Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:24

Flicka12 schreef:
Hoi! Is dit topic nog een beetje levendig? :) Ik heb helaas geen ervaring met Hay San maar was wel benieuwd of je dat ook zou kunnen gebruiken in een hooistomer?

Ik heb sinds deze week een flexineb en ben een beetje zoekende wat ik daarmee wil/kan gaan vernevelen om mijn paard te ondersteunen. Sowieso de zoutoplossing en balsmic air heb ik al. Ik was even aan het kijken op de site van Flexineb en daarop zie ik onder andere ImmunoSan, Sano Red en Silvaplex staan. Kan iemand misschien toelichten wanneer je wat zou kunnen gebruiken? Alvast bedankt!


Immunosan is meer voor pollen, silvaplex meer bacterieel gerelateerd (dacht ik) en sano red ken ik niet, misschien longbloeding gerelateerd?

Het is ook maar beetje kijken wat werkt voor je paard.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:45

Flicka12 schreef:
Hoi! Is dit topic nog een beetje levendig? :) Ik heb helaas geen ervaring met Hay San maar was wel benieuwd of je dat ook zou kunnen gebruiken in een hooistomer?

Ik heb sinds deze week een flexineb en ben een beetje zoekende wat ik daarmee wil/kan gaan vernevelen om mijn paard te ondersteunen. Sowieso de zoutoplossing en balsmic air heb ik al. Ik was even aan het kijken op de site van Flexineb en daarop zie ik onder andere ImmunoSan, Sano Red en Silvaplex staan. Kan iemand misschien toelichten wanneer je wat zou kunnen gebruiken? Alvast bedankt!


Immunosan deed bij mij niets. Let ook op dat het je medicatiecups nog sneller doet verslijten.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:20

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eerst proberen met Balsmic air en zout :)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 00:17

De eerste keer… ze vond het verbazingwekkend helemaal oké :D
Afbeelding

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 10:43

Iemand ervaring met het vernevelen van Solvidine? Is een slijmoplosser. Ik moest dit van de DA 10 dagen 2x daags vernevelen. Nu op dag 9 - doet de tweede cup het al niet meer. Dus ik kan 4,5 dag - 9 vernevelingen doen met een cup. Wat een drama, net zitten tellen, heb de flexineb nu 1,5 jaar - 11 cups verbruikt pffff wat een dure hobby.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:39

Heel bijzonder.
Ik doe al een aantal maanden met een cup.
En we hebben er net een kuur opzitten van 4 weken waarvan de eerste 2 weken 2 keer daags.
En dan ook nog elke keer met 2 verschillende middelen.

Doet hij bij jou helemaal niks meer dan?

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:47

Nee... wat een rotdingen! Ik vernevel best veel en dus nu met 3 verschillende middelen 2x daags, maar sinds ik die slijmoplosser erbij moest doen, gaat het helemaal mis.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:10

Ik neem aan dat je hem goed schoonmaakt enz?
Even contact opnemen met de mensen van Flexineb?
Die zijn heel behulpzaam en vriendelijk.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:41

Mijn paard kan niks op zijn neus verdragen, een halster is al een drama. Dus nu gebruiken we de flexineb zonder hem vast te maken anders zou hij hem echt stuk slaan. Maar ik moet er wel steeds iets eetbaars in doen terwijl hij stil staat. Werkt hij dan ook dus als hij aan het eten is.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:19

sunny43 schreef:
Nee... wat een rotdingen! Ik vernevel best veel en dus nu met 3 verschillende middelen 2x daags, maar sinds ik die slijmoplosser erbij moest doen, gaat het helemaal mis.


Ik vernevel inmiddels al ruim 3 kwart jaar 2 (soms 3) keer per dag meerdere rondes in combinatie met twee verschillende soorten medicatie plus gewoon zout rondes en af en toe Balsamic air, maar ik heb nog steeds twee werkende cups en een nieuw op voorraad. Eén is wel wat traag geworden, maar doet het in feite nog steeds wel wat 'ie zou moeten doen heb alleen iets meer geduld nodig. Je kan toch niet 11 maandag ochtend modellen hebben gehad in al die tijd? Je zou denken dat het dan aan iets anders zou liggen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:55

Ik heb ook een cup gehad die met 2 maanden een gat erin had zitten. Maandagochtenmodelletje denk ik, want de overige cups werken gewoon naar behoren. Zou toch denken dat het ergens anders aan ligt.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:02

marleen_usar schreef:
Mijn paard kan niks op zijn neus verdragen, een halster is al een drama. Dus nu gebruiken we de flexineb zonder hem vast te maken anders zou hij hem echt stuk slaan. Maar ik moet er wel steeds iets eetbaars in doen terwijl hij stil staat. Werkt hij dan ook dus als hij aan het eten is.


Ik weet niet in hoeverre hij ook daadwerkelijk tot inhaleren komt van de nevel? Zolang hij dat kan inhaleren heeft het altijd wel iets van zin lijkt mij. Alleen zal de impact minder zijn dan zonder onderbreking.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:38

Vandaag de dierenarts gebeld voor mijn merrie. De assistente was niet bekend met de Flexineb maar ging uitzoeken wat ze mij ervoor zou kunnen geven ivm hoest.
Heb nu Ventipulmin gekregen.. is dat er bijvoorbeeld ook in een vernevelbare vorm ipv siroop? Of wellicht een ander middel?

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:41

Ja Ventolin of Atrovent. Ventolin kan ook als puffer, dat doe ik ook wel in de flexineb puffen. Een puffer ventolin kost €9 en doe je langer mee dan een fles ventipulmin :=

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:15

Spenk wanneer gebruik je die dan?

Ik ben namelijk eigenlijk een beetje ten einde raad.
En hij is niet super slecht hoor, maar hij ademt gewoon niet goed genoeg. Hoest af en toe een keer.

En in Wolvega weten ze ook niet zo goed meer wat te doen.

Hij krijgt gestoomd hooi (verpakt).
Is geschoren omdat hij elke avond nat op stal stond.
Heeft halverwege oktober een kuur (14) sulfatrim gehad ivm een bacterie.
En toen bij de controle scopie zijn we over gegaan naar een kuur met combivent en Budesonide. (Flexineb)
Hij knijpt niet meer extreem maar zijn ademhaling blijft niet optimaal.
Ik heb het id dat hij nu vooral wat sneller en korter ademt.

Uiteindelijk zijn we al vanaf augustus bezig, toen heeft hij ook ventipulmin gehad. (Of naja de vervanger) Maar dat deed vrij weinig voor ons.

Vorig jaar was hij ook rond dezelfde tijd slecht, en is toen vanaf januari tot augustus eigenlijk goed geweest.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:24

Mijn paard heeft zomerastma dus ik gebruik het alleen in de zomer (pollenallergie gerelateerd) ik gebruik dan ventolin voor het rijden en budesonide de hele periode dat hij slechter is.

Hoelang en hoeveel budesonide heb je gegeven? Dat moet eigenlijk wel 2x daags 1,8ml voor een paard van 550 kilo.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:01

14 dagen 2 x daags 2 ml Budesonide en daarna nog 14 dagen 1x daags.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:23

Zerena schreef:
14 dagen 2 x daags 2 ml Budesonide en daarna nog 14 dagen 1x daags.
ben je gaan afbouwen toen het onder controle was of? Mijn dierenarts had 3 weken 2x daags 2 ml Budesonide voorgeschreven evt. langer... zit nu in week 5 en hij wordt alleen maar slechter. Dierenarts denkt dat er toch te veel slijm vast zit om de budesonide zijn werk te laten doen. |(

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:35

Nee ze gaven bij mij aan dat ik dit kon proberen.
En dat als het niet zou werken dat ze het niet zo goed meer weten.
Eventueel nog op de gewone prednison, maar dat heeft hem eerder ook niet geholpen.

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:40

Zerena schreef:
Nee ze gaven bij mij aan dat ik dit kon proberen.
En dat als het niet zou werken dat ze het niet zo goed meer weten.
Eventueel nog op de gewone prednison, maar dat heeft hem eerder ook niet geholpen.


Ik zie dat je ook combivent gebruikt, heb dat mijn dierenarts ook gevraagd, maar die moest dan eerst uitzoeken welke dosering, Welke hoogste dosering heb jij gebruikt?

Het is ook baggerweer om het onder controle te krijgen, hou je hem wel goed in beweging?
Bij mij is ie niet benauwd maar na het rijden loopt zijn neus leeg met massa's snot. Uit de BAL kwam dat het dus echt weer niet goed was en sinds die BAL zie ik alleen maar meer slijm.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:41

Zerena schreef:
14 dagen 2 x daags 2 ml Budesonide en daarna nog 14 dagen 1x daags.

Ik vind dit wel kort.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 12:06

Spenk schreef:
Zerena schreef:
14 dagen 2 x daags 2 ml Budesonide en daarna nog 14 dagen 1x daags.

Ik vind dit wel kort.


Ok.
Ik ben wat dat betreft nog een leek en volg het advies van de kliniek.
Ze wou eerst zelfs 7 om 7 dagen doen omdat het al een dure werd, waarna ik heb aangegeven dat ik liever het juiste doe ipv geld te besparen en het dan maar half doen.

Dus ik leer graag bij!

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 12:10

Ik krijg gewoon een recept en mag naar eigen inzicht ophalen bij de apotheek en gebruiken. Ik gebruik het rustig 6-8 weken als het nodig is.

Als je groter inkoopt is het ook goedkoper. Met een recept van je dierenarts kun je bijvoorbeeld bij efarma kopen.. Stel je zou 4 doosjes kopen van 20 ampullen dat kost je dan €155 want hoe meer je koopt hoe goedkoper. https://www.efarma.nl/budesonide-sandoz ... l/15824365

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:15

Zerena schreef:
Ok.
Ik ben wat dat betreft nog een leek en volg het advies van de kliniek.
Ze wou eerst zelfs 7 om 7 dagen doen omdat het al een dure werd, waarna ik heb aangegeven dat ik liever het juiste doe ipv geld te besparen en het dan maar half doen.

Dus ik leer graag bij!


Ik vind het ook vrij kort (loop ook bij Wolvega). Mijn pony staat al driekwart jaar op combinatie combivent + budesonide. Ik mocht van Wolvega pas gaan afbouwen wanneer hij praktisch klachtenvrij was voor 1 aangesloten week (max. 1 kuchje bij een zwaardere dressuurtrainining). Gezien zijn triggers niet duidelijk zijn/waren heeft dit erg lang geduurd om 'm stabiel te krijgen. En dan met afbouwen weer sowieso 14 dagen nieuwe dosering aanhouden en indien hij 14 dagen goed bleef weer een stapje verder in het afbouwen en ga zo maar door. Hij staat nu op een halve capsule Bud en halve capsule combivent per dag en mag eigenlijk al een tijdje naar om de dag (maar ik durf nog niet :') )
Laatst bijgewerkt door Maaik op 02-12-23 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:18

Spenk schreef:
Ik krijg gewoon een recept en mag naar eigen inzicht ophalen bij de apotheek en gebruiken. Ik gebruik het rustig 6-8 weken als het nodig is.

Als je groter inkoopt is het ook goedkoper. Met een recept van je dierenarts kun je bijvoorbeeld bij efarma kopen.. Stel je zou 4 doosjes kopen van 20 ampullen dat kost je dan €155 want hoe meer je koopt hoe goedkoper. https://www.efarma.nl/budesonide-sandoz ... l/15824365


Bedankt voor de tip! Dat scheelt nogal.