Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Ivm Balsamic air, de dierenarts zegt dat we blijvend hiermee dagelijks mogen vernevelen. Op internet lees ik Max 3 weken en dan na enkele weken terug beginnen eventueel. Hoe doen jullie dat?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 16:22 



 
Profiel   

Ik doe dat niet dagelijks nee hooguit 2 weken.

Hoe kun je dat onderste draaiding uit de flexineb halen :+ ? Moet je daar gewoon aan trekken? Ik wil hem even helemaal uit elkaar halen voor schoonmaken maar ik krijg hem er niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 16:37 



 
Profiel   

Ja gewoon eruit trekken. Gaat heel makkelijk. Ik deed m soms zelfs eruit en er weer in, wanneer m'n paard m op had. Was soms wel een geduw

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 17:19 



 
Profiel   

Dit is toch een beetje knullig... op de site van Flexineb staat een demonstratie van het eerste gebruik van het paard van E.s.ra de Ruiter, want die heeft een stofallergie... Vervolgens trekken ze de box open, en staat het beest vol in het stro.... : https://flexineb.nl/eerste-gebruik/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 20:36 



 
Profiel   

Oh kan je het onderste draai ding er ook uit halen? Good to know!

Ik vernevel mijn 2 paarden dagelijks na elkaar. M'n shet komt niets bij los (helaas) maar m'n grote gaat enorm briesen dus elke dag is dat ding super smerig (ook gele meuk, baahhhhhh, als is eruit beter dan erin.....). Anyway, ik doe zo veel mogelijk eerst de pony en daarna de grote om die reden. En was de flexineb dagelijks in een sopje vanwege die viezigheid. Of zou een doekje tussendoor volstaan? Lijkt me zo onhygiënisch....

Het is dat het zo'n duur ding is anders kocht ik er nog een. 2 paarden dagelijks vernevelen kost veel tijd :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 21:28 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Oh kan je het onderste draai ding er ook uit halen? Good to know!

Ik vernevel mijn 2 paarden dagelijks na elkaar. M'n shet komt niets bij los (helaas) maar m'n grote gaat enorm briesen dus elke dag is dat ding super smerig (ook gele meuk, baahhhhhh, als is eruit beter dan erin.....). Anyway, ik doe zo veel mogelijk eerst de pony en daarna de grote om die reden. En was de flexineb dagelijks in een sopje vanwege die viezigheid. Of zou een doekje tussendoor volstaan? Lijkt me zo onhygiënisch....

Het is dat het zo'n duur ding is anders kocht ik er nog een. 2 paarden dagelijks vernevelen kost veel tijd :
eventueel de goedkope van mediware erbij kopen?
Is misschien niet zo perfect als de flexineb.
Maar qua kosten slechts 250 euro....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 23:05 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje over de cups van de flexineb. Een vriendin van mij heeft er nogal wisselende ervaringen mee. Soms doet ze er heel lang mee en soms zijn ze binnen de kortste keren aan vervanging toe.
Ze volgt exact de voorschriften, iemand een idee waar het aan kan liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 20:38 



 
Profiel   

zit wel kwaliteitsverschil in, soms een maandagochtendmodel en valt er een gat in. De Frosch er wat langer inlaten, dan even aanzetten en daarna ook goed met demi water. Ik deed het in het begin snel snel snel, maar heb echt het idee als ik het er wat langer in laat staan, dat ze langer meegaan. Andere dingen dan NaCl vernevelen, zeker olieachtige dingen als immunosan en balsamic air verkorten zeker de levensduur, meer vervuiling op het membraan denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 20:45 



 
Profiel   

Oh, dat is wel een goede tip! Wel balen dan als je een slecht exemplaar hebt, die dingen schijnen best duur te zijn. Zijn ze een beetje netjes met garantie geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 20:49 



 
Profiel   

sunny43 schreef
zit wel kwaliteitsverschil in, soms een maandagochtendmodel en valt er een gat in. De Frosch er wat langer inlaten, dan even aanzetten en daarna ook goed met demi water. Ik deed het in het begin snel snel snel, maar heb echt het idee als ik het er wat langer in laat staan, dat ze langer meegaan. Andere dingen dan NaCl vernevelen, zeker olieachtige dingen als immunosan en balsamic air verkorten zeker de levensduur, meer vervuiling op het membraan denk ik.


Wij hebben de flexineb nog niet heel lang in gebruik. Ik heb nog gehoord van een gat in de medicatiecup. Wat bedoel je juist? Waar zit dat gat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 20:49 



 
Profiel   

EVL schreef
sunny43 schreef
zit wel kwaliteitsverschil in, soms een maandagochtendmodel en valt er een gat in. De Frosch er wat langer inlaten, dan even aanzetten en daarna ook goed met demi water. Ik deed het in het begin snel snel snel, maar heb echt het idee als ik het er wat langer in laat staan, dat ze langer meegaan. Andere dingen dan NaCl vernevelen, zeker olieachtige dingen als immunosan en balsamic air verkorten zeker de levensduur, meer vervuiling op het membraan denk ik.


Wij hebben de flexineb nog niet heel lang in gebruik. Ik heb nog gehoord van een gat in de medicatiecup. Wat bedoel je juist? Waar zit dat gat?


En zet jij de flexineb ook aan met de frosh erin? Ik enkel met het demi water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 20:53 



 
Profiel   

Ik doe de frosh erin moet spuiten, spoelen met gedestilleerd water, spoelen tot het schuim eruit is, even weg zetten met gedestilleerd water en eventueel nog aan zetten om te 'drogen'. Dacht dat het ook zo moest?

Ik gebruik hem te kort om ervaring met meerdere cubs te hebben. Mijn eerste ging niet zo super lang mee en viel mij echt tegen. De huidige is hiervoor door een vriendin gebruikt in 2021. Ik heb hem in januari uit het stof gehaald, maar hij doet het tot nu toe prima. Heb wel alvast een nieuwe besteld, voor het geval dat hij toch eruit vliegt.

Mij is verteld dat ze zo'n 150 vernevelingen aan zouden moeten kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 20:55 



 
Profiel   

De eerste cup ging een half jaar mee. De tweede heeft het nooit goed gedaan en heb ik netjes een nieuwe voor gehad. Nu heb ik er 2 in mijn koffer liggen, ze doen het allebei nog, terwijl ze al heel lang in gebruik zijn. Ik ben verder gegaan met die 2e omdat ik twijfelde of die nog niet op "was". (De eerste deed het helemaal niet meer. Toevallig vandaag een nieuwe gepakt. Die leek het met balsamic air niet zo goed te doen, vandeweek maar eens met klein voor lcupje zout proberen. Dan heb ik een beter beeld hoe goed die het doet.

Heel wisselend dus, maar die ene keer is het heel netjes opgelost

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 21:48 



 
Profiel   

Laura_ schreef
De eerste cup ging een half jaar mee. De tweede heeft het nooit goed gedaan en heb ik netjes een nieuwe voor gehad. Nu heb ik er 2 in mijn koffer liggen, ze doen het allebei nog, terwijl ze al heel lang in gebruik zijn. Ik ben verder gegaan met die 2e omdat ik twijfelde of die nog niet op "was". (De eerste deed het helemaal niet meer. Toevallig vandaag een nieuwe gepakt. Die leek het met balsamic air niet zo goed te doen, vandeweek maar eens met klein voor lcupje zout proberen. Dan heb ik een beter beeld hoe goed die het doet.

Heel wisselend dus, maar die ene keer is het heel netjes opgelost


Ok, fijn om te weten dat ze het netjes oplossen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 22:05 



 
Profiel   

Misschien een beetje random in dit topic maar zou iemand een tweedehands Flexineb te koop weten/hebben? Zou toch wat in de kosten schelen hoopte ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 19:36 



 
Profiel   

In deze groep staat wel'ns iets te koop of te huur https://www.facebook.com/groups/219494923407954

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 10:20 



 
Profiel   

Vorige cub is klaar, die deed 't plots niet meer. Lek. Heeft wel z'n werk goed gedaan verder dus gewoon op.

Maar m'n nieuwe duurt echt 100x langer qua vernevelen. Waar ik normaal 10/15 minuten bezig was met clubje nacl zonder uitbreiding zit ik nu al op 15 minuten en amper wat uit. Ik zie wel stoom maar niet veel.

Hoe lang duren jullie cubjes? Ik heb een flexineb 2.

Na ruim kwartier en pas tot oranje streep.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 16:26 



 
Profiel   

Ik heb dat toen ook gehad, uiteindelijk een nieuwe cup met korting gehad bij flexineb. Ik had toen mijn cup via sportpaardenarts besteld, vandaar dat ik via flexineb alleen korting kreeg op een nieuwe. Ik had toen ook de batterij etc naar flexineb opgestuurd, ze hadden alles uitvoerig onderzocht. Echt hele nette service bij hun! Die nieuwe cup deed het weer normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 16:39 



 
Profiel   

Ik heb dat ook gehad inderdaad. Uiteindelijk ook een nieuwe gehad. Maar ik heb nu ook een nieuwe in gebruik. Hij is niet super traag, maar bij nieuwe cups ben ik ook wel eens met 10 minuten klaar geweest. Dat heb ik bij deze ook niet heb ik het idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 22:04 



 
Profiel   

Het is dus te lang eigenlijk? Ik zal 't morgen nog eens proberen 3n anders een berichtje sturen. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 22:04 



 
Profiel   

Hi!
Ik heb ooit gelezen dat er ook een 'B-merk' bestond van de flexineb. Weet iemand van jullie hier meer over? En/of heeft iemand hier ervaringen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 23:08 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Vorige cub is klaar, die deed 't plots niet meer. Lek. Heeft wel z'n werk goed gedaan verder dus gewoon op.

Maar m'n nieuwe duurt echt 100x langer qua vernevelen. Waar ik normaal 10/15 minuten bezig was met clubje nacl zonder uitbreiding zit ik nu al op 15 minuten en amper wat uit. Ik zie wel stoom maar niet veel.

Hoe lang duren jullie cubjes? Ik heb een flexineb 2.

Na ruim kwartier en pas tot oranje streep.


20 ml Nacl zout vernevelen op stand 2 kost mij ca. 15/20 minuten. Paard stapt aan de longe. Medicatie (Fluticasone, 1 ampul duurt ca 2 a 3 minuten op stand 1).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 19:15 



 
Profiel   

Bij mij was ie ook heel traag de laatste cup. Bianca van Flexineb adviseert dan een systeemreset. De controller los halen, batterij + stekkertje eruithalen voor een minuut. Dan weer in elkaar en geheel opladen. Dat lost meestal het probleem op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 10:23 



 
Profiel   

Even uit nieuwsgierigheid; op welke termijn mag je echt effect verwachten van de Flexineb ? Als in; hoe lang duurde het voordat jullie verschil merkten of misschien merkten jullie wel helemaal geen verschil ? Moet ik denken in maanden of weken of dagen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 18:04 



 
Profiel   

Tja dat is niet te voorspellen. Ik vernevel sinds mei 2x daags... soms met medicatie, soms met NaCl. Het is nu onder controle, hij functioneert redelijk goed. Af en toe een kuch, na het rijden een snotneus. NaCl verdunt het slijm zodat ie het makkelijker op kan hoesten, geeft dus lucht .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 18:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen