Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Die van 800 euro bedoel je? Die had ik gezien inderdaad, maar dan koop ik ‘m liever (met die 10% korting) nieuw dit weekend. Dan is het verschil zo nihil tov van de nieuwprijs dan neem ik het risico niet van de 2e hands. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 07:38 



 
Profiel   

Ah ja maar veel lager vindt je ze niet hoor! Zijn heel populair.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 07:44 



 
Profiel   

En heel waardevast! De cup en de batterij zijn gebruikselementen, dus die moeten wellicht sneller vervangen worden bij een 2e hands. Maar de rest zal bij goed gebruik niet zo snel kapot gaan denk ik.

Maar ik snap je punt wel hoor. Maar voor 500 oid ga je ze niet vinden nee

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 08:22 



 
Profiel   

Toevallig ken ik persoonlijk mensen die ze 2e hands wel voor 500 hebben aangeschaft en daarmee een prima werkend apparaat hadden. Dus het kan zeker en dat zal schaars zijn maar vragen staat vrij toch?
Dat een ander voor die 100 euro verschil een andere keuze maakt moet iedereen voor zich weten natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ik in die prijscategorie dan kies voor nieuw. Mijn vraag was dat mócht iemand ‘m willen verkopen dat ik het dan graag hoor. Discussie over of de prijs wel of niet reëel is doet er denk ik niet toe. Het is wat de gek ervoor geeft, zoals met alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 08:37 



 
Profiel   

Ik snap jou wel hoor, nu die korting eraan komt, scheelt het niet zoveel meer, dan zou ik hem ook nieuw kopen. Ik zit net zo in elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 08:47 



 
Profiel   

Als 't verschil klein is zou ik 'm ook nieuw kopen.

Waardevast zijn ze Idd wel, al zijn er wel diverse versies toch? Ik denk dat ik voor mijn flexineb uit 2016 niet zoveel meer zou kunnen krijgen. Maar goed, hoeft okk niet want hij gaat niet weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 08:52 



 
Profiel   

Die e2 zou ik ook zo snel niet meer kopen. Alhoewel je wel een e3 controller kan kopen, maar dat is ook weer 350 euro ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 09:17 



 
Profiel   

Maaik schreef
Toevallig ken ik persoonlijk mensen die ze 2e hands wel voor 500 hebben aangeschaft en daarmee een prima werkend apparaat hadden. Dus het kan zeker en dat zal schaars zijn maar vragen staat vrij toch?
Dat een ander voor die 100 euro verschil een andere keuze maakt moet iedereen voor zich weten natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ik in die prijscategorie dan kies voor nieuw. Mijn vraag was dat mócht iemand ‘m willen verkopen dat ik het dan graag hoor. Discussie over of de prijs wel of niet reëel is doet er denk ik niet toe. Het is wat de gek ervoor geeft, zoals met alles.

Laat ik het anders zeggen. Ik zou je mijne niet verkopen voor €500 nee dan koop je maar een nieuwe :D ik heb mijne voor €1000 aangeschaft er was toen geen korting dat geldt voor heel veel mensen.

Nu wil ik hem niet kwijt hoor! Maar ik snap wel je ze zeldden zo goedkoop ziet.

Met medicijnen wel even opletten dat niet alles nu leverbaar is helaas. Zo zie ik dat sommigen als corticosteroïde ook met dexamethason vernevelen. Maar hiervan zijn meerdere wetenschappelijke studie en onderzoeken die aantonen dat dat niet effectief is bij equine astma als je het verneveld. Wel wanneer je het injecteert of oraal laat innemen. Ik wist dit ook niet maar mijn dierenarts kwam hier mee dat ze daarom het niet voor ging schrijven omdat de studies uitwijzen dit niet helpt. Flixotide of pulmicort wel. Ik gebruik nu flixotide maar die is nu niet meer leverbaar als vernevel vloeistof dus ga nu over op pulmicort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 10:22 



 
Profiel   

Budesonide was bij de lokale kliniek nu ook niet verkrijgbaar, ben nu aan het kijken of ik het uit Belgie nog kan laten opsturen. Puffers blijken ook niet altijd meer leverbaar bij de huisarts. Het worden ingewikkelde tijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 12:12 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Budesonide was bij de lokale kliniek nu ook niet verkrijgbaar, ben nu aan het kijken of ik het uit Belgie nog kan laten opsturen. Puffers blijken ook niet altijd meer leverbaar bij de huisarts. Het worden ingewikkelde tijden!

Poeh lastig hoor! Hier de puffers wel volop en budesonide was er ook nog. Maar zelfs metacam enzo wordt schaars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 12:15 



 
Profiel   

Vertrouw er maar niet op dat wat er vandaag is, er morgen ook nog is... pfff

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 13:41 



 
Profiel   

Spenk schreef
Met medicijnen wel even opletten dat niet alles nu leverbaar is helaas. Zo zie ik dat sommigen als corticosteroïde ook met dexamethason vernevelen. Maar hiervan zijn meerdere wetenschappelijke studie en onderzoeken die aantonen dat dat niet effectief is bij equine astma als je het verneveld. Wel wanneer je het injecteert of oraal laat innemen. Ik wist dit ook niet maar mijn dierenarts kwam hier mee dat ze daarom het niet voor ging schrijven omdat de studies uitwijzen dit niet helpt. Flixotide of pulmicort wel. Ik gebruik nu flixotide maar die is nu niet meer leverbaar als vernevel vloeistof dus ga nu over op pulmicort.


Hoi Spenk, bedankt voor de info! Ik heb mijn paard 2 maanden lang dagelijks verneveld met Rapidexon, dat valt onder de Dexamethason. Gelukkig wel goede resultaten mee geboekt (we kunnen nu zonder medicatie :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 15:40 



 
Profiel   

Ik heb trouwens nog een puffer met Flixotide over, dat heb ik een paar dagen gebruikt toen ik de flexineb nog niet binnen had, met een baby-haler (wat een ellende). Als iemand interesse heeft, ivm leveringsproblemen wat ik hier lees, stuur me dan even een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 15:42 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Hoe zijn jullie begonnen?
Er is mij aangeraden om 2 keer per dag te vernevelen met zoutoplossing en 2 keer immuno san. Dus voor het wandelen, rijden etc immuno san en na het wandelen, rijden zoutoplossing en dat dan savonds ook. Is dat niet wat veel? Dan ben ik infeite 4 keer aan het vernevelen op 1 dag


Wow vier keer op een dag is echt heel veel. Ik heb 2 maanden lang 1x per dag verneveld (met medicatie) en daar goede resultaten mee geboekt. Wat zijn de klachten van je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 15:45 



 
Profiel   

Juul_Balans schreef
michelle933 schreef
Hoe zijn jullie begonnen?
Er is mij aangeraden om 2 keer per dag te vernevelen met zoutoplossing en 2 keer immuno san. Dus voor het wandelen, rijden etc immuno san en na het wandelen, rijden zoutoplossing en dat dan savonds ook. Is dat niet wat veel? Dan ben ik infeite 4 keer aan het vernevelen op 1 dag


Wow vier keer op een dag is echt heel veel. Ik heb 2 maanden lang 1x per dag verneveld (met medicatie) en daar goede resultaten mee geboekt. Wat zijn de klachten van je paard?

Hij hoest al 2/3 voorjaar/zomers bij aanvang werk in de bak. In de winter is het weg. Van het voorjaar begon die helaas ook op de wei etc. Dat is nu gelukkig weg sinds hij vliegenmasker met neusnet omheeft. Maar met aanvang werk helaas nog steeds, en wit snot na het briezen uit zn neus. Met rijden/longeren harde ademhaling. Maandag vond ik hem iets wat benauwd.

Ik vond het ook erg veel. Ik ga nu lekker beginnen met de immuno san (als boost) en dan over paar dagen even kijken wat de zoutoplossing nog ka toevoegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 15:59 



 
Profiel   

Heb je geen medicatie? Immuno san doet niet zoveel tegen deze klachten in mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 16:05 



 
Profiel   

Spenk schreef
Heb je geen medicatie? Immuno san doet niet zoveel tegen deze klachten in mijn ervaring.

Oh ik had begrepen dat immuno san goed helpt bij stof en pollen allergie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 18:26 



 
Profiel   

Vanavond voor het eerst wezen vernevelen! Gelukkig was me vriend mee. Hij vond t nog wel erg gek en spannen. Eerste 10 minuten heb ik het masker vast gehouden. Erna heel voorzichtig het koord over zijn oren gedaan. Na hoelang(hoeveel dagen) vernevelen zagen jullie resultaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 18:28 



 
Profiel   

Zoutoplossing gebruik ik vooral als onderhoud. Immunosan hielp hier ook niet. Voor de pollenallergie en astma ben ik echt medicatie nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 18:44 



 
Profiel   

Spenk schreef
Zoutoplossing gebruik ik vooral als onderhoud. Immunosan hielp hier ook niet. Voor de pollenallergie en astma ben ik echt medicatie nodig.

Oh balen zeg! Lees dat wel meer over immuno san. Nouja ik ga het 2 dagen geven en dan van de week zoutoplossing proberen. Ben erg benieuwd. Ik had immunosan nu op stand 1 en 2 gezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 18:49 



 
Profiel   

2 dagen? dat is zinloos, vlgs mij staat er normaliter een kuur van 10 dagen? bij mij deed het niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 19:33 



 
Profiel   

sunny43 schreef
2 dagen? dat is zinloos, vlgs mij staat er normaliter een kuur van 10 dagen? bij mij deed het niets.

Ik bedoel nu nog 2 x per dag immuno san. En van de week 1 x per dag immuno en 1 x per dag zoutoplossing

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 19:35 



 
Profiel   

Ik zou niet te snel wisselen Michelle, gewoon de komende 10 dagen 2 maal pd de immonusan en daarna doorzetten met zoutoplossing. Je moet het wel de kans geven zijn werk te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 20:07 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Ik zou niet te snel wisselen Michelle, gewoon de komende 10 dagen 2 maal pd de immonusan en daarna doorzetten met zoutoplossing. Je moet het wel de kans geven zijn werk te doen.

Ahaaa oke :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 20:56 



 
Profiel   

Ik deed gewoon eerst 10 ml imunosan gevolgd door 10 ml NaCl en dat 2x daags.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 12:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen