Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:28

Maaik schreef:
Zerena schreef:


Ik vind het ook vrij kort (loop ook bij Wolvega). Mijn pony staat al kwart jaar op combinatie combivent + budesonide. Ik mocht van Wolvega pas gaan afbouwen wanneer hij praktisch klachtenvrij was voor 1 aangesloten week (max. 1 kuchje bij een zwaardere dressuurtrainining). Gezien zijn triggers niet duidelijk zijn/waren heeft dit erg lang geduurd om 'm stabiel te krijgen. En dan met afbouwen weer sowieso 14 dagen nieuwe dosering aanhouden en indien hij 14 dagen goed bleef weer een stapje verder in het afbouwen en ga zo maar door. Hij staat nu op een halve capsule Bud en halve capsule combivent per dag en mag eigenlijk al een tijdje naar om de dag (maar ik durf nog niet :') )



Herkenbaar... zodra ik denk, we zijn er door, hoor ik hem weer. Ik ben uiteindelijk weer op puffers overgegaan, zat 50 dagen op 2 puffs per dag van de flixotide en toen was het ineens weer helemaal mis. Dus weer terug bij af.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:29

Spenk schreef:
Ik krijg gewoon een recept en mag naar eigen inzicht ophalen bij de apotheek en gebruiken. Ik gebruik het rustig 6-8 weken als het nodig is.

Als je groter inkoopt is het ook goedkoper. Met een recept van je dierenarts kun je bijvoorbeeld bij efarma kopen.. Stel je zou 4 doosjes kopen van 20 ampullen dat kost je dan €155 want hoe meer je koopt hoe goedkoper. https://www.efarma.nl/budesonide-sandoz ... l/15824365


BIj mijn huisarts apotheek ben ik nog iets voordeliger uit... maar misschien matsen ze me... en ik bestel 1mg/ 2ml dat scheelt ook in de prijs.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:11

Isabelle98 schreef:
Sorry, nieuw bericht :D

Ik heb nu deze vernevelaar voor mijn pony: https://zuiverzout.shop/collections/zou ... max-horses

Ik wil het straks voor het eerst gaan doen, maar ik heb enkele vragen:

- Zit er nog een minimaal of maximaal aantal ml dat je mag vernevelen? Maximum tijd oid?
- Bij dingen zoals balsamic air of solvidine, is er nog een bepaalde verhouding dat je dit moet aanmaken met water? Of doen jullie dit er puur in?

Alvast bedankt! :j



Deze vind ik interessant. Kennis heeft er goede ervaring mee. En wat ik handig vind is dat je het apparaat ook in huis kan laten vernevelen en ook nog goed voor je paard door het masker wat je kan bevestigen.

De vragen die je hebt zou ik stellen aan zuiverzout. Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

SoHoMa heeft ook een mooi apparaat trouwens.

Lastige keuze.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:38

Mogelijke tip voor andere flexibeb gebruikers waarvan de cup niet meer werkt vanwege verstopping. Ik heb met warm water en Dreft uiteindelijk de verstopping kunnen verhelpen. Had m daarvoor wel al een aantal keer schoon gemaakt met Dreft en Frosch in combinatie met gedestileerd koud water, maar dat hielp niet meer. Het is het proberen waard. ;)

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:00

Maaik schreef:
Mogelijke tip voor andere flexibeb gebruikers waarvan de cup niet meer werkt vanwege verstopping. Ik heb met warm water en Dreft uiteindelijk de verstopping kunnen verhelpen. Had m daarvoor wel al een aantal keer schoon gemaakt met Dreft en Frosch in combinatie met gedestileerd koud water, maar dat hielp niet meer. Het is het proberen waard. ;)


Ja ik heb op advies van een vriendin die zichzelf verneveld al die truckjes geprobeerd. Tijdje met dreft en warm gedestileerd water laten staan... alcohol etc. soms doet ie het dan weer even. Het blijft ingewikkeld.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:02

Horsie84 schreef:
Isabelle98 schreef:
Sorry, nieuw bericht :D

Ik heb nu deze vernevelaar voor mijn pony: https://zuiverzout.shop/collections/zou ... max-horses

Ik wil het straks voor het eerst gaan doen, maar ik heb enkele vragen:

- Zit er nog een minimaal of maximaal aantal ml dat je mag vernevelen? Maximum tijd oid?
- Bij dingen zoals balsamic air of solvidine, is er nog een bepaalde verhouding dat je dit moet aanmaken met water? Of doen jullie dit er puur in?

Alvast bedankt! :j



Deze vind ik interessant. Kennis heeft er goede ervaring mee. En wat ik handig vind is dat je het apparaat ook in huis kan laten vernevelen en ook nog goed voor je paard door het masker wat je kan bevestigen.

De vragen die je hebt zou ik stellen aan zuiverzout. Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

SoHoMa heeft ook een mooi apparaat trouwens.

Lastige keuze.


Als je die interessant vind, is dit misschien ook een optie: https://www.arvem.nl/vernevelaar-voor-p ... WvmdDMg_II
Ik heb 'm nu een paar maanden en ... werkt prima.

Enige nadeel is dat ie niet te koud mag zijn, dus nu moet ie mee naar binnen en weer mee terug... vernevelen bij vriestemperaturen is niet de ideale combi.

Ik heb trouwens ook een flexineb maar wordt zo gestressed van telkens een verstopte of kapotte cup, dat ik nu met deze nieuwe vernevel maar aansluit op het flexineb masker, werkt best goed -O-

Kennis had deze al ... blijft wel restproduct in de vernevel cup maar die niet leegkappe begreep ik en gewoon volgende keer vernevelvloeistof erbij. Dan bijv. 1x per week wel alles leeg en schoon maken en ... weer gaan!

Zag later dat ie in Duitsland nog voordeliger is... https://www.medplus24.de/Ultraschall-Pf ... -servoprax maarja dat wist ik pas toen ie binnen was.... gebruiksaanwijzing wel in het Duits :(

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:13

Voor geen enkel apparaat is het wenselijk om ze in de vrieskoud achter te laten..

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:48

@sunny

Ik heb toen die bij medplus besteld.
Deze werkte absoluut prima.
Qua vragen of vertaling sta ik graag klaar.

In de winter deed ik warm kraanwater onderin en kon daardoor goed laten inhaleren!
Dat vond ik echt een voordeel.
En ik deed nog extra een kruik met theedoek/handdoek bovenop.
Werkte absoluut prima.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:31

hagelslag schreef:
@sunny

Ik heb toen die bij medplus besteld.
Deze werkte absoluut prima.
Qua vragen of vertaling sta ik graag klaar.

In de winter deed ik warm kraanwater onderin en kon daardoor goed laten inhaleren!
Dat vond ik echt een voordeel.
En ik deed nog extra een kruik met theedoek/handdoek bovenop.
Werkte absoluut prima.


Oh ik schep er wat demiwater uit en zet dat ff in de magnetron en kap het dan terug. Jij gebruikte gewoon kraanwater?

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:31

Maaik schreef:
Voor geen enkel apparaat is het wenselijk om ze in de vrieskoud achter te laten..


Maar tussen vrieskoude en 15 graden (wat ze adviseren) zit wel een halve winter :j

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 06:56

Jaa ik gebruikte gewoon kraanwater

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:40

Vraagje, welke medicijnen vernevelen jullie met de flexineb en met welke cup? Ik heb op sportpaardenarts een lijst gevonden met medicatie en welke cup je moet gebruiken. Voordat de e3 er was had je grijs groen en blauw. Nu is het alleen nog grijs en groen. Ik heb de e2, en op de lijst zijn heel veel medicijnen met grijs en groen te vernevelen, een paar alleen met groen, zijn er hier mensen die de e2 hebben en dus met de grijze cup vernevelen? Of hebben jullie ook de groene cup? En welke cup zou dan handiger zijn?

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 07:42

Samantha89 schreef:
Vraagje, welke medicijnen vernevelen jullie met de flexineb en met welke cup? Ik heb op sportpaardenarts een lijst gevonden met medicatie en welke cup je moet gebruiken. Voordat de e3 er was had je grijs groen en blauw. Nu is het alleen nog grijs en groen. Ik heb de e2, en op de lijst zijn heel veel medicijnen met grijs en groen te vernevelen, een paar alleen met groen, zijn er hier mensen die de e2 hebben en dus met de grijze cup vernevelen? Of hebben jullie ook de groene cup? En welke cup zou dan handiger zijn?


Ik heb de E2 en gebruik alleen de grijze cup. Ik kreeg atrovent en budesonide en dat ging daar prima mee. Ook gewoon NaCl en dingen als silvaplex gaan prima met de grijze. Ik heb nooit een andere kleur cup gekocht iig

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:33

Bedankt! De naci en de silvaplex doe ik inderdaad ook altijd met de grijze, balsamic air ook maar dan wel verdunnen met naci. Ik was een beetje bang dat de medicijnen in de grijze cup lastiger te vernevelen zouden zijn.

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 08:41

Ik heb mijn Flexineb in de verkoop staan mocht iemand interesse hebben kan je een pb sturen.

Mauritzio
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:38

Juul_Balans schreef:
[ [url=m/JcDQyh.png]Afbeelding[/url] ]

Uit de BAL bij mijn paard kwam 65% neutrofielen. Dus echt super hoog. Vandaar dat ik niet op volledige genezing moet rekenen.


Bij die van ons ook precies dit. Hoe gaat het nu met die van jou? En wat heb je voor medicatie ingezet als ik vragen mag?