Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Ik durf het met dreft niet aan. Heb gewoon via de site een heleboel reiniger en gedemineraliseerd water ingeslagen. Is altijd nog goedkoper dan een nieuwe medicatie cup.

Ik merk nu ik wandel tijdens het vernevelen een grote verbetering bij de ponys! Dom dat ik daar nooit eerder aan had gedacht eigenlijk... deed het eerder gewoon tijdens het poetsen maar dan ademen ze toch niet zo diep in voor mijn gevoel. Wissel nu af met zout oplossing en immuno san.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-22 08:32 



 
Profiel   

Dreft adviseren ze zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-22 08:34 



 
Profiel   

het kan echt gewoon met dreft, de groene (classic) hoor. Dat wordt inderdaad aangeraden als geschikt alternatief. Ik heb nog nooit met iets anders schoongemaakt en doe echt heel lang met mijn cups. ik doe 3 drupjes dreft erin, aanvullen met demi water, dan ca. 15 seconden schudden, dan met mijn duim onderop duwen een paar keer zodat er luchtbelletjes opborrelen. Dan spoelen met demi water, en daarna nog even laten staan gevuld met (alweer) demiwater. Vervolgens aan de lucht laten drogen. Werkt echt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-22 10:14 



 
Profiel   

Hoi hoi!

Ik ben sinds gisteren aan het vernevelen met rapidexon (2x per dag 1 ml rapidexon+ 1 ml NaCl) En s'avonds ook nog +- 30 ml NaCl. Na hoeveel dagen/weken zagen jullie echt duidelijk verschil? Mijn paard krijgt ook Subestin en Sputolysin tot ongeveer vrijdag. Hij staat gelukkig al wel een stuk minder te pompen.

Maken jullie de zoutoplossing zelf? Ik vond 12 euro per liter een vrij forse prijs voor een beetje demiwater en zout eerlijk gezegd.. Had al wel wat goedkopere gevonden maar was benieuwd naar wat jullie doen :)

Gebruiken jullie ook Balsamic air? Kan je dat 'gelijk' gebruiken of wil je eerst dat het paard klachten vrij is? Ik vind het soms wat onduidelijk wat nou precies de 'regels' zijn haha...

Ik heb ook gelezen dat beweging na het vernevelen goed is, is dat ook vanaf het moment dat het paard klachten vrij is of moet ik daar juist mee beginnen?

Also, hoe doet iedereen dit joh. 2x per dag vernevelen??? Ik werk 4x dagen in de week en mijn paard staat op 20 minuten rijden afstand van mijn huis/werk. Na hoe lang bouwden jullie af naar 1x per dag?

Sorry voor de vele vragen, ik ben me suf aan het googlen maar je leest zoveel verschillende dingen!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 19:54 



 
Profiel   

Voor zoutoplossing Google ik voor een aanbieding
Laatst 10 Liter plus verzendkosten voor 14 Euro kunnen kopen.
Ik heb nog 2 volle flessen staan en ben nog bezig met 1 fles leeg te maken.
Ik moet dus binnenkort weer bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 19:57 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Voor zoutoplossing Google ik voor een aanbieding
Laatst 10 Liter plus verzendkosten voor 14 Euro kunnen kopen.
Ik heb nog 2 volle flessen staan en ben nog bezig met 1 fles leeg te maken.
Ik moet dus binnenkort weer bestellen

Ah, dat zijn betere prijzen :) Bedankt trouwens nog voor de aanrader van de flexineb in mijn topic :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 20:05 



 
Profiel   

amyblub schreef
hagelslag schreef
Voor zoutoplossing Google ik voor een aanbieding
Laatst 10 Liter plus verzendkosten voor 14 Euro kunnen kopen.
Ik heb nog 2 volle flessen staan en ben nog bezig met 1 fles leeg te maken.
Ik moet dus binnenkort weer bestellen

Ah, dat zijn betere prijzen :) Bedankt trouwens nog voor de aanrader van de flexineb in mijn topic :D



Gewoon Dr Google vragen _O-
En "graag" gedaan.

Voordat hé iets qua verschil merkt duurt wel even.
Het kan zijn dat je paard iet meer 100% de oude word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 11:28 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Voor zoutoplossing Google ik voor een aanbieding
Laatst 10 Liter plus verzendkosten voor 14 Euro kunnen kopen.
Ik heb nog 2 volle flessen staan en ben nog bezig met 1 fles leeg te maken.
Ik moet dus binnenkort weer bestellen


En waar had je die toen besteld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 07:42 



 
Profiel   

Ik heb nog 5 liter staan, wil er evt wel een paar verkopen. Woon op de veluwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 19:48 



 
Profiel   

sunny43 schreef
hagelslag schreef
Voor zoutoplossing Google ik voor een aanbieding
Laatst 10 Liter plus verzendkosten voor 14 Euro kunnen kopen.
Ik heb nog 2 volle flessen staan en ben nog bezig met 1 fles leeg te maken.
Ik moet dus binnenkort weer bestellen


En waar had je die toen besteld?




Duitsland, gewoon zelf ff via Google zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 03:23 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar heel veel flessen bij Pazzox besteld, was toen de goedkoopste en super vlotte levering!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 07:19 



 
Profiel   

Demiwater of gedestilleerd water kun je bij de kruidvat en DA halen :)
Ik heb zelf zoutoplossing gemaakt met de hulp van google.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 21:38 



 
Profiel   

Na hoe lang vernevelen merkte jullie echt veel verschil in de zware ademhaling? Mijn paard zit er nu bijna 2 weken aan, lijkt een beetje met ups en downs te gaan. DA had al wel gezegd dat ik niet moest verwachten dat het snel over ging maar eerlijk gezegd had ik misschien toch meer verwacht na 2 weken elke dag 2x vernevelen met rapidexon, zout water en balsamic air.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 19:04 



 
Profiel   

Het verschilt bij de mijne.
Soms is ze binnen 1 dag weer "fit" en soms kwakkelt ze 1-2 weken en is dan weer fitter.

Na vernevelen en bewegen is ze eigenlijk bijna altijd wel al veel beter qua longen.
Ondanks dat ik het moeilijk vind, is bewegen toch echt nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 19:08 



 
Profiel   

amyblub schreef
Na hoe lang vernevelen merkte jullie echt veel verschil in de zware ademhaling? Mijn paard zit er nu bijna 2 weken aan, lijkt een beetje met ups en downs te gaan. DA had al wel gezegd dat ik niet moest verwachten dat het snel over ging maar eerlijk gezegd had ik misschien toch meer verwacht na 2 weken elke dag 2x vernevelen met rapidexon, zout water en balsamic air.


Kan het niet zijn dat de hoeveelheid dex te weinig is. Ik vernevel het maar een week maar wel een hogere dosis merk na 4 dagen ech5 wel verschil. Dan word de ademhaling rustiger en staat ze niet meer met grote neusgaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 21:52 



 
Profiel   

Bij mijn pony ging de versnelde ademhaling na een dag of 10 flucatison over in rustigere ademhaling, maar wel een buikademhaling helaas. Dus bij mij was het effect van intensief vernevelen met zoutoplossing icm cortico's dat hij van een te snelle borstademhaling overging naar een langzamere buikademhaling. Niet helemaal wat ik gehoopt had uiteraard. Na een 2e longscopie ook geconcludeerd dat hij ondanks alle maatregelen toch weer een graad omhoog was gegaan op de astmaschaal.

En overigens denk ik dat ik gek wordt. Mijn andere pony staat in compleet andere stalomstandigheden, 24/7 buiten, en heeft ook plotseling een versnelde ademhaling in rust.
Ik hou mezelf nu steeds voor dat ik overal astmaspoken zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 14:39 



 
Profiel   

Unleash schreef
En overigens denk ik dat ik gek wordt. Mijn andere pony staat in compleet andere stalomstandigheden, 24/7 buiten, en heeft ook plotseling een versnelde ademhaling in rust.
Ik hou mezelf nu steeds voor dat ik overal astmaspoken zie.


Herkenbaar, bij mij staan ze wel bij elkaar maar de andere begint ook ineens te hoesten.. .nu ook maar met zout proberen te vernevelen, maar dat is met gevaar voor het leven van de Flexineb. Moet blijven lopen anders slaat ie met zijn kop overal tegen aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 09:44 



 
Profiel   

Ik wil mijn flexineb graag een keer in de vaatwasser schoon maken. Bij de instructies staat dat dat kan, maar dat ik alle kleppen moet verwijderen. Welke kleppen bedoelen ze dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 17:01 



 
Profiel   

Alles zodat je alleen de kap overhoudt. Dus het ventiel aan de onderkant en de buis. Misschien dat de buis ook erin kan, maar dan zou ik daarvan de bovenkant er wel afhalen. Ik moet de mijne ook maar weer eens meenemen voor een grote schoonmaak.

Ik heb hem nog nooit in de vaatwasser gestopt hoor, maar als ik hem grondig schoonmaak haal ik hem wel volledig uit elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 22:16 



 
Profiel   

Staan jullie paarden trouwens op droog hooi of hebben jullie dat ook aangepast? Ik heb geen mogelijkheid om mijn paard voordroog of gestoomd hooi te geven omdat ik op een pensionstal sta in een grote kudde... Hij staat overigens 24/7 buiten maar ze krijgen een grote baal met slowfeeder erom gevoerd..

Ik ben nu bijna 4 weken (waarvan de laatste week slechts 1x per dag verneveld ivm corona) verder en het hoesten is aanzienlijk minder maar nog steeds heeft hij een dubbelslag/buikademhaling.. Hebben jullie je paard eerst laten spoelen? Ik heb het idee dat het gewoon niet werkt :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 11:00 



 
Profiel   

De mijne krijgt wel ondergedompeld hooi. Denk dat ook haar anders niet zo goed had gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 11:11 



 
Profiel   

amyblub schreef
Staan jullie paarden trouwens op droog hooi of hebben jullie dat ook aangepast? Ik heb geen mogelijkheid om mijn paard voordroog of gestoomd hooi te geven omdat ik op een pensionstal sta in een grote kudde... Hij staat overigens 24/7 buiten maar ze krijgen een grote baal met slowfeeder erom gevoerd..

Ik ben nu bijna 4 weken (waarvan de laatste week slechts 1x per dag verneveld ivm corona) verder en het hoesten is aanzienlijk minder maar nog steeds heeft hij een dubbelslag/buikademhaling.. Hebben jullie je paard eerst laten spoelen? Ik heb het idee dat het gewoon niet werkt :(

Ik heb een spoeling gedaan om te weten wat er was.

Mijn paard leek te reageren op pollen en niet op stof.

Ik gebruik de flexineb nu de pollen wegzijn eigenlijk niet veel meer misschien 1x per week voor de zekerheid als onderhoud.

Vorige week heb ik nogmaal een controle scopie laten maken om te kijken of de conclusie het zijn bij hem de pollen wat de astma geeft, juist is.

De scopie was heel erg goed! En hij staat dus gewoon op droog hooi en op stro.

Dat is zijn trigger niet. Maar als je paard wel reageet op stof ontkom je niet er aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 11:22 



 
Profiel   

Hangt idd erg van je paard af wat de trigger is. Hier gewoon droog hooi in en laag hangend net, als ik het nat maak eet hij het niet, en hij kan niet goed tegen verpakt hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 13:10 



 
Profiel   

Ik heb het in het begin van dit topic volgens mij al een keer verteld, ik kocht een flexineb vanwege astma bij mijn paard. Ik heb hem 2 keer gebruikt, mijn moeder gaf heel veel slijm op echt bizar hoeveel dat was. Ze overleed vorig jaar eind maart en mijn paard heeft geen kuch meer gegeven. Echt zo bizar, ik had niet gedacht dat hij echt nooit meer benauwd zou zijn.

Wel is er dat stemmetje dat altijd wel riep houd hem in de gaten hoor. Maar echt nooit meer een kuch gehoord, ook geen last meer van de pollen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 13:37 



 
Profiel   

Mocht iemand interesse hebben. Mijn pony is afgelopen donderdag ingeslapen. Daarom verkoop ik mijn flexineb. Stuur gerust een pb
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 13:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen