Stamceltherapie kraakbeen, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnjaK83

Berichten: 33
Geregistreerd: 24-02-14

Stamceltherapie kraakbeen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 09:53

Hoi allemaal, ik heb een vraagje... Mijn paard heeft kraakbeenschade aan haar knie linksachter. In oktober heeft de dierenarts ontstekingsremmers en hyaluronzuur (Intra-articulaire inj. Synvet-50/Hyonate + dexafort 3 ml) ingespoten om de ontsteking te remmen en in november zijn er stamcellen (Intra-articulaire inj./Arthri-cell (stemcells) + PRP) ingespoten om weer kraakbeen aan te maken. Hierna heeft mijn paard 5 maanden stil gestaan (wel overdag in de wei).

In februari en eind april zijn we voor controle geweest en beide controles waren goed dus zijn we weer langzaam begonnen onder het zadel.
In 4 weken ging de opbouw van 10 minuten stap en draf zoveel mogelijk rechtuit naar uiteindelijk 30 minuten. Vanaf week 5 mochten we daar voltes aan toevoegen. Alleen loopt ze dus op de linkervolte in draf niet goed. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met stamcellen voor kraakbeenschade en die een vergelijkbaar verhaal hebben? Wat zijn jullie ervaringen? Afspraak met de dierenarts staat gepland voor vanmiddag 15:00 uur maar ben benieuwd of mijn verhaal herkenbaar is...