Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Nog een vraag.
Voor de zoutoplossing, koken jullie ook eerst het demi-water !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 19:58 



 
Profiel   

Ik koop het kant en klaar/ vraag mn zusje het van t werk mee te nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 20:20 



 
Profiel   

ja ik kook het altijd eerst. Geen idee waarom dat moet, dat stond er zo dus dan doe ik dat maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 20:59 



 
Profiel   

Sandra_H schreef
ja ik kook het altijd eerst. Geen idee waarom dat moet, dat stond er zo dus dan doe ik dat maar


Dank je wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 21:02 



 
Profiel   

Wat een ellende zeg!

Ik koop mijn zout ook kant en klaar. Kost 3 zoveel voor een liter en daar doe ik best lang mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 16:17 



 
Profiel   

Als ik ergens een liter zou kunnen halen voor 1,50 zou ik misschien ook niet gaan maken nee. Maar die heb ik nog altijd niet gevonden. Zoveel werk is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 16:44 



 
Profiel   

@stalQuoVadis
Heel veel beterschap voor je prachtkereltje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 20:44 



 
Profiel   

Juut schreef
@stalQuoVadis
Heel veel beterschap voor je prachtkereltje!


Dank je wel, hij doet alles zo dapper.
Sinds ik de flexineb gebruik is zijn temperatuur zelfs weer gedaald. Was de laatste tijd rond 38,5. En nu zelfs 38,1 graden. Hij eet erg goed. Groeit ook lekker. En hij is heel happy.
Vernevel nu op advies eerst met zoutoplossing en daarna meteen met SilvaPlex. Hij vindt het heerlijk allemaal.
Doe dit 1 x daags ( vaker gaat me niet lukken helaas)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 20:49 



 
Profiel   

Hij kijkt er ook heel droopy bij op de foto :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 20:53 



 
Profiel   

Ja het is ook echt zo droopy snoepy.
Voor de duvel niet bang en hinniken naar alle paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 20:55 



 
Profiel   

Vandaag mijn Flexineb ontvangen en gelijk met zoutoplossing gestoomd.
Ik had er ook zo'n ding voor pufjes bij besteld (maar zit vlgs mij ook standaard in het complete pakket?!) -alleen dan moet je dus die voorkolom draaien, dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt echt niet... en ook het terug goedzetten is ingewikkeld, ben niet sterk genoeg. Zijn er mensen die het voor te puffen ook gebruiken (heb ondertussen al een puffer met voorzetkamer maar dacht... alles in een is eenvoudiger... niet dus.) Wat is de ervaring daarmee?

Verder ik heb ook imuno san meebesteld. Doe ik dit in combinatie met zout (dus eerst imuno san dan zout oplossing of andersom) of de ene keer met zout en een andere ronde met imuno san?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 21:52 



 
Profiel   

(mmm zag nu wel dat het operationele ledlampje ging knipperen voordat de medicatie cup leeg was? Dat is vlgs mij niet goed?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 07:30 



 
Profiel   

(mmm nu weer - na 4 minuten vernevelen gaat het lampje knipperen - de ander medicatie cup gepakt en die gaat gewoon op middenstand in 12 minuten leeg - denk dus dat de eerste cup die ik gebruik niet oke is... frustrerend zeker omdat je gewoon nog nul ervaring ermee hebt, gelukkig is bokt er - waar ik las over iemand met een vergelijkbaar probleem. Morgen maar ff bellen met Flexineb)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 15:56 



 
Profiel   

Even bellen morgen, de klantenservice is best fijn.
Ik heb de oudere versie, bij mij draait die buis makkelijk. Ik denk dat je hem bij de nieuwere versie eerst wat naar beneden moet schuiven voor je kan draaien. Want daar lijkt zo'n extra veiligheid op te zitten vanboven. Mijn versie schiet die buis namelijk snel los wanneer het paard hoest met de flexineb op, vandaar dat dit aangepast is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 17:53 



 
Profiel   

ah okay, ga ik doen, bellen en vragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 20:07 



 
Profiel   

ambre schreef
Wat een ellende zeg!

Ik koop mijn zout ook kant en klaar. Kost 3 zoveel voor een liter en daar doe ik best lang mee.


Waar haal je dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 20:40 



 
Profiel   

Apotheek kan je zoutoplossing meekrijgen.

@sunny, heb je de update geprobeerd? Misschien helpt dat ook nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 08:20 



 
Profiel   

Mijn paard staat weer 24/7 buiten en ivm broeien durf ik t hooi niet meer nat te maken. Buiten hebben ze gelukkig wel netten met grote mazen en ik trek t volledig uit elkaar zodat het ergste stof weg is. Ook probeer ik het in te sprayen met hooi spray.

Echter heb ik het idee dat ze ook op pollen reageert en daar kunnen we weinig mee.

Dus we gebruiken veel de flexineb, maar gisteren had ze toch een behoorlijke hoestbui op de wei. Misschien dat iets niet lekker schoot, maar ik hou het wel goed in de gaten. Je merkt wel dat ze het moeilijker heeft momenteel dan een paar weken terug. Maar eerlijk gezegd, met andere jaren gaat t best goed!

Alleen als ze door blijft hoesten, komt er natuurlijk wel een da bij en eigenlijk zou ik dan zelf graag alternatieven aanbieden om te gebruiken met de flexineb. De laatste keer kreeg ik namelijk ook gewoon ventipulmin mee en slijmoplossers.

Dus ik vroeg mij af welke medicatie jullie van de da hebben voor de flexineb en waar dit de "vervanger" voor is. Ik lees regelmatig iets over atrovent? Zijn dat de cortisonen? Dan heb ik eventueel wat opties die ik kan voordragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 08:27 



 
Profiel   

Atrovent verwijd de luchtwegen. De mijne heeft daar ook nog corticosteroïden bij gehad. Heeft allemaal niets geholpen. Ik damp nu nog zout en af en toe een periode Silvaplex. Op de balsamic air gaat hij hoesten. Ik damp nu nog 1x per dag, tot een week terug 2x, het zal wellicht iets verzachten.
Hij is gewoon erg allergisch op van alles. Hoest gelukkig niet veel en met scopen ook weinig slijm te zien, maar hij proest heel veel. Hij reageert iig op de Berk, dan moet hij altijd hoesten.

Mijn kap is helaas wel stuk gegaan. Ik heb er 1 die heel druk kan zijn en met zijn hoofd knikken scheurde 1 oogje door. Volgens de importeur was dit onmogelijk, maar ik stond er toch zelf bij. Kap vastgemaakt aan de bovenste ringen vh halster en daar ook de touwen aan vast. Heb het zelf maar soort van gerepareerd en de bevestigingsband anders vastgemaakt want dat onderste ventilatieding pleurde er ook steeds uit. De ventilatiekamer ook vastgemaakt met ducttape, die laat mij ook te snel los.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 10:54 



 
Profiel   

ambre schreef
Atrovent verwijd de luchtwegen. De mijne heeft daar ook nog corticosteroïden bij gehad. Heeft allemaal niets geholpen. Ik damp nu nog zout en af en toe een periode Silvaplex. Op de balsamic air gaat hij hoesten. Ik damp nu nog 1x per dag, tot een week terug 2x, het zal wellicht iets verzachten.
Hij is gewoon erg allergisch op van alles. Hoest gelukkig niet veel en met scopen ook weinig slijm te zien, maar hij proest heel veel. Hij reageert iig op de Berk, dan moet hij altijd hoesten.

Mijn kap is helaas wel stuk gegaan. Ik heb er 1 die heel druk kan zijn en met zijn hoofd knikken scheurde 1 oogje door. Volgens de importeur was dit onmogelijk, maar ik stond er toch zelf bij. Kap vastgemaakt aan de bovenste ringen vh halster en daar ook de touwen aan vast. Heb het zelf maar soort van gerepareerd en de bevestigingsband anders vastgemaakt want dat onderste ventilatieding pleurde er ook steeds uit. De ventilatiekamer ook vastgemaakt met ducttape, die laat mij ook te snel los.

[ [url=m/H7khZ8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeetje zat er geen garantie op?
Ik dacht dat die kappen niet stuk konden. Klinkt als een maandagochtend product.
Mooi balen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 18:15 



 
Profiel   

@ Ambre, op de foto hier lijkt er ook al erg veel spanning te staan op de 'bakstukken' van je flexineb, denk inderdaad als ze haar hoofd beweegd dat dat fout kan gaan. Ik heb zelf de flexineb aan de band achter de oren, maar wellicht kun je de clips van de vastzetlijn beter aan het neusstuk van het halster vast maken?

@ Laura, vaak wordt atrovent (zet de luchtwegen open) en flixotide/budesonide (cortisonen) gecombineerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 19:27 



 
Profiel   

Fangio schreef
Even bellen morgen, de klantenservice is best fijn.
Ik heb de oudere versie, bij mij draait die buis makkelijk. Ik denk dat je hem bij de nieuwere versie eerst wat naar beneden moet schuiven voor je kan draaien. Want daar lijkt zo'n extra veiligheid op te zitten vanboven. Mijn versie schiet die buis namelijk snel los wanneer het paard hoest met de flexineb op, vandaar dat dit aangepast is.



update software gedraaid, lijkt te werken, maar eerst nog een keer vernevelen, vorige keer ging eerste keer ook goed! Ja klantenservice is top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-22 08:52 



 
Profiel   

Fangio schreef
@ Ambre, op de foto hier lijkt er ook al erg veel spanning te staan op de 'bakstukken' van je flexineb, denk inderdaad als ze haar hoofd beweegd dat dat fout kan gaan. Ik heb zelf de flexineb aan de band achter de oren, maar wellicht kun je de clips van de vastzetlijn beter aan het neusstuk van het halster vast maken?

@ Laura, vaak wordt atrovent (zet de luchtwegen open) en flixotide/budesonide (cortisonen) gecombineerd


Er staat zo geen druk op die banden naar de kap, als ik ze bij de onderste ringen vastmaak dan komt er juist meer druk op. Ik heb daar wat weinig ruimte voor.

En nee, geen garantie en ook geen aanbieding voor korting op een nieuwe kap.
Maar zoals ik al zei: ik vind het sowieso niet zo’n stevig ding. Zeker niet voor dat geld. Zonder al die extra straps ( in mijn geval Ducttape) zou ik er niet mee durven longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-22 03:48 



 
Profiel   

Vernevelen Flixotide met flexineb. Ben sinds begin Januari met mijn ijslander aan de sukkel, sinds half februari puffen met sorbitol en flixotide. Van 2 maal daags 5 pufjes flixotide nu naar 1x daags 2 pufjes flixotide. Sinds enkele dagen een flexineb. Dierenarts geeft aan dat vernevelen met flexineb meer effect zal hebben maar hij heeft geen ervaring met omrekening van pufjes naar ampullen Flixotide. De ampules zijn 2mg/ 2 ml maar ik begreep van een kennis dat je ze kunt "delen" in twee. Vanuit een opzetje gemaakt voor de Flexineb zie ik iets van 10 dagen 2x daags 1 ml vernevelen in 1 ml NaCl 0,9%. Maar gezien ik (hopelijk ) de acute fase voorbij ben, vraag ik me af wat wijsheid is. Wie o wie heeft ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 17:11 



 
Profiel   

Ik las de ervaringen mbt de flexineb. Ik huur op dit moment eentje en het bevalt zeer goed. De prednisolon / ventipulmin / sputolysin combi hielp eigenlijk helemaal niks, maar rapidexon vernevelen hielp binnen een week!
Dat begon met 2 keer daags 4 ml rapidexon mengen met 4 ml NaCl. Ik heb extra tussendoor ook met immunosam vernevelt, maar dat hoefde niet van de dierenarts. (Ik vernevelde daardoor namelijk 30 ml NaCl, wat me anderhalf uur koste elke keer. Wat in de winter in het donker 's avonds niet handig was. Ik heb geen stal of id.) Na een week of 2 kon ik dat langszaam afbouwen.

Maar dan ... hebben jullie ook nog een tip waar ik deze het beste kan kopen? Ik kan daar niet veel over vinden.
Ik zag hem bij flexineb zelf staan en bij sportpaardenarts. Er zit een verschil in garantie, wat bij sportpaardenarts beter is voor de controller, kabel en oplader, maar dan weer niet voor het masker.
Dat klinkt iets beter, maar misschien kun je toch het beste bij Flexineb zelf bestellen? (Ik vrees dat de kortingacties te lang op zich laten wachten om het daar vanaf te laten hangen.)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 15:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen