Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:33

sunny43 schreef:
Vernevelen Flixotide met flexineb. Ben sinds begin Januari met mijn ijslander aan de sukkel, sinds half februari puffen met sorbitol en flixotide. Van 2 maal daags 5 pufjes flixotide nu naar 1x daags 2 pufjes flixotide. Sinds enkele dagen een flexineb. Dierenarts geeft aan dat vernevelen met flexineb meer effect zal hebben maar hij heeft geen ervaring met omrekening van pufjes naar ampullen Flixotide. De ampules zijn 2mg/ 2 ml maar ik begreep van een kennis dat je ze kunt "delen" in twee. Vanuit een opzetje gemaakt voor de Flexineb zie ik iets van 10 dagen 2x daags 1 ml vernevelen in 1 ml NaCl 0,9%. Maar gezien ik (hopelijk ) de acute fase voorbij ben, vraag ik me af wat wijsheid is. Wie o wie heeft ervaring?


Bij mijn paard moest ik 2x daags vernevelen met 1 ampulle flixotide samen met 3 ampullen atrovent, daarna over gaan naar 1x daags zodra het beter ging en stop zodra hij een week niet meer hoestte. Ik heb nooit halve ampulles gebruikt iig, altijd hele.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 19:32

merline schreef:
Ik las de ervaringen mbt de flexineb. Ik huur op dit moment eentje en het bevalt zeer goed. De prednisolon / ventipulmin / sputolysin combi hielp eigenlijk helemaal niks, maar rapidexon vernevelen hielp binnen een week!
Dat begon met 2 keer daags 4 ml rapidexon mengen met 4 ml NaCl. Ik heb extra tussendoor ook met immunosam vernevelt, maar dat hoefde niet van de dierenarts. (Ik vernevelde daardoor namelijk 30 ml NaCl, wat me anderhalf uur koste elke keer. Wat in de winter in het donker 's avonds niet handig was. Ik heb geen stal of id.) Na een week of 2 kon ik dat langszaam afbouwen.

Maar dan ... hebben jullie ook nog een tip waar ik deze het beste kan kopen? Ik kan daar niet veel over vinden.
Ik zag hem bij flexineb zelf staan en bij sportpaardenarts. Er zit een verschil in garantie, wat bij sportpaardenarts beter is voor de controller, kabel en oplader, maar dan weer niet voor het masker.
Dat klinkt iets beter, maar misschien kun je toch het beste bij Flexineb zelf bestellen? (Ik vrees dat de kortingacties te lang op zich laten wachten om het daar vanaf te laten hangen.)

1,5 uur voor 30 ml nacl dat klopt niet hoor. Met half uur zou dat er door heen moeten gaan.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:22

Iemand ervaring met de immunosan?

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:45

[/quote]
1,5 uur voor 30 ml nacl dat klopt niet hoor. Met half uur zou dat er door heen moeten gaan.[/quote]


Ik zit op 40 minuten maar dan op de lagere stand

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:46

Saaams schreef:
Iemand ervaring met de immunosan?


Mijn potje net leeg maar... geen idee of het iets deed, na stoppen met medicatie vernevelen direct een terugval. Vind het een duur product en heb nog niet ontdekt of het echt iets toevoegd.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:36

Ik ben sinds gisteren klaar met de prednison, vernevel dagelijks nacl 3% maar via flexineb de tip om te ondersteunen met immunosan. Ik heb nog 1,5 silvaplex staan. Ga ik daar wel extra mee starten.

Pientje90
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 12:02

Hoi allemaal, ik ben met spoed op zoek naar een flexineb voor een c-pony.
Ebby heeft al sinds ik haar heb astma, maar heeft de laatste tijd echt ernstige aanvallen. Onlangs hebben we een flexineb kunnen huren van de dierenarts maar helaas werkte deze na 3 dagen niet goed meer...

Omdat het wel is gebleken dat ze er veel baat bij heeft wil ik een oproep plaatsen of iemand er een te leen of te huur heeft, of ter overname.

Ik hoor het graag als iemand iets weet!

Groetjes
Pientje

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:45

Was weer lekker aan het afbouwen (van 2x daags 1 ml flixotide naar 1x daags 1 ml naar 1x daags 0,6 ml maar nu drie dagen op 0,6 ml en gisteren tijdens het vernevelen wat slijm in de flexineb en vandaag hoesten tijdens het vernevelen van NaCL en tijdens het rijden ernaast. :(

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:30

Medicijncup versleten, is dat wanneer het te lang duurt om te vernevelen? Is er nog een "ultime" oppepactie door evt. schoon te maken met??? Heb nu wat dreft met warm water erin gedaan in de hoop dat ie het weer beter gaat doen...

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 18:14

Geen kraanwater neem ik aan? Ik maak m'n cup altijd schoon met dreft en demiwater. Maar ze hebben natuurlijk een beperkte levensduur dus eens is ie wel gewoon op. Moet zeggen dat ik met die van mij nu inmiddels al een dik jaar doe en ik vernevel minimaal 4 keer per week, snap het niet maar hij blijft het maar doen.

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 19:20

Ik heb 'm nu een paar maanden maar vernevel 2x daags en volg de schoonmaakinstructies goed op... :r

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:12

de kots smiley snap ik niet helemaal maar verder, ik heb het nog even nagekeken maar de cup gaat ongeveer 150 behandelingen mee. Als je met een paar maanden meer dan 2 maanden bedoelt zou het dus best kunnen dat hij al op is, bij 2x per dag.

ik vernevel minimaal 4x per week, vaak meer, maar wel 1x per dag en ik denk dat ik gewoon geluk heb dat deze het zo lang blijft doen. Schoonmaken doe ik volgens de instructies die ik toen kreeg dat is met dreft e demiwater (daarmee vullen, ca 15 seconden schudden, dan met je duim op de onderkant duwen een paar keer, waarbij er belletjes opborrelen, dan spoelen met demiwater, en even een minuut of 5 gevuld met demiwater laten staan. Daarna legen en droog laten worden).

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:23

Die van mij doet het al tijden. Ook keer onder de kraan afgespoeld toen ik iets had proberen te vernevelen wat vervolgens soort gelei werd in de cup. Hier voor had ik wel na een maand of 2-3 dat ze erg langzaam werden. Maar deze blijft het maar doen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:28

De vorige cup heeft het mij volgens mij precies een half jaar gedaan met gemiddeld denk ik 4-5x per week vernevelen. Met de 2e cup wel wat problemen gehad. Maar deze doet het nu ook wel weer een maand of 4 denk ik!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 00:29

Hoe merk je dat de cup is versleten?

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 01:32

IwanLuver schreef:
Hoe merk je dat de cup is versleten?


Ja ben ik ook benieuwd naar! Ik gebruik nu mijn cup ruim een jaar dagelijks (vernevel met zout) en maak hem vrijwel elke dag schoon maar vind het moeilijk in te schatten wanneer ik de cup moet gaan vervangen.. hij doet het nog wel. _/-\o_

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:30

Meestal gaat die veel langzamer! Maar bij mij deed die bijna helemaal niks meer. Je merkt t echt wel!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:22

Bij mij was er uiteindelijk een stukje uit de onderkant gebroken dus de vloeistof liep er zo uit :o

romyvs

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:57

Voor de flexineb kenners onder ons.
Hebben ze regelmatig kortingscodes? Of heeft iemand toevallig een nog werkende kortingscode?
Wil hem graag bestellen, gezien de prijs kan wat korting geen kwaad. :\

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:01

Ze doen wel regelmatig kortingen. Vooral met feestdagen!

Vorig jaar hadden ze een summer10daagse. Toen heb ik de mijne met korting gekocht. Dat was begin juli.

Ze hebben laatst met pinksteren een actie gehad.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:04

Ik heb m op black friday met korting gekocht

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:10

Man man, ze komen later vandaag naar mijn paard luisteren. Ze heeft afgelopen week medicatie gehad, maar ik twijfel of het veel geholpen heeft. Ze staat er wel beter bij, maar t is ook weer 10 graden koeler.

Wel fijn hoor, even luisteren. Geeft mij denk ik rust en kunnen ze hopelijk ook gerichter meedenken met het soort medicijnen. Of ik ben gewoon overbezorgd.

Ik hoop vooral dat we uiteindelijk iets kan vinden waarmee ik haar kan ondersteunen, wat ik kan geven met de flexineb. Ik moet alleen tegen elke dierenarts zeggen dat ik geen ventipulmin of equihaler wil, maar gewoon iets voor mn flexineb. Hoe is dat bij jullie gegaan?

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:51

Laura_ schreef:
Man man, ze komen later vandaag naar mijn paard luisteren. Ze heeft afgelopen week medicatie gehad, maar ik twijfel of het veel geholpen heeft. Ze staat er wel beter bij, maar t is ook weer 10 graden koeler.

Wel fijn hoor, even luisteren. Geeft mij denk ik rust en kunnen ze hopelijk ook gerichter meedenken met het soort medicijnen. Of ik ben gewoon overbezorgd.

Ik hoop vooral dat we uiteindelijk iets kan vinden waarmee ik haar kan ondersteunen, wat ik kan geven met de flexineb. Ik moet alleen tegen elke dierenarts zeggen dat ik geen ventipulmin of equihaler wil, maar gewoon iets voor mn flexineb. Hoe is dat bij jullie gegaan?



Gewoon zeggen dat je een flexineb hebt en hiermee het direct wilt kunnen inhaleren.

Möchten ze klagen, dan kun je simpel zeggen dat het direct op de juiste plaatst komt met het inhaleren.
Maar eigenlijk moeten ze dat ook wel snappen.
Mijn dierenarts juicht de flexineb of goedkopere versie alleen maar toe

Aangezien je het direct toepast op de longen en niet de rest van het lichaam ermee belast

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:05

Laura_ schreef:
Man man, ze komen later vandaag naar mijn paard luisteren. Ze heeft afgelopen week medicatie gehad, maar ik twijfel of het veel geholpen heeft. Ze staat er wel beter bij, maar t is ook weer 10 graden koeler.

Wel fijn hoor, even luisteren. Geeft mij denk ik rust en kunnen ze hopelijk ook gerichter meedenken met het soort medicijnen. Of ik ben gewoon overbezorgd.

Ik hoop vooral dat we uiteindelijk iets kan vinden waarmee ik haar kan ondersteunen, wat ik kan geven met de flexineb. Ik moet alleen tegen elke dierenarts zeggen dat ik geen ventipulmin of equihaler wil, maar gewoon iets voor mn flexineb. Hoe is dat bij jullie gegaan?



Het is heel erg maar ik zeg gewoon ik wil dit of dit hebben. Pufjes reageert ze niet op. Corticosteroïden wel. Dus ik vernevel dexametason en de dosering heb ik zelf uit gevogeld. Dierenartsen weten er geloof ik niet zoveel vanaf.
Ik ben maar gewoon gaan proberen. Wanneer merk ik effect en wanneer niet meer.en dat geef ik een week achtereen. Maar moet zeggen dat die van mij onwijs goed gaat. Maar vorig jaar sept was het toen we in Utrecht terecht kwamen. Dus ben benieuwd of in sept nog steeds zo goed gaat. Ik vernevel nu nooit meer. Of enkel x 3 dagen achter elkaar omdat ze keer hoeste met rijden

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:52

Ze zijn wel enigzins op de hoogte welke medicatie gebruikt kan worden en ze weten ook vaak wel wat voor medicatie ik vraag. Maar ze zijn enorm zoekende met de doseringen.

Die zijn zo goed als onbekend. Ik vernevel nu ook dexametason inderdaad. Enze gaan andere medicatie bestellen. Atrovent en nog een ontstekingsremmend middel. Wel beide in puffervorm, ipv inhalatie. Want doseringen kunnen ze maar moeilijk achterhalen. Je zou denken dat daar inmiddels wel wat over bekend is toch?

Puffer kan ook via de flexineb. Ook nog niet eerder pufjes geprobeerd, dus wie weet werkt t ook gewoon goed bij haar!