Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Mi_Amore schreef
De cups zouden binnenkort komen :D

Zijn hier nog mensen die met de XL cup werken?
Ik vernevel normaal 2x daags de gewone cup, maar als ik uitzonderlijk maar 1x kan gebruik ik de XL. Of zou dat eigenlijk geen verschil maken in oplossen van de slijmen?

Ik gebruik hem eigenlijk alleen nog als ik balsamic air gebruik, omdat ik dat niet 1:1 durf te geven dus doe 1:2 ongeveer, dus dan is dat opzetstukje handig.

Toevallig gisteren weer eens de balsamic air gepakt. Ik vraag me alleen af of t veel verschil maakt.

Meestal alleen zout en dan doe ik gewoon 10 ml. Volgens mij heb ik ook eens gehoord dat 10 of 30 ml vernevelen voor het slijm niet veel verschil maakt? Weet niet of dat waar is hoor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 14:34 



 
Profiel   

Ik heb de mijne vandaag voor het eerst gebruikt. Ik zat met bestellen te twijfelen over de maat. Opgemeten en kwam op 48 cm uit. Is een pony van 1,20 ongeveer. Dus toch de standaard besteld, want de kleine is tot 42 cm. Maar nu komt hij bij mijn pony veel hoger natuurlijk dan op de plaatjes. Geen kieren aan de zijkant omdat ik m vrij hoog heb.
Is dit wel goed? Of is het niet goed als hij zo hoog zit?

Zit nu ineens te twijfelen....


Hij vond het gelukkig allemaal prima.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:16 



 
Profiel   

De mijne zit ook zo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:22 



 
Profiel   

O gelukkig, ik heb m natuurlijk al gebruikt en nu zit ik eens naar de plaatjes te kijken en zie ik dat hij bij andere paarden veel lager zit en toen ging ik twijfelen.

Misschien nog iets heel doms: ik had m dus net in het donker om, stappend buiten met zaklamp. Ik had de knop onderin dicht. Als ik er met mijn lamp op scheen zag ik dus damp onderin eruit komen....dat is gewoon wat hij uitademt? Is dat rubberachtige circeltje onderin doorlatend? Knop zat echt dicht. Sorry beetje onzeker...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:28 



 
Profiel   

Dat is mij nog niet opgevallen, er komt bij mij wel damp uit de bovenkant daar waar de cup steekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:09 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
De cups zouden binnenkort komen :D

Zijn hier nog mensen die met de XL cup werken?
Ik vernevel normaal 2x daags de gewone cup, maar als ik uitzonderlijk maar 1x kan gebruik ik de XL. Of zou dat eigenlijk geen verschil maken in oplossen van de slijmen?


Ik vernevel altijd met de grote cup. Utrecht zei dat als ik wilde dat het effect zou hebben ik een uur moet vernevelen. Dat heb ik toen ook wel gedaan maar nu doe ik meestal 1 x die grote cup vol. En als slecht gaat giet ik hem nog keer vol als hij leeg is

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:21 



 
Profiel   

judithM schreef
O gelukkig, ik heb m natuurlijk al gebruikt en nu zit ik eens naar de plaatjes te kijken en zie ik dat hij bij andere paarden veel lager zit en toen ging ik twijfelen.

Misschien nog iets heel doms: ik had m dus net in het donker om, stappend buiten met zaklamp. Ik had de knop onderin dicht. Als ik er met mijn lamp op scheen zag ik dus damp onderin eruit komen....dat is gewoon wat hij uitademt? Is dat rubberachtige circeltje onderin doorlatend? Knop zat echt dicht. Sorry beetje onzeker...


Ja klopt wel. Aan de bovenkant van de vernevelkamer zit de lucht in laat. Daar ademen ze door in. En aan de onderkant ademen ze door uit. Kijk er maar eens goed naar. Als ze inademen zie je aan de bovenkant dat robbertje zakken als ze inademen. En aan de onderkant zie je het robbertje zakken als ze uitademen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:25 



 
Profiel   

Vandaag hier voor het eerst met de extensie cup verneveld. 16 ml (1:1), maar duurde echt ruim een uur.

Iemand ook de ervaring dat de Flexineb steeds stopt met vernevelen? Vandaag Bianca al gesproken en wel fijn advies gehad, maar helaas nog geen gewenst resultaat. Morgen maar weer bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:26 



 
Profiel   

@Mloui: ik heb dit ook gehad en toen bleek de cup stuk. Telkens paar seconden vernevelen en dan stopte deze.

@koetjeboe: welke klachten had jouw paard? Ik kreeg van de kliniek advies om elke dag 1 cupje te nevelen, ik doe het nu 2x daags.

Misschien interessant voor anderen ook om zo te kunnen vergelijken wanneer wat best gedaan wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:33 



 
Profiel   

koetjeboe schreef
judithM schreef
O gelukkig, ik heb m natuurlijk al gebruikt en nu zit ik eens naar de plaatjes te kijken en zie ik dat hij bij andere paarden veel lager zit en toen ging ik twijfelen.

Misschien nog iets heel doms: ik had m dus net in het donker om, stappend buiten met zaklamp. Ik had de knop onderin dicht. Als ik er met mijn lamp op scheen zag ik dus damp onderin eruit komen....dat is gewoon wat hij uitademt? Is dat rubberachtige circeltje onderin doorlatend? Knop zat echt dicht. Sorry beetje onzeker...


Ja klopt wel. Aan de bovenkant van de vernevelkamer zit de lucht in laat. Daar ademen ze door in. En aan de onderkant ademen ze door uit. Kijk er maar eens goed naar. Als ze inademen zie je aan de bovenkant dat robbertje zakken als ze inademen. En aan de onderkant zie je het robbertje zakken als ze uitademen



Dank je, ik zal van de week eens goed kijken als ik het overdag kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:41 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
@Mloui: ik heb dit ook gehad en toen bleek de cup stuk. Telkens paar seconden vernevelen en dan stopte deze.

@koetjeboe: welke klachten had jouw paard? Ik kreeg van de kliniek advies om elke dag 1 cupje te nevelen, ik doe het nu 2x daags.

Misschien interessant voor anderen ook om zo te kunnen vergelijken wanneer wat best gedaan wordt.


Oei, dat zou niet fijn zijn! Heb de hele set net 2 weken in huis! Soms vernevelt ie een paar minuten wel goed, dan weer maar een paar seconden. Kan er geen regelmaat in ontdekken helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:46 



 
Profiel   

Ik heb toen direct gratis een nieuwe ontvangen, probeer eens met een andere cup? Dan weet je het direct

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:55 



 
Profiel   

@ Mloui, ik vermoed ook dat je cup niet helemaal goed werkt als ik het zo hoor...
@ JudithM, als ze uitademen zie je inderdaad onderaan de 'stoom' eruit komen, vooral in het donker/kou valt het op vind ik. Maar dat is normaal iig.


Zo zit hij bij de mijne

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:56 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:59 



 
Profiel   

Mloui schreef
Vandaag hier voor het eerst met de extensie cup verneveld. 16 ml (1:1), maar duurde echt ruim een uur.

Iemand ook de ervaring dat de Flexineb steeds stopt met vernevelen? Vandaag Bianca al gesproken en wel fijn advies gehad, maar helaas nog geen gewenst resultaat. Morgen maar weer bellen.


Een uur?! Ik vernevel ook wel eens met het extra opzetcupje maar als hij dan op stand 3 staat ben ik met een krap halfuur echt wel klaar hoor. Zowel met Silvaplex als zoutoplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:55 



 
Profiel   

Wat is het verschil eigenlijk tussen de standen behalve de tijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:12 



 
Profiel   

@fangio: dank je, was inderdaad donker, koud en vochtig dus dan zie je die stoom van uitademen goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:18 



 
Profiel   

Mloui schreef
Vandaag hier voor het eerst met de extensie cup verneveld. 16 ml (1:1), maar duurde echt ruim een uur.

Iemand ook de ervaring dat de Flexineb steeds stopt met vernevelen? Vandaag Bianca al gesproken en wel fijn advies gehad, maar helaas nog geen gewenst resultaat. Morgen maar weer bellen.


Is je cup niet versleten dan. Normaal duurt het 35 min

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:22 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
@Mloui: ik heb dit ook gehad en toen bleek de cup stuk. Telkens paar seconden vernevelen en dan stopte deze.

@koetjeboe: welke klachten had jouw paard? Ik kreeg van de kliniek advies om elke dag 1 cupje te nevelen, ik doe het nu 2x daags.

Misschien interessant voor anderen ook om zo te kunnen vergelijken wanneer wat best gedaan wordt.



Hoesten benauwd longen vol taai slijm

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:23 



 
Profiel   

Klopt, bij mij ook stoom aan de onderkant en bovenkant. Valt mij ook pas op sinds het koud en donker is buiten.

De mijne accepteert m wel weer iets beter nu ik wortels aan de onderkant er doorheen steek. In ieder geval minder stress met op doen. Alleen dat ventiel erin doen als ze m op heeft vinden we allebei niet zo leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:57 



 
Profiel   

koetjeboe schreef
Mloui schreef
Vandaag hier voor het eerst met de extensie cup verneveld. 16 ml (1:1), maar duurde echt ruim een uur.

Iemand ook de ervaring dat de Flexineb steeds stopt met vernevelen? Vandaag Bianca al gesproken en wel fijn advies gehad, maar helaas nog geen gewenst resultaat. Morgen maar weer bellen.


Is je cup niet versleten dan. Normaal duurt het 35 min


Ik hoop niet dat een cup in krap 2 weken bij 1x per dag gebruik versleten is? Vanmorgen een andere cup gebruikt en duurde bij stand 2 nog steeds ruim 45 min

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:01 



 
Profiel   

Vind dat echt raar. Hier gaat volgens mij stuk sneller. Zal morgen hier eens timen.
Die eerste keer deed je toen op de langzaamaan stand. Want dan kan het miss ook wel kloppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:23 



 
Profiel   

Ik denk dat ik bij de kleine cup op standje 2 een minuut of 20-25 bezig ben. Hij leek wat langzamer te gaan, maar nu weer wat sneller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:24 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft afgelopen 1,5 week ventipulmin gehad erbij. Sinds dinsdag krijgt ze minder omdat die bijna op is een en beetje sputtert. Maar ik had gisteren het idee dat de flexineb veel beter zn werk deed dan daarvoor. Ze haalde dieper adem (buis ging weer goed leeg), heeft weer een keer gebriest met de flexineb op en tussendoor zag ik dr ook een paar keer kauwen en slikken, dus waarschijnlijk heeft ze via die weg ook wat slijm afgevoerd.

Morgen komt de hollistisch dierenarts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:27 



 
Profiel   

Hoi allemaal!
Ik ben sinds begin deze week ook een Flexineb gebruiker.
Mijn Welsh NWR is eigenlijk altijd al gevoelig geweest op de luchtwegen en ik heb hem daarom bijna altijd buiten staan met stofvrij hooi. Hij proest veel en hoest soms wat oppervlakkig.
Deze zomer hoestte hij wat vaker als hij mee was op rit. Ik rij in de zomer begeleiding voor strandritten en op bepaalde plaatsen ging hij hoesten, in de bak eigenlijk alleen proesten.
Toch maar eens laten scopen en hij bleek idd een geïrriteerde luchtpijp en slijmvliezen te hebben. Het advies was medicatie vernevelen en omdat ik hem graag wil blijven ondersteunen heb ik maar zo’n ding aangeschaft. Ik heb nog meer paarden dus het is altijd handig.

Vandaag voor het eerst medicatie verneveld en het ging volgens het boekje. Ongeveer 20 min over 12 ml op stand 1. Gisteren geoefend met alleen zout en op stand 2, maar dat ging veel te snel. Was met min of 7 al leeg. Contact gehad met Bianca en handige tips gehad, ook over schoonmaak vd cups.

De tips voor het goedkopere zout zijn super, jammer genoeg overal uitverkocht. Gedestilleerd water moet ik maar even bijkopen.

Ik probeer de kap zo hoog mogelijk op te trekken maar er blijft wel een klein kiertje aan de zijkant vd neus. Kan dat kwaad of moet ik er ff een washandje tussen stoppen?

Ik zie overigens ook wat damp bij de bovenkant vd cup, die zit er toch goed in.

Hopelijk gaat dit hem helpen, meer kan ik niet doen.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen