Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 11:57

Ik ben begonnen met 2x daags 10 ml. Met dit lekkere weer :') doe ik nu 1x per dag 15 ml.

Net 4 winkels af geweest voor demiwater. Blijkt er al weken leveringsproblemen te zijn. Meer mensen die hier last van hebben ondervonden.

En wat nu? Niet schoonmaken is ook geen optie. Vanmiddag maar verder met de zoektocht.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:52

ohjee dan moet ik snel even wat gaan inslaan. Ik merk wel dat kruidvat het al een hele tijd niet heeft, maar de supermarkten hebben nog wel. Probeer anders eens een tankstation, die verkopen het ook vaak. Of vraag het even bij Flexineb (mr. Ed :) ) want volgens mij kan het ook met water uit een fles. In elk geval geen kraanwater inderdaad.

En @Conny76: ik vernevel gewoon een vol cupje, 10 ml dus. Alleen als ik balsamicair gebruik pak ik het opzetdingetje erbij.

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:28

Ok bedankt.

Ik wist nog niet dat je gedemineraliseerd water mocht gebruiken, intussen van Bianca begrepen van wel, dus had al literflessen gedestilleerd water online besteld.

MisterEd

Berichten: 15
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:57

Je kunt inderdaad demiwater of gedestilleerd water gebruiken zolang het geen kraanwater is, dit kan de cup verstoppen

MisterEd

Berichten: 15
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:59

felicity schreef:
Hoe maken jullie de cups schoon?

Op onze shop staat een filmpje hoe je het goed kunt schoon houden

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:42

Iemand een Large te leen? Tegen betaling. Mijn bestelde Large is helaas kwijt geraakt bij de verzending en ik weet niet hoe lang het gaat duren voor ik hem heb. Ik heb wel een paard dat een bacteriële longinfectie heeft en zich helemaal suf hoest door vastzittend slijm. Eventuele andere tips zijn welkom, maar we hebben al veel geprobeerd. Na 2.500 euro dierenartskosten en geen steek verder komen is vernevelen mn laatste hoop.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:06

Als je beetje bij mij in de buurt woont dan kan ik wel kijken of het te regelen is dat je die van mij leent? Maar ik heb hem wel zelf nog elke dag nodig.
Anders eens vragen bij de veearts? Die hebben er ook wel eens 1 te leen/huur.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:09

Dank je voor het aanbod :-)
Helaas niet in de buurt. Maar heb ook echt de Large nodig en die heeft de dierenarts niet.

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:21

Ik heb de standaard maat, die had je anders best mogen lenen. Ik gebruik hem op het moment niet.

Mijn paard heeft een bacteriële en schimmelinfectie tegelijk gehad en gaat nu weer heel goed. En dat met medicatie vernevelen. Het heeft lang geduurd, vooral door de schimmel welke er hardnekkig was.

Ik hoop dat je snel een flexineb maat L kan lenen.

En mocht je in de buurt zitten mag je hem anders proberen of het echt niet past de standaard maat.
Weet niet wat voor paard je hebt?
Die van mij is namelijk ook wel flink met toch echt niet een sjiek hoofdje maar past toch de standaard maat

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:16

Neus omtrek 72 :')
Large is 66 cm. Dus denk dat de vraag al gaat zijn of de Large überhaupt gaat passen :Y)

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:10

Ik heb sinds gisteren ook de flexineb. Mijn merrie accepteerde het meteen, dus erg fijn! Ik vernevel nu met zoutoplossing, misschien wil ik ook balsamic air proberen met de tijd. Ik merk alleen dat ik zoekende ben naar hoeveel ml en welke stand ik moet gebruiken. Gisteren begonnen met 10 ml, vanmorgen 30 ml en vanmiddag 10 ml gebruikt. Begonnen op stand 1, maar dat duurt wel erg lang. Daarintegen vind ik stand 2 weer vrij snel gaan? WWelke stand gebruiken jullie?

Voor diegene die balsamic air gebruiken. Wanneer en waarom gebruiken jullie dat? Doet het voor jullie paard meer dan alleen zout?

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:11

Ik heb een ander ding om te vernevelen dus ik kan je qua standen niks zeggen.
Ik vernevel ca 8ml in ongeveer 15 minuten

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:30

Laura_ schreef:
Ik heb sinds gisteren ook de flexineb. Mijn merrie accepteerde het meteen, dus erg fijn! Ik vernevel nu met zoutoplossing, misschien wil ik ook balsamic air proberen met de tijd. Ik merk alleen dat ik zoekende ben naar hoeveel ml en welke stand ik moet gebruiken. Gisteren begonnen met 10 ml, vanmorgen 30 ml en vanmiddag 10 ml gebruikt. Begonnen op stand 1, maar dat duurt wel erg lang. Daarintegen vind ik stand 2 weer vrij snel gaan? WWelke stand gebruiken jullie?

Voor diegene die balsamic air gebruiken. Wanneer en waarom gebruiken jullie dat? Doet het voor jullie paard meer dan alleen zout?


Super dat je ook de flexineb hebt aangeschaft. Ik ben er erg blij mee. Natriumchloride (zout) moet op stand 2 (standaard stand). Balsamic air op stand 3 (snelle stand). Ik heb een losse grotere cup die ik op de kleine bevestig, samen dan ongeveer 30 ml. Ik vul die met ongeveer 20 ml zout en dan uitzetten als dit leeg is. Balsamic air moet je verdunnen. Ze zeggen 1:1 maar dat vinden ze echt te sterk. Meestal doe ik 5 ml balsamic air en 15 ml zout. Ik vernevel nu alleen zout omdat hij door een externe zouttherapie niet meer benauwd is. Toen hij voor die therapie nog benauwd was had ik balsamic air. Ik had wel het idee dat het hem verlichting gaf.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 19:47

Ik gebuik standaard 1x per dag de zoutoplossing.

Als het weer 30 graden word en ze staat weer benauwd. Doe ik s'morgens en savonds 5 ml balsamic air door het voer. En ik 1x 5 ml balsamic air aangemengd met zoutoplossing in de flexineb.

Dit trekt die van mij even door de moeilijke dagen.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:40

Laat ik er van uit gaan dat mijn pony op zich nog echt lichte klachten heeft, anders ben ik bijzonder zuinig aan het vernevelen, als ik jullie berichten zo lees...

Pony afgelopen winter sticker 'astma' gekregen op basis van bronchoscopie, hoeveelheid slijm aanwezig. Er is geen bal-test gedaan, iets waar ik achteraf meer op had willen aandringen... Medicaties sloegen niet aan, ook prednison niet. Pony is er uiteindelijk zelf uitgekomen nadat ze een enorme fluim uitkuchte.

2 1/2 maand goed geweest, en toen de hoosbuien omsloeg in warmte gaan snotteren. Leek ze zelf van op te knappen, maar toen ze met koorts stond toch de dierenarts gebeld. Neusswab rhino/droes/infuenza negatief, en deze dierenarts hield vast aan astma. Haar advies was ab, en prednison vernevelen via flexineb. Die flexineb vond ik een goed plan,de prednison heb ik voor bedankt. (ja, dit heeft meerdere discussies opgeleverd.) Naast dat de prednison eerder niets deed, vertrouwde ik niet helemaal op de diagnose: het snotteren was raar. 5 dagen alleen maar linker neusgat, daarna nog 2 alleen maar rechts. Er waren veel nieuwe paarden in de groep, en er blijken meer te hoesten/ niet fit.

De flexineb accepteerde pony meteen erg goed. Advies da was 2 ml zoutoplossing en 2 ml balsamic air. Er zaten een paar dagen tussen de koorst-aanval en de flexineb en ab ophalen: in deze dagen zag ik al een lichte vooruitgang. Maar het vernevel leek het proces zeker te voorspoedigen. Eerste keer veel hoesten, maar dit nam direct af. Na een week geen snot en geen hoest meer. Ik heb hierop zelf een flexineb aangeschaft, zodat ik langer door kan gaan, maar in de toekomst ook bij de eerste signalen kan ondersteunen met vernevelen...pony is pas 6, ze zal in dr leven nog wel vaker gaan snotteren, denk ik.

We zijn nu 3 weken verder na de koorstaanval, waarvan 2 weken dus geen snot, geen hoest meer. Ik heb gemerkt dat ik de ochtendronde nog niet weg kan laten, dan staat ze in de middag toch weer met wat snot. Maar kan wel in de ochtend de balsamic air er uit laten.

Al met al: heel goede aankoop! *\o/*

Ik houd de pony aan het halster vast tijdens het vernevelen, en loop wat over het erf. Het is een beetje een puberdame, die ik niet vertrouw met vastzetten met de flexineb op. Zo kan ze een opbouwende spanning er uit lopen, komt dan ook snel tot rust. Ze begint er nu bij in slaap te vallen.
Aangezien de batterij helaas niet waterdicht is zijn we aan het oefenen op vernevelenen op de poetsplaats: deze plek vind ze spannend.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:21

Hoi!

Fijn te lezen dat jullie blij zijn met de flexineb, ik ben aan het oriënteren om deze aan te schaffen, mag ik vragen waar jullie (bij welk bedrijf) deze hebben aangeschaft?

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:37

Caballos schreef:
Hoi!

Fijn te lezen dat jullie blij zijn met de flexineb, ik ben aan het oriënteren om deze aan te schaffen, mag ik vragen waar jullie (bij welk bedrijf) deze hebben aangeschaft?


Flexineb zelf heeft regelmatig ook kortingen, ik zou hem daar aanschaffen, makkelijker bij problemen en ze zijn meestal toch overal even duur :Y)

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:49

Ik heb er een te koop. 3 maanden gebruikt. Met veel extra spulletjes erbij en de bon.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 06:30

Bij Flexineb.eu :) Prijzen voor het ding zelf verschillen inderdaad niet tot nauwelijks. Dat geldt niet altijd voor dat wat je erin kunt gooien, zo heb ik voor mijn eerste flesje Silvaplex 45 euro betaald, terwijl dat zelfde flesje bij Flexineb.eu 29.95 kost. En zo zijn medicatiecups bij Flexineb ook een tientje goedkoper. Kortom, even goed rondkijken loont echt.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 07:13

MyChoice schreef:
Ik heb er een te koop. 3 maanden gebruikt. Met veel extra spulletjes erbij en de bon.


Mag ik vragen waarom je hem weg doet?

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:54

Paard is met pensioen gegaan intussen

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:59

MyChoice schreef:
Paard is met pensioen gegaan intussen


Is het wel verstandig er dan afstand van te doen?
Pensioen of niet; ze zal nog dezelfde klachten hebben misschien?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:30

Caballos schreef:
Hoi!

Fijn te lezen dat jullie blij zijn met de flexineb, ik ben aan het oriënteren om deze aan te schaffen, mag ik vragen waar jullie (bij welk bedrijf) deze hebben aangeschaft?

Bij flexineb zelf inderdaad. Jammer dat je er net nu mee komt, ze hebben net een 10 dagen kortingsactie gehad.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:15

Ja, ik zag het inderdaad Laura_ op Facebook toen ik gisteren eens zocht........

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:59

Bij flexineb zelf inderdaad, ben erg tevreden over hun service!!