Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:12

Fangio schreef:
felicity schreef:
Houden jullie er rekening mee dat een cupje ongeveer 120 beurten mee gaat. Dan rekenen ze 10 min per beurt.

Ik vernevel mijn paard iedere dag minimaal een halfuur. Dan gaat het heel hard met de cups.

Goed schoonmaken en in de aanbieding inkopen :Y)
Mijne gaan echt wel langer mee hoor, maar ik doe ook wel echt direct eerst schoonmaken als ik klaar ben met puffen.


N_B_N schreef:
Hoeveel vernevel je dan in een uur? Mijn 10ml zoutoplossing is toch met 20 minuutjes wel klaar

Je hebt zo'n extra tuutje om op je cupje te zetten, dan past er tot 30 ml tegelijk in. Maar ik puf dan eigenlijk altijd liever 2x daags wat korter, een uur vind ik zo lang.


Ja dat tuutje gebruik ik ook. Dat uur is advies van Utrecht om het slijm weg te krijgen. Dus ik hou mij daar maar aan

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:09

felicity schreef:
Waar koop jij ze in de aanbieding :o


Bij flexineb zelf, meestal op dagen zoals koningsdag, black friday enzo hebben ze 10% korting, niet dat het veel is maar alle beetjes helpen :Y)

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:31

Laura_ schreef:
Ik heb het idee dat het ook weinig verschil maakt of ik 10 of 30ml doe per keer. Sterker nog, dus doe gewoon lekker 10ml..ik had laatst t idee dat het zelfs beter ging als ik het om de dag deed, leek er meer los te komen. Ik ben het nu ook aan het afbouwen hoor!


Ik vraag mij al een tijdje af...kan er eigenlijk gewenning optreden door vernevelen?
Ik heb 2 maanden iedere ochtend en middag verneveld, een eerdere poging tot afbouwen resulteerde in toch weer wat hoesten en wat snot. Ben nu met de 2e poging afbouwen bezig, en so far so good: ochtend is er geheel af, middag om de dag 7.5 ml of 3.5 ml. Volgende stap is alleen om de dag 7.5.
Ondertussen training aan het opbouwen. Pony is dik geworden na 8 maanden in blessuretijd, wat ook weer niet helpt.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 19:23

Dat zou ik niet weten eigenlijk. Ik weet alleen dat de mijne amper hoest, ook ik de periode dat ik hem aan heb gechaft, maar dat er nog steeds wel slijm loskomt. Ik zit nu rond om de dag.

Ik ben ook benieuwd of ik echt het hoesten in maart/ april hiermee buiten de deur kan houden.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 06:54

Die van mij staat echt te trekken / heel diep te inhaleren als ze de flexineb op heeft. Na 20 a 30 min als ik hem af doe lijkt het vaak veeeel erger het knijpen / pompen dan dat ik begon. Na een klein uurtje staat ze dan weer rustig.

Herkent iemand dit?

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 08:06

Dat is idd normaal.
Het is juist goed als ze zo extreem inademen zodat de zoutoplossing overal komt

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:44

Die van mij staat ook heel diep te ademen en te soezen zodra hij de flexineb omkrijgt. Heb zelf het idee dat het een combinatie is van voelen dat het verlichting bied en toch net iets meer moeite moeten doen om te ademen door de weerstand van de flexineb. Bij die van mij stopt het wel eigenlijk direct als ik hem afdoe.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:09

Vraagje, dat water dat je gebruikt om nadien de cups te spoelen,
mag dat gewoon gedestilleerd water zijn voor in het strijkijzer bijvoorbeeld, dat je kan kopen in eender welke winkel?

Of gaan jullie hiervoor naar de apotheker?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:20

Ik heb bij de hornbach 5 liter gedestilleerd water gehaald voor 2,50.

De mijne laat steeds duidelijker merken dat ze dat ding niet op wilt. Maar als ze hem om heeft, geeft ze zich er direct aan over en staat ze soms heerlijk te dommelen.

Iemand tips? Ze gooit dr hoofd in de lucht zodra ik dat ding maar iets beweeg. Ik krijg hem nog wel op, maar t voelt niet goed als ze dat soort signalen geeft...

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:36

Laura_ schreef:
Ik heb bij de hornbach 5 liter gedestilleerd water gehaald voor 2,50.

De mijne laat steeds duidelijker merken dat ze dat ding niet op wilt. Maar als ze hem om heeft, geeft ze zich er direct aan over en staat ze soms heerlijk te dommelen.

Iemand tips? Ze gooit dr hoofd in de lucht zodra ik dat ding maar iets beweeg. Ik krijg hem nog wel op, maar t voelt niet goed als ze dat soort signalen geeft...


Hoevaak heeft ze hem nu op gehad?
De mijne heeft er ook niet altijd zin in.
Maar toch zodra als dat ik alles erop heb gezet is alles weer prima.
De mijne is vooral in het begin "vervelend" en als ze flink vom zit qua slijmen

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:00

ik gebruik gewoon gedemineraliseerd water uit de supermarkt. Ik gebruik het ook voor andere dingen en dan is zo'n groot ding van 5 liter niet handig.

Die van mij steekt nog altijd graag z'n neus erin en staat heerlijk te relaxen tijdens het nevelen, dus geen tips helaas.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:02

Sandra_H schreef:
ik gebruik gewoon gedemineraliseerd water uit de supermarkt. Ik gebruik het ook voor andere dingen en dan is zo'n groot ding van 5 liter niet handig.

Die van mij steekt nog altijd graag z'n neus erin en staat heerlijk te relaxen tijdens het nevelen, dus geen tips helaas.

Ik heb dat kleine flesje van 500 ml bewaard, dus vul die steeds bij.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:06

hagelslag schreef:
Laura_ schreef:
Ik heb bij de hornbach 5 liter gedestilleerd water gehaald voor 2,50.

De mijne laat steeds duidelijker merken dat ze dat ding niet op wilt. Maar als ze hem om heeft, geeft ze zich er direct aan over en staat ze soms heerlijk te dommelen.

Iemand tips? Ze gooit dr hoofd in de lucht zodra ik dat ding maar iets beweeg. Ik krijg hem nog wel op, maar t voelt niet goed als ze dat soort signalen geeft...


Hoevaak heeft ze hem nu op gehad?
De mijne heeft er ook niet altijd zin in.
Maar toch zodra als dat ik alles erop heb gezet is alles weer prima.
De mijne is vooral in het begin "vervelend" en als ze flink vom zit qua slijmen


Ik gebruik hem sinds begin juli. Eerst dagelijks en nu sinds een week of 2-3 ben ik aan het afbouwen naar om de dag/om de 2 dagen. Zodra die op zit, is het inderdaad bij haar prima. Het is echt het opzetten zelf.

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:15

Het opzetten zelf is hier ook vervelend volgens haar
Maar zodra als dat ik heb ook aanzet is het weer klaar
Puur het moment dat het erop zit en nog geen zoutoplossing komt vind ze vervelend

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:12

Ik gebruik de flexineb nu iedere dag 1x om 10 ml zoutoplossing te vernevelen op stand 2; duurt ongeveer 8 minuutjes. Daarna een wortel, dus als ik aankom met de flexineb komt hij er al aan ;-)
Ik moet zeggen dat het goed gaat, niet hoesten, stukken minder benauwd. Er komen geen klodders o.i.d. uit, behalve als hij massage krijgt; de sinus gaat dan open en dan loopt er een straaltje crème wittige dikkere snot uit zijn neus.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:17

Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen, aan welke prijzen moet ik dan denken?

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:06

Waar halen jullie de zoutoplossing? Liefst grote verpakking zodat ik even vooruit kan..

Ik heb laatst inderdaad 10 liter gedestilleerd water gehaald en vul elke keer kleine flesje bij.

Ik heb mijn paard vanaf begin aangeleerd dat hij een brokje krijgt bij op en af doen. Hierdoor staat hij altijd braaf met zn neusje naar beneden en kan ik het masker heel relaxt op en af doen. Niet helemaal hoe ik het normaa gesproken zou doen maar wil toch dat hij het “leuk” vind om hem op te krijgen en hij doet alles voor eten dus dit ook :+

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:12

marleen_usar schreef:
Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen, aan welke prijzen moet ik dan denken?


Ik las gister op de Duitse site dat de prijzen binnenkort weer omhoog gaan en ze nu 10%korting weer hebben.
Geloof rond de 900 euro kost het apparaat

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:28

Bestaan ze ook 2de hands?
Zoja.. waar? Marktplaats houd ik al een tijd in de gaten

Probeer eerst 2de hands.. voordat ik een aanslag ga doen op de bankrekening
Of een goed alternatief merk..

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:54

nnicolex schreef:
Waar halen jullie de zoutoplossing? Liefst grote verpakking zodat ik even vooruit kan..


Dat kun je heel simpel zelf maken, met gedemineraliseerd water, zout (NaCi, gewoon keukenzout dus), een klein pannetje en iets om het zout af te wegen.
bijvoorbeeld: https://iedereenlucht.nl/zelf-fysiologisch-zout-maken/

Ik maak zelf telkens 100 ml.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:57

jolanda20 schreef:
Bestaan ze ook 2de hands?
Zoja.. waar? Marktplaats houd ik al een tijd in de gaten

Probeer eerst 2de hands.. voordat ik een aanslag ga doen op de bankrekening
Of een goed alternatief merk..


Ja, maar dan moet je denk ik veel geluk hebben. Via flexineb.nl kun je het ook nog proberen, maar ik had laatst begrepen dat er een wachtlijst is. Maar dan nog is het geen koopje, die dingen zijn behoorlijk waardevast.
Een goed alternatief is er imo niet, en dat wat er is is ook niet goedkoop. Er is nog wel een ander apparaat maar dat is niet draadloos en ik weet niet of dat kwalitatief net zo goed is. Maar er zijn hier ook mensen die dat apparaat hebben.

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:58

Ik gebruik idd de "goedkopere" versie die niet draadloos is.
Tot dusver hou ik haar hiermee fit.
Maar die kost ook rond de 300 euro

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:06

Ik heb een huurmodel gekocht van flexineb zelf. Denk 775 betaald, scheelt toch weer :)

2ehands vind je ze amper, zegt veel over de kwaliteit natuurlijk.

Ik heb 7 maanden gezocht naar 2ehands en niks gevonden :(

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:13

Een alternatief is een humane vernevelaar ombouwen. Daar hebben sommige ook resultaat mee gekregen. De mijne accepteerde dat niet, de flexineb gelukkig wel. 2e hands slecht tot niet verkrijgbaar. Denk dat je met de wachtlijst via flexineb sneller bent.

Soms doen ze ook 10% korting, scheelt toch weer bijna 100 euro. Het is het mij wel waard geweest. Hopelijk straks in de moeilijke periode (maart) ook effect.

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:53

Ik heb de flexineb ook met 10% korting gekocht. Dure aanschaf maar als ik hem niet had, dure rekeningen van de dierenarts vrees ik. Voor ik de flexineb had was ik voor een astma-aanval al €550 kwijt incl bronchoscopie