Pollenallergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:52

losse luzerne eten die van mij niet en mijn merrie kan dat niet goed kauwen,die krijgt er rare mest van.
maar luzernebrok gaat wel, ook bij mijn ruin met pollenallergie.
maar die krijgt hij alleen in de winter voor de extra calorieën.
het is vaak even wat uitproberen wat werkt en dat kan per paard nog best verschillen

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:52

Voor Jim niet. Hij doet het beter op lijnzaad wat eiwitten betreft. Hij gaat schuren op luzerne, ook als het maar een beetje door voer zit. Maar dat is per paard verschillend. Ik heb een tijdje een lijnzaadbrokje bij gegeven toen hij behoorlijk liep. Daar deed hij het heel goed op. En verder inderdaad graanvrij en suiker/zetmeel arm. Mijn basis is een vitaminebrokje voor onderhoud en dan daar boven op wat extra nodig is. En om te mengen, want anders blieft meneer het niet. Daar gebruik ik muesli van Agrobs voor.
Ik stap binnenkort over op een vitaminemuesli, dan hoef ik niet meer te mengen. Momenteel is dat voldoende, maar toen hij aan het werk was, moest ik wel echt bijvoeren. Maar dat deed ik dan altijd op basis van lijnzaad.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 13:48

Nieuwe ontwikkeling,
Na een paar rondjes lopen/ draven en zelfs bij gewoon in het land lopen heeft hij het zo benauwd dat de dierenarts hem een kuur prednison voorschrijft... ze is bang dat het anders chronisch wordt of al is en dst hij dus copd/ dampingheid heeft ontwikkeld ;(

Slapeloze nachten heb ik ervan....

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:57

ja bah zeg, maar die van mij heeft het vroeger ook gehad,dat hielp wel een beetje.
en die moest daarna verplicht buiten gaan wonen.
die is daar wel enorm van opgeknapt.
krijgt geen hooi meer, ook niet geweekt.
maar voordroog en meneer is nu helemaal happy 29 jaar !

niet meteen opgeven hoor,het kan een hoop aanpassing vragen
maar er valt nog heel veel goeds te behalen.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 14:41

Ondertussen een tijd verder, ojan doet het goed op de prednison, we begonnen met hoge dosis, 3 schepjes per dag, ondertussen zijn we weer afgebouwd naar 1 schepje per dag en zijn de eerste ritjes weer gemaakt zonder benauwd te zijn en niet te herstellen van de benauwdheid .... ook hoest hij niet meer op soms een kuchje na, maarja dat doet iedereen weleens.

Vanaf volgende week naar een half schepje per dag....


Afbeelding

Afbeelding
Hij voelt zich weer goed en zoals een stalgenootje laatst zei; er zit weer leven in en zo is het precies <3

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:14

Wat je zou kunnen proberen van Puur is: Puur pol.
En van Ecostyle: Longvitaal.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 19:16

Puur pol krijgt hij nu idd erbij en de longvitaal staat klaar voor als de prednison afgebouwd is.

Longvitaal heb ik ook al gebruikt in mei, dat hielp toen weinig omdat hij al te vol zat met pollen.

paardnmeisje
Berichten: 80
Geregistreerd: 06-06-18

Re: Pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 00:00

Wat bij mijn paard met een behoorlijke pollenallergie voor best wel wat verlichting heeft gezorgd zijn cranio sacraal behandelingen. Zal het absoluut niet helemaal oplossen, maar die van mij heeft er zeker minder last van nu.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 07:55

ja dat is hier ook zo, ik had het niet verwacht,maar pony is veel rustiger,relaxter en dat helpt.