevelen en daarna rijden of longeren. Dan komt het wel los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 20:57 



 
Profiel   

Soms loopt het eruit, soms niet. Hier lijkt 't wel dat als ik na lange tijd vernevel er weinig komt, maar dat pas komt na paar dagen/keren achter elkaar vernevelen. Maar niet altijd even veel... En Idd beweging na 't vernevelen, liefst lang laag. Soms gaat 't hier ook al lopen als ze na 't vernevelen muesli gaat eten en Naar beneden staat te eten met d'r hoofd

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 21:02 



 
Profiel   

Spenk schreef
Geef je wel beweging tijdens het vernevelen? Of anders daarna :) ?

Ik ga altijd wandelen tijdens het vernevelen en daarna rijden of longeren. Dan komt het wel los.

Ja erna stuk wandelen of buitenritje erop! In de bak is geen optie helaas op t moment omdat die toch weer gaat hoesten en wat benauwd wordt in draf

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 21:05 



 
Profiel   

Hier is alleen de eerste keer na een paar dagen wat los gekomen. Verder komt er vrijwel niks los. Wel veel viezigheid bij het briesen als ze hem op heeft. Maar volgens mij kunnen ze het ook doorslikken. Anyway, ondanks ik vrijwel nooit watervallen heb, heb ik toch het idee dat het haar wel helpt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 07:03 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Hier is alleen de eerste keer na een paar dagen wat los gekomen. Verder komt er vrijwel niks los. Wel veel viezigheid bij het briesen als ze hem op heeft. Maar volgens mij kunnen ze het ook doorslikken. Anyway, ondanks ik vrijwel nooit watervallen heb, heb ik toch het idee dat het haar wel helpt

Oh dat is wel fijn! Hier de afgelopen 2 dagen alleen nog maar 1 keer per dag kunne vernevelen met immunosan vanwege migraine. Dat zet ook niet echt zode aan de dijk, maargoed ik zie t maar even als opstartje :') . En soms moet ik ook gewoon even aan mijzelf denken. Hoop vanaf morgen echt door te kunnen stampen even zo gezegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 12:12 



 
Profiel   

Op welke site halen jullie je Gedistilleerd Water en Zoutoplossing? Had vanmiddag nog bij de aldi gekeken maar kon daar geen gedistilleerd water water vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:18 



 
Profiel   

Zowel de jumbo als de AH heeft dat staan voor 75 cent per liter. Mijn zoutoplossing bestel ik bij viata.nl, 2 euro de liter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:39 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Zowel de jumbo als de AH heeft dat staan voor 75 cent per liter. Mijn zoutoplossing bestel ik bij viata.nl, 2 euro de liter.

Thnkx! Ga ik daar eens kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:43 



 
Profiel   

Het heet trouwens gedemineraliseerd water daar zul je het wel op vinden. Staat bij de schoonmaak artikelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:49 



 
Profiel   

Spenk schreef
Het heet trouwens gedemineraliseerd water daar zul je het wel op vinden. Staat bij de schoonmaak artikelen.

Oh op flexineb staat gedistilleerd. Zit daar nog een verschil in ? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:00 



 
Profiel   

Nee gedemineraliseerd mag er ook gewoon in :) geeft flexineb zelf ook aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:06 



 
Profiel   

Spenk schreef
Nee gedemineraliseerd mag er ook gewoon in :) geeft flexineb zelf ook aan.

Top

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:38 



 
Profiel   

Ik doe gedestilleerd water en ik heb 5 liter bij de hornbach besteld. Ik giet het steeds daar wat uit over in een spuitflesje (zoals ik vroegah in 't lab gebruikte).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 22:00 



 
Profiel   

Gedestilleerd water inderdaad bij de hornbach. 5 liter voor 2,50. Zoutoplossing kocht ik altijd bij apotheek, maar laatst via internet 5x 1 liter flessen ingekocht voor 2,20 per liter ofzo. Dat scheelde ik best wat. Had wel zo'n infuus fles gekocht, maar was wel een uitdaging om die fles open te krijgen en over te gieten in de oude fles haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 22:49 



 
Profiel   

@laura_, aah jij ook al? Ik heb de bovenkant er uiteindelijk maar afgezaagd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 07:32 



 
Profiel   

Ik met een tang inderdaad hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 08:54 



 
Profiel   

Omdat ik mijn lieve vriend helaas niet meer kan helpen (zelfs na 20 dagen 2x per dag budesonide bijna geen verbetering) ga ik mijn Haygain 2000 en zwarte Flexineb (gekocht dec22) verkopen.

Mocht iemand interesse hebben in een of beide, stuur gerust een pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:48 



 
Profiel   

EdkingEnzo schreef
Omdat ik mijn lieve vriend helaas niet meer kan helpen (zelfs na 20 dagen 2x per dag budesonide bijna geen verbetering) ga ik mijn Haygain 2000 en zwarte Flexineb (gekocht dec22) verkopen.

Mocht iemand interesse hebben in een of beide, stuur gerust een pb

Ik zal eens rond vragen voor je

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:43 



 
Profiel   

Vanavaond voor het eerst met zout vernevelend. Erna gelongeerd. Op 2 oppervlakkige kuchen na viel het mij al op dat hij minder hard ademende in draf :) en er kwam allemaal wit slijm los via zijn mond. Wat hij ook weer doorslikte maar ook rondom zijn bit zat. Goed teken lijkt mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:45 



 
Profiel   

EdkingEnzo schreef
Omdat ik mijn lieve vriend helaas niet meer kan helpen (zelfs na 20 dagen 2x per dag budesonide bijna geen verbetering) ga ik mijn Haygain 2000 en zwarte Flexineb (gekocht dec22) verkopen.

Mocht iemand interesse hebben in een of beide, stuur gerust een pb



Uhm... 20 dagen is minimaal, kun je eigenlijk nauwelijks effect verwachten. Mijn arts start met 6 weken 2x daags 1 mg Budesonide en 1 mg Atrovent daarna 2 weken halveren als er geen hoest meer is.. ik ben nu al een jaar op de budesonide kuur na kuur na kuur. Tussendoor DNCG, maar misschien is het wijs om 'ns met de arts te overleggen voor een allergie test dan weet je waar het probleem zit. (hier zowel schimmels - in de winter - als pollen in de zomer). Kan ook dat een ander middel wel helpt, Flixotide werkt weer niet iets anders ... overleg met je arts maar 20 dagen is echt heel kort.

Sprak laatst iemand die haar paard was slechter na een 6 weekse kuur - en die had met immunotherapie heel snel succes. Alles kan ieder paard is anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:13 



 
Profiel   

Flixotide heeft wetenschappelijke het beste resultaat bij astma bij paarden. Daarna komt budesonide en van dexamethason is de werking niet aangetoond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:21 



 
Profiel   

Spenk schreef
Flixotide heeft wetenschappelijke het beste resultaat bij astma bij paarden. Daarna komt budesonide en van dexamethason is de werking niet aangetoond.

Flixotide is alleen met puffers toch? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:52 



 
Profiel   

Nee flixotide is er ook om te vernevelen. Alleen niet leverbaar momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:57 



 
Profiel   

Spenk schreef
Nee flixotide is er ook om te vernevelen. Alleen niet leverbaar momenteel.


Hier wel. Ik heb afgelopen vrijdag nog voor 28 behandelingen flixotide meegekregen. Dus wellicht even rondvragen bij klinieken, wellicht is er iets mogelijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen