Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Acute maanblindheid

 
Profiel   

Mijn PRE twenter hengst afgelopen Februari sterk vermagerd en met Uveïtis uit de opfok weggehaald (geen idee hoe lang hij hier al mee liep)

Uiteraard is eerst de DA geweest, testjes gedaan en uiteindelijk zijn we iedere 2 uur gaan druppelen met Atropine en Dexamethason gedurende 3 weken.

Na die 3 weken vond ik de verbetering minimaal en heb ik Utrecht ingeschakeld. Zijn ogen zijn daar uitvoerig getest op reactie, vertroebeling en blijvende schade.
Godzijdank was er nog geen schade zichtbaar. Wel hebben we gesproken over de mogelijkheden wanneer de aanvallen terugkomen.

Advies en afbouwschema meegekregen, Uveïtis masker (Equivisor) in het buitenland besteld en uiteindelijk 2 maanden bezig geweest met druppelen.
Daarbij heb ik weerstand verhogende kruiden/supplementen gevoerd, geen idee of het werkte maar mijn twenter was dermate mager dat hij extreem vatbaar was wat weer negatief inwerkt op zijn oog.

Na 2 maanden was hij hersteld en heb ik hem weer naar een nieuwe opfok gebracht. Helaas werd ik na 1,5 week gebeld dat meneer een hoofdwond had opgelopen welke dermate ernstig was dat zijn schedel bloot lag.Een wond van 7x10cm, los botfragment, drain,en heel veel hechtingen, injecties verder gaat het nu goed met hem.

De angst voor zijn oog schoot mij direct om het hart. Helemaal omdat hij zijn 1e Uveïtis mogelijk ook heeft opgelopen door hoofdtrauma in combi met zeer lage weerstand.
Gelukkig is de uveïtis nog niet teruggekomen (afkloppen)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:54 



 
Profiel   

Een kort bericht maar ik heb Dibbes zojuist laten gaan. Ik heb hem zelf gebracht en ben erbij gebleven tot het laatst. Hij was zo braaf en dapper en lief.

Ik trof hem erg onrustig aan vanochtend en hij reageerde heel heftig op het geluid van langslopende paarden. Dacht dan niet meer na en stootte z'n hoofd dan meermaals tegen de muren, de hooiruif of de tralies. Dat wil ik niet voor hem.

Mijn hart is in een miljard stukjes versnipperd maar hij heeft nu geen pijn of onrust meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:42 



 
Profiel   

:(:) sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:44 



 
Profiel   

Wat vreselijk.. sterkte en een hele dikke knuffel! Y;( :knuffel: :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:48 



 
Profiel   

Heel veel sterkte! Ik heb je verhaal gevolgd en je hebt met deze beslissing echt voor hem gekozen :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:56 



 
Profiel   

Och jeetje, heeeel veel sterkte gewenst!! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:59 



 
Profiel   

Ach wat ontzettend triest, heel veel sterkte gewenst Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:01 



 

Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:06 



 
Profiel   

Flux schreef
Een kort bericht maar ik heb Dibbes zojuist laten gaan. Ik heb hem zelf gebracht en ben erbij gebleven tot het laatst. Hij was zo braaf en dapper en lief.

Ik trof hem erg onrustig aan vanochtend en hij reageerde heel heftig op het geluid van langslopende paarden. Dacht dan niet meer na en stootte z'n hoofd dan meermaals tegen de muren, de hooiruif of de tralies. Dat wil ik niet voor hem.

Mijn hart is in een miljard stukjes versnipperd maar hij heeft nu geen pijn of onrust meer.


Oh nee, wat vreselijk! Heel veel sterkte gewenst :knuffel: :knuffel: :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:06 



 
Profiel   

Ook hier heel erg veel sterkte lieverd.
Jij was het beste vriendinnetje voor Déjà die ik me kon wensen.
Mijn hart huilt met je mee, keihard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:08 



 
Profiel   

Flux schreef
Een kort bericht maar ik heb Dibbes zojuist laten gaan. Ik heb hem zelf gebracht en ben erbij gebleven tot het laatst. Hij was zo braaf en dapper en lief.

Ik trof hem erg onrustig aan vanochtend en hij reageerde heel heftig op het geluid van langslopende paarden. Dacht dan niet meer na en stootte z'n hoofd dan meermaals tegen de muren, de hooiruif of de tralies. Dat wil ik niet voor hem.

Mijn hart is in een miljard stukjes versnipperd maar hij heeft nu geen pijn of onrust meer.


Heel heel verdrietig. :knuffel: hé wat naar dit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:08 



 
Profiel   

Flux schreef
Een kort bericht maar ik heb Dibbes zojuist laten gaan. Ik heb hem zelf gebracht en ben erbij gebleven tot het laatst. Hij was zo braaf en dapper en lief.

Ik trof hem erg onrustig aan vanochtend en hij reageerde heel heftig op het geluid van langslopende paarden. Dacht dan niet meer na en stootte z'n hoofd dan meermaals tegen de muren, de hooiruif of de tralies. Dat wil ik niet voor hem.

Mijn hart is in een miljard stukjes versnipperd maar hij heeft nu geen pijn of onrust meer.


Oh wat een ontzettend verdrietig, moeilijk maar dapper besluit... heel veel sterkte met dit grote verlies, wat oneerlijk zo jong... Je hebt er alles aan gedaan, wat een rotziekte is dit. Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:10 



 
Profiel   

Wat ontzettend verdrietig, diep respect voor jouw keuze... je gunt je lieve maatje het allerbeste... ook al is het allerbeste voor jouw hart/gevoel het allerpijnlijkst...

Vreselijk gewoon het was een prachtig paardje :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:10 



 
Profiel   

Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte met het verlies van je vriendje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:18 



 
Profiel   

Ik begrijp je beslissing.... maar wat vreselijk zwaar....... wat zul je hem missen.... jank maar flink

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:24 



 
Profiel   

Jeetje wat verdrietig maar wijs. Veel sterkte Y;( Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:46 



 
Profiel   

Pfoe, vreselijk. Geen woorden voor. Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:49 



 

Heh bah, vreselijk dat je die beslissing moest nemen, maar het klinkt wel als de juiste.
Héél veel sterkte met dit enorme verlies Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:59 



 
Profiel   

Ik kan alleen maar enorm respect voor je hebben. Wat een dapper besluit om hem te laten gaan. Ik wens je heel veel sterkte met dit immense verlies. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:01 



 
Profiel   

Een hard maar heel eerlijk besluit. Heel veel sterkte...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:37 



 
Profiel   

wat ontzettend sneu, maar wel heel eerlijk. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:42 



 
Profiel   

Flux schreef
Een kort bericht maar ik heb Dibbes zojuist laten gaan. Ik heb hem zelf gebracht en ben erbij gebleven tot het laatst. Hij was zo braaf en dapper en lief.

Ik trof hem erg onrustig aan vanochtend en hij reageerde heel heftig op het geluid van langslopende paarden. Dacht dan niet meer na en stootte z'n hoofd dan meermaals tegen de muren, de hooiruif of de tralies. Dat wil ik niet voor hem.

Mijn hart is in een miljard stukjes versnipperd maar hij heeft nu geen pijn of onrust meer.


Ach meisje... Ik snap het heel goed en ik denk dat het ook het beste besluit dat je voor Dibbes hebt kunnen nemen. Maar wat verdrietig ook... Heel veel sterkte en een knuffel. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:07 



 
Profiel   

Heel veel sterkte TS Y;( Wat vreselijk, maar wel eerlijk tegenover hem. Heel verdrietig. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:29 



 
Profiel   

Pffff ik ben stil van je topic. Wat enorm heftig hoe dit is gelopen met jouw knappe vent.
Je hebt voor hem de juiste beslissing genomen, maar wat afschuwelijk zo jong.

Heel veel sterkte gewenst. :knuffel:


Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 17-06-21 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:38 



 
Profiel   

jee, wat heftig en snel is dit allemaal gegaan. Wat een enorme beslissing heb je moeten nemen, maar zo eerlijk tegen je pony. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet en het gemis van je vriendje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen