Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

De mijne doet het ook nog. Ook eerste cup sinds juli. Hoop dat die het ook nog even volhoudt haha.

Ik ook dagelijks 10 ml vernevelen op stand 2. Na gebruik direct schoonmaken. 3x sprayen met de frosh. even laten intrekken en ondertussen maak ik het masker schoon. Daarna de frosh eruit, paar keer spoelen met gedestilleerd water. En vervolgens nog 1x vullen met gedestilleerd water en even vernevelen. Daarna drogen aan de lucht als dat kan, anders gaat die de kist in en droogt die in de dichte kist.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 15:21 



 
Profiel   

felicity schreef
Of ze stoppen met vernevelen en doen niks meer. Lijken dan wel verstopt. Krijg ze dan ook niet meer werkend met warm water.
Of ze gaan druppelen in plaats van vernevelen.

1 cupje heb ik zelfs maar 3 weken gebruikt. En deed het toen al niet meer.

Ik maak ze direct naar gebruik schoon met 2 drupjes afwasmiddel en demi water. Goed schudden, laten staan, paat seconden vernevelen, en dan weer schoon spoelen met demi water en aan de lucht laten drogen.

Ik vernevel nu alleen zoutoplossing voorheen ook balsamic air.


Neem even contact met ze op! Ik heb ook dat probleem met 1 cup en ze hebben meteen fijn meegedacht in een oplossing. Heb momenteel een leenunit en mijn unit+cup is nu bij hun, zodat ze kunnen kijken waar het probleem in zit. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 15:26 



 
Profiel   

Trouwens, best een mazzel heb ik gehad besef ik mij nu.

In eerste instantie wilde ik de flexineb volgend jaar maart pas huren om te testen en eventueel aan te schaffen, omdat ze dan op dr slechts is. Tot ik ging nadenken en nog eens goed keek naar mijn paard en ik besefte dat ze er nu ook nog steeds baat bij zou hebben (dat heeft ze zeker!).. dat was eind juni en begin juli kwam toen die kortingsactie, dus ik heb hem toen aangeschaft.

Anders zou ik hem nu of nog aan de oude prijs kunnen aanschaffen, maar zonder korting. Of volgend jaar voor de nieuwe prijs (evt wel met korting). Al bij al, door hem toen aan te schaffen heb ik hem toch voor een goede prijs kunnen aanschaffen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 15:39 



 
Profiel   

Ik zat er serieus een dag of 5 voor, voor die krotingsactie *story of my life*...maar goed, nog altijd een betere keuze dan pretnison.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 16:27 



 
Profiel   

De cups zijn 78,95. Valt mij nog mee. Alhoewel het nog steeds een klap met geld is

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:06 



 
Profiel   

Ik heb uiteindelijk toch besloten om de Flexineb aan te gaan schaffen. Ik wilde Silvaplex meebestellen en iets van een schema maken qua verneveling: hoevaak, hoeveel ml en welk spul in welke verhouding. Is er iemand die hierin mee kan denken?
Het gaat om een paard die SAID heeft gehad en sindsdien in het werk net niet lekker mee komt. Hoest zo'n 1-3 keer bij de start van het rijden en blijft daarna zwaar ademen, weinig fut hebben en niet willen lopen. Het is dus geen mega heftig verhaal qua virus of infectie maar wil ook niet onderdoseren.

Hoor graag hoe jullie begonnen zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:28 



 
Profiel   

Ik ben begonnen met 2 keer per dag(ochtend en avond)10 ml silvaplex. Na een week 1 keer per dag 10 ml silvaplex en 1 keer 20 ml zoutoplossing. Na een week 2 keer per dag zoutoplossing en in de 4de week 1 keer per dag zoutoplossing. Silvaplex mag je dacht ik ook max 14 dagen vernevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:20 



 
Profiel   

ElSea schreef
Ik heb uiteindelijk toch besloten om de Flexineb aan te gaan schaffen. Ik wilde Silvaplex meebestellen en iets van een schema maken qua verneveling: hoevaak, hoeveel ml en welk spul in welke verhouding. Is er iemand die hierin mee kan denken?
Het gaat om een paard die SAID heeft gehad en sindsdien in het werk net niet lekker mee komt. Hoest zo'n 1-3 keer bij de start van het rijden en blijft daarna zwaar ademen, weinig fut hebben en niet willen lopen. Het is dus geen mega heftig verhaal qua virus of infectie maar wil ook niet onderdoseren.

Hoor graag hoe jullie begonnen zijn :)


Hoe weet je zeker dat het geen heftig verhaal is qua virus of infectie? Paardlief hier hoestte in 2016 helemaal niet standaard bij het rijden, maar ademde wel zwaar. Hij bleek een dikke bronchitis te hebben bij de long spoeling. Niet elk paard toont dus extreme klachten.

Hier ben ik maandag gestart met de flexineb, gezien zijn luchtwegklachten terug zijn dit jaar (vermoedelijk getriggerd door de entingen). Eerst 4 weken op prednison (langzaam afgebouwd), luchtwegkruiden ter ondersteuning en nu vernevelen met zout water. De eerste dag vond hij het vreselijk, inmiddels doet hij nu z’n neusje zelf er al in en staat er half stoned bij tijdens het vernevelen. Heb de huidige te leen, dus ga ook maar sparen voor een eigen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:00 



 
Profiel   

ElSea schreef
Ik wilde Silvaplex meebestellen en iets van een schema maken qua verneveling: hoevaak, hoeveel ml en welk spul in welke verhouding


Silvaplex vernevel je puur, dus niet gemengd met iets anders.
Verder zou je ook kunnen beginnen met gewoon zoutoplossing, en als dat te weinig doet verder kijken. Daar kunnen ze je bij Flexineb.nl eventueel goed mee op weg helpen.
En als je googlet op flexineb medication chart vind je, weliswaar niet in het nederlands, het overzicht van alles wat er in kan en in welke hoeveelheden en verhoudingen je dat vernevelt.

Overigens vind ik het ook best juist wél heftig klinken, wat je beschrijft. Zwaar ademen, weinig fut en niet willen lopen lijkt me vrij serieus...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:19 



 
Profiel   

Er is een bronchoscopie gedaan én een longspoeling. Op de bronchoscopie was wit slijm te zien, waaraan de dierenarts de conclusie hing dat het geen virus was omdat het slijm dan geel/groen zou moeten zijn. Uit de longspoeling kwam ook geen virus of infectie. Tevens heeft hij daarna 6 weken zwaar aan de prednison gestaan dus als er iets van een ontstekingsreactie zou zijn is die wel de nek om gedraaid gok ik zo. Ook is hij onder behandeling geweest bij Den Hoek, dit heeft voor het grootste gedeelte de klachten weg genomen in de zin van dat ik gewoon weer kan rijden. Ik merk alleen als het werk zwaarder wordt (dus een springles van een uur of crossen) dat hij niet mee de oude is qua conditie en omdat hij dus af en toe hoest zou mijn idee nu zijn dat er nog iets van slijm achter is gebleven wat er voor zorgt dat ie nog steeds hoest en er nog net niet is qua conditie/looplust.

Samantha, thanks voor je schema! Had idd wel het een en ander meegekregen over wat wel en niet mag met silvaplex.

Ik zal even googlen naar de medication chart en adh daarvan een schema opstellen voor mijn paard.

Edit: concluderend was het verhaal vanuit de reguliere dierenarts dat hij een gevoeligheid heeft opgebouwd voor stof omdat zijn bronchiën licht rood waren en er dus sprake was van taai wit slijm. Den Hoek heeft daar aan toegevoegd dat er sprake was van een chronisch verhaal van inderdaad stofgevoeligheid en sprake van een virus, want hij heeft nadat hij van de prednison af kwam (en dus verminderde weerstand had) een periode héél slecht gestaan, en Den hoek dacht dat dat uiteindelijk rhino is geweest. Maar ook dat is dus behandeld door hun, dus er blijft nu een paard over die (in mijn ogen) lichte klachten heeft (zeker vergeleken met toen), wel dressuur matig bereden kan worden maar als de volledige longcapaciteit benut moet worden af en toe hoest en minder looplust toont dan eerst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:50 



 
Profiel   

Iemand al de goedkoopste zoutoplossing gevonden? :D
Bij Flexineb zelf is het 8,25 voor 1000ml. Ik heb er eentje gevonden van 3 euro voor 1L : https://www.viata.nl/baxter-nacl-09-viapack-1000-ml-nl

Ik twijfel bijna of het wel hetzelfde is maar NaCl 0,9% kan niet missen toch? Of zie ik iets over het hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 09:37 



 
Profiel   

Ik haal het bij de apotheek, maar kwam er laatst achter dat dat duurder was dan bij flexineb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 09:51 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Ik haal het bij de apotheek, maar kwam er laatst achter dat dat duurder was dan bij flexineb.

Haha oeps :+ maar je hebt natuurlijk wel nog verzendkosten bij Flexineb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 09:53 



 
Profiel   

ElSea schreef
Iemand al de goedkoopste zoutoplossing gevonden? :D
Bij Flexineb zelf is het 8,25 voor 1000ml. Ik heb er eentje gevonden van 3 euro voor 1L : https://www.viata.nl/baxter-nacl-09-viapack-1000-ml-nl

Ik twijfel bijna of het wel hetzelfde is maar NaCl 0,9% kan niet missen toch? Of zie ik iets over het hoofd.


Ik bestel altijd hier:
https://www.pazzox.nl/nl/apotheek/thuis ... zeEALw_wcB

Werk in een ziekenhuis en NaCL 0,9 % is goed, dus je ziet niets over het hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 09:56 



 
Profiel   

Ik maak het gewoon zelf. Goedkoper kan niet, en moeilijk is het ook niet. Je hebt een goed weegschaaltje nodig, een pannetje, en een flesje om het in te doen. Verder keukenzout en demi water. https://iedereenlucht.nl/zelf-fysiologisch-zout-maken/
Zelf maak ik het per 100 ml, vanwege de beperkte houdbaarheid, dus 0,9 gram zout op 100 ml water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 10:06 



 
Profiel   

ElSea schreef
Iemand al de goedkoopste zoutoplossing gevonden? :D
Bij Flexineb zelf is het 8,25 voor 1000ml. Ik heb er eentje gevonden van 3 euro voor 1L : https://www.viata.nl/baxter-nacl-09-viapack-1000-ml-nl

Ik twijfel bijna of het wel hetzelfde is maar NaCl 0,9% kan niet missen toch? Of zie ik iets over het hoofd.


Ik zag de tip al voorbij komen maar ik bestel ook bij pazzox. Mega snelle levering en goede service. Nu gewoon 6 x 1 liter besteld voor in totaal €15 dus kan weer even vooruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 12:26 



 
Profiel   

Pazzox is inderdaad nog goedkoper! Scheelt weer 5 euro op 6 liter.

Heeft die site ook demi water? Kan dat niet vinden, is dit het? https://www.pazzox.nl/nl/apotheek/thuis ... ig-1000ml/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 18:53 



 
Profiel   

Demi water haal ik gewoon bij de drogist of AH voor 50 cent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 21:17 



 
Profiel   

darkadia schreef
Demi water haal ik gewoon bij de drogist of AH voor 50 cent.


precies. En een kilo zout voor 30 ct bij de supermarkt. Omgerekend kost een liter zoutoplossing (al maak ik 'm dus telkens per 10 ml) mij dus een fractie meer dan die 50 ct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 21:23 



 
Profiel   

Gedestilleerd water had ik laatst voor 2,40 bij de bouwmarkt voor 5liter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 22:57 



 
Profiel   

Ik maak ook zelf. Maar ik maak tevens ook een sterkere zout oplossing van 7% bij mensen word dit ook gebruikt en dan heet het nebusal. Die van mij heeft altijd heel taai snot. En bij mensen werkt nebusal heeft goed. En ik mocht het van Utrecht ook wel proberen bij mijn pony en heb idd het idee dat het nog meer doet als nacl

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 16:26 



 
Profiel   

Voor de ervaringsdeskundigen hier: is het normaal dat er (best veel) vloeistof in de vernevelkamer blijft staan? Van de 10cc die ik er in stop, krijg ik dit in de vernevelkamer aan het eind van de rit:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 14:37 



 
Profiel   

Ja, heb ik ook.
Omdat paardlief geregeld zijn hoofd omhoog gooit als hij de Flexineb om heeft en zo al een paar keer water in zijn neus kreeg, leg ik er een opgevouwen velletje keukenpapier in.
Vernevelaar geeft condens, maar ademen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 14:51 



 
Profiel   

Ja heb ik ook inderdaad.

Er is vocht in mijn motortje gekomen die nog helemaal niet zo oud is {:)-:( wie weet of Flexineb met black-out friday korting heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:56 



 
Profiel   

Zou het kwaad kunnen meer dan 1x daags te vernevelen...?

Ik hoop ook op BF korting, ik zou een nieuwe cup willen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen