Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Snap ik hoor!

Wij hebben een paard op stal gehad die bleek op de schapen te verergeren qua hoest.

Wat zegt je dierenarts?

Misschien eens een week op een andere locatie en zien of het verbeterd?

Om wat alternatiever te denken: aardstraling?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 19:26 



 
Profiel   

Staat je paard met deken?
Dat was voor de mijne met dit soort weer schijnbaar echt nodig.
Ze staat zelfs met een halsstuk erbij op.
Als ze te lang nat geregend was, stond ze extreem slecht.
Ik denk doordat haar dikke vacht te lang nat blijft.
Met alleen een regendeken scheelde het al best veel. En nu sinds ca een maand ook een hals erbij gekocht.
En nu gaat ze best lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 19:27 



 
Profiel   

Saaams schreef
Snap ik hoor!

Wij hebben een paard op stal gehad die bleek op de schapen te verergeren qua hoest.

Wat zegt je dierenarts?

Misschien eens een week op een andere locatie en zien of het verbeterd?

Om wat alternatiever te denken: aardstraling?

Oh wauw, moet je nagaan! Hier ook geen schapen in de buurt, wel koeien op een paar honderd meter afstand.
Dierenarts nog niet gebeld na kerst, neem aan dat ze zegt dat ik gewoon verder moet gaan haha. Ze had zelf al wel gezegd dat ik er niet vanuit moest gaan dat het snel over was...
Aardstraling durf ik niet te zeggen, zou ik me voor moeten inlezen!

Hij is in augustus verhuisd, het was daar vele malen erger dan nu/voor ik begon met de flexineb.

hagelslag schreef
Staat je paard met deken?
Dat was voor de mijne met dit soort weer schijnbaar echt nodig.
Ze staat zelfs met een halsstuk erbij op.
Als ze te lang nat geregend was, stond ze extreem slecht.
Ik denk doordat haar dikke vacht te lang nat blijft.
Met alleen een regendeken scheelde het al best veel. En nu sinds ca een maand ook een hals erbij gekocht.
En nu gaat ze best lekker


Hij staat in principe zonder deken, eigenlijk altijd al gestaan! Toevallig had hij kerstavond/1e kerstdag wel een regendeken om omdat het echt de hele dag zou regenen. Toen ik s'avonds laat nog even gauw ging kijken was die helaas helemaal klam van binnen dus heb hem toen maar afgedaan. (Toen vond ik hem trouwens ook al slechter!!) Heb wel vaker gedacht dat een deken misschien wel wat zou doen, maar wil hem ook niet te warm hebben staan zeg maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 19:40 



 
Profiel   

Iemand weet waar je een goede deal kunt maken voor zoutoplossing? Behalve zelf maken?

Ik haalde het altijd bij de apotheek, maar dat is vrij prijzig helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 20:41 



 
Profiel   

amyblub schreef
Ja dat vind ik dus ook! Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij nog 'redelijk oke' zou zijn na 2 dagen niet vernevelen. Ik heb op een of andere manier het gevoel dat ik een puzzelstukje mis... Maar wat? De prikkel (stof/droog hooi) is nu weggenomen, het heeft ook flink geregend met kerst dus elk restje stof evt was er ook af...


Misschien nog even iets breder aanpakken?

https://www.eqinful.nl/luchtwegklachten/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 21:04 



 
Profiel   

Ninx schreef
amyblub schreef


Misschien nog even iets breder aanpakken?

https://www.eqinful.nl/luchtwegklachten/


Heb jij al ervaring met eqinful?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 20:28 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Ninx schreef


Misschien nog even iets breder aanpakken?

https://www.eqinful.nl/luchtwegklachten/


Heb jij al ervaring met eqinful?[/quote]

^ Ben ik ook benieuwd naar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 21:01 



 
Profiel   

Ik heb m'n flexineb weer uit 't stof gehaald voor m'n shet. Maar er lijkt veel damp bovenop bij de cub eruit te komen. Is dat normaal?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 18:10 



 
Profiel   

Ja...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 09:16 



 
Profiel   

Okidoki! Ik ging twijfelen... Ding heb ik al jaren maar m'n grote accepteerde het slecht dus weinig zelf gebruikt.

Mn shet vind het stom, maar als ik met dr ga lopen gaat het prima. Stilstaand blijft ze maar schudden, maar wandelend gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 20:41 



 
Profiel   

Herkenbaar, ik heb drie ponies. Eentje krijgt 'm 2x per dag sinds mei om, die zet ik gewoon in het paddock tot ie klaar is, de andere twee... heb ik 'm af en toe op als ze een keer hoesten... die zouden 'm binnen 2 minuten slopen, wandelen is dan de enige optie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 20:49 



 
Profiel   

De mijne vind het opdoen echt niet leuk. Met worteltjes gaat het redelijk. Is ze even afgeleid, maar eenmaal op kan ik d'r ergens neer zetten en verder gaan met m'n klusjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 20:52 



 
Profiel   

Mag je SilvaPlex ook verdunnen? Of heeft 't dan geen nut? Mijn merrie vind de NaCl nu oké. Maar met SilvaPlex durft ze niet goed in te ademen, lijkt wat te heftig te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 13:19 



 
Profiel   

Nee Silvaplex mag je niet verdunnen. Geen idee waarom niet eigenlijk, dat zou je eens moeten navragen bij iemand die het verkoopt. Maar het zou zomaar kunnen zijn omdat zilver en zout niet zo lekker werkt bij elkaar als ik me niet vergis. Overigens wel apart dat je het idee hebt dat Silvaplex te heftig is, want het ruikt en smaakt naar niks. Ik merk bij die van mij iig geen verschil tussen Silvaplex en NaCi. Balsamicair en dat soort spul vindt hij daarentegen weer niks, tenzij ik het vele malen meer verdun dan eigenlijk "hoort".

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:01 



 
Profiel   

Oh dat kan natuurlijk ik dat het niet samen gaat...

Idd bijzonder, het lijkt me geurloos, maar mijne is sowieso een beetje raar en doet wel meer dingen anders dan anders }:0

Ze wilde nu niet meer stappen met vernevelen want dan moet ze meer en diepe inademen. Ze staat nu liever stil en gaat oppervlakkig ademen. Dat ging beter de dagen dat ik met NaCl vernevelde. Ik zal morgen kijken hoe ze het met NaCl reageert, misschien vind ze dat ook niet meer oké en ligt het niet perse aan de SilvaPlex, maar gewoon aan haar :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:00 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Ze wilde nu niet meer stappen met vernevelen want dan moet ze meer en diepe inademen. Ze staat nu liever stil en gaat oppervlakkig ademen.


Herkenbaar, deed die van mij ook in het begin. Ik ging met hem wandelen, maar hij gaf aan als het hem even te veel werd door stil te gaan staan. Inderdaad door het wandelen ademen ze het fysiologisch zout dieper in en daar moeten ze aan wennen. Gewoon lekker rustig wandelen en lekker even stil laten staan als ze dat aangeven :)

Inmiddels kan ik alles vernevelen, balsamic air verdun ik 1 op 1 en dat gaat moeiteloos. Maar dat heeft wel even enkele maanden geduurd voordat hij er zo relaxed onder was. Heb zelfs 1x gelongeerd met de flexineb, maar dat is toch niet zo'n succes. Hij wordt daar te snel benauwd van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:31 



 
Profiel   

Dat lijkt me idd wel benauwend en spannend om te longeren. Wel super fijn dat het nu relaxed gaat bij die van jou!

Ik kan het onderste ventiel nog niet dicht doen bij haar, dan wordt ze ook soort van benauwd, iig ook wat paniekerig. Dus die staat nu half open. Bij m'n shet kan die wel dicht, die vind het allemaal wel best _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 08:26 



 
Profiel   

Hoi, helaas hebben wij ook een hoestende pony.
De dierenarts heeft een endoscopie van haar luchtwegen gedaan en een staal genomen. Daar is uitgekomen dat ze een milde vorm van astma heeft. Gelukkig nog geen onomkeerbare schade in de luchtwegen.
Ze heeft nu een cortisone kuur achter de rug voor 10 dagen, en met de Ventipulmin siroop zijn we nog bezig tot de fles leeg is. We zijn sinds 10 dagen ook aan het vernevelen met de Flexineb. Hiervoor gebruiken we Balsamic air en NaCl 1 op1 verdunnen, van beiden 5 ml.
Het hoesten was voorbij sinds de cortisone gestart was, dinsdag ochtend voor de laatste keer gegeven maar helaas sinds woensdag weer hoesten tijdens het rijden. Ik heb de dierenarts gecontacteerd, ze denkt dat de slijmen aan het loskomen zijn en dat ze daar nu last van heeft. Ze raadde aan om een kuur acetylcysteïne te geven, daar zijn we vandaag al mee gestart.
Ze krijgt nat hooi en staat op krollen. Onze staleigenares heeft alles besteld om zelf een hooistomer in elkaar te fixen, dus binnenkort krijgt ze gestoomde hooi.
Iemand tips wat we nog meer kunnen doen? Ik word er een beetje moedeloos van…
Is Immunosan beter dan Balsamic air?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 16:04 



 
Profiel   

Ik zou het nog een beetje de tijd geven. Nacl zou ook het slijm moeten losmaken en "zachter" maken waardoor t makkelijker op te hoesten is. Hoesten zou in dit geval ook effectief kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 16:32 



 
Profiel   

Immunosan is iedergeval veel duurder dan Balsamic Air, bij mij deed het zover ik kon zien niet. Ik ben nu 13 maanden bezig en telkens toch nog iets optimaliseren maar er niet uitkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 07:50 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Immunosan is iedergeval veel duurder dan Balsamic Air, bij mij deed het zover ik kon zien niet. Ik ben nu 13 maanden bezig en telkens toch nog iets optimaliseren maar er niet uitkomen.


Merk je iets van verbetering of totaal niets?
Met wat vernevel jij?
De Immunosan is inderdaad veel duurder, daarom dat ik eerst graag ervaringen hoor voor ik het bestel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 07:54 



 
Profiel   

Merken mensen verschil met vernevelen van silvaplex? Vind het moeilijk in te schatten of dit echt iets doet. Vernevel dagelijks met zoutoplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 10:58 



 
Profiel   

EVL schreef
sunny43 schreef
Immunosan is iedergeval veel duurder dan Balsamic Air, bij mij deed het zover ik kon zien niet. Ik ben nu 13 maanden bezig en telkens toch nog iets optimaliseren maar er niet uitkomen.


Merk je iets van verbetering of totaal niets?
Met wat vernevel jij?
De Immunosan is inderdaad veel duurder, daarom dat ik eerst graag ervaringen hoor voor ik het bestel.


Ik heb het laatste half jaar met budisonide en atrovent verneveld, daarmee krijg ik het onder controle maar als ik afbouw gaat het mis. Nu een maand zonder medicatie en dan een uitgebreide allergietest - ik hoop zo dat we uit deze visieuze cirkel komen.

Hij mag ook een maand niet meer in zijn inloopstal, stond al 95% buiten, krijgt alleen gestoomd hooi en gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:58 



 
Profiel   

nnicolex schreef
Merken mensen verschil met vernevelen van silvaplex? Vind het moeilijk in te schatten of dit echt iets doet. Vernevel dagelijks met zoutoplossing.
ik ben hier ook benieuwd naar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:31 



 
Profiel   

Ik heb wel eens een week 1x per dag verneveld met Silvaplex maar eigenlijk moet je het 2x per dag doen. Ik red dat niet vanwege de reisafstand naar stal. Met 1x per dag vernevelen zag ik geen verschil t.o.v. zoutoplossing.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen