Ekyflogyl bij een schiefel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Ekyflogyl bij een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 10:32

Hoihoi,

Wie heeft er ervaring met ekyflogyl bij een schiefel? Hoe lang duurde het voor je verschil zag/merkte? Als het geholpen heeft iig :)

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Ekyflogyl bij een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:45

Of het hielp weet ik niet. Dat is erg lastig te beoordelen met zoiets. Wel weet ik dat ik na een dag of 8 moest stoppen met smeren omdat er korsten ontstonden en het duurde weken voor die weer weg waren op de gesmeerde plek. Na een week of 4 kon ik weer opnieuw smeren want toen pas waren alle korsten weer weg. Het spul irriteert de huid duidelijk.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Ekyflogyl bij een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:48

Geen ervaring met ekyflogyl bij een schiefel. Wel bij een melanoom & peesblessure. Het is idd best heftig spul. Pas ook op dat je het niet op je vingers krijgt want dan krijg je tintel vingers haha.

Bij mij hielp het overigens wel heel goed. Vooral bij het melanoom

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ekyflogyl bij een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:15

Ik had het voor een gescheurde slijmbeurs in mijn paard haar knie. Werkte daar goed bij! Is inderdaad wel heftig spul, steeds gebruiken tot er korsten komen, dan stoppen en doorgaan als ze weg zijn. En inderdaad niet met je blote handen smeren, dan krijg je tintelhanden. Daarnaast kreeg ik er (ondanks de handschoenen) een rare smaak van in mijn mond haha.

Maar het werkte wel heel goed!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:46

Celine_Famke schreef:
Ik had het voor een gescheurde slijmbeurs in mijn paard haar knie. Werkte daar goed bij! Is inderdaad wel heftig spul, steeds gebruiken tot er korsten komen, dan stoppen en doorgaan als ze weg zijn. En inderdaad niet met je blote handen smeren, dan krijg je tintelhanden. Daarnaast kreeg ik er (ondanks de handschoenen) een rare smaak van in mijn mond haha.

Maar het werkte wel heel goed!


Haha die rare smaak had ik ook! Heel apart dat spul

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:48

Ik kreeg het voor een griffelbeenbreuk bij mn paard. Ook om botwoekering te voorkomen. Heeft helaas niet geholpen ;(

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:02

Hier wel een hele goede ervaring met Ekyflogyl bij een (actieve) schiefel en beschadigd griffelbeen (hetzelfde moment en hetzelfde voorbeen, paard met talent :7). In de acute fase kun je overwegen een lage dosering Metacam te geven. Verder is veel koelen aan te raden en kun je beter niet stappen, zeker niet op het harde.

Het heeft bij mijn paard vier maanden geduurd voor het been weer dun was, maar we zagen wel iedere dag een beetje vooruitgang. Het been is uiteindelijk helemaal glad geworden.

https://imagizer.imageshack.com/img922/4940/Iat3tk.jpg

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:52

Hier ook goede ervaringen mee. Werd na een week echt al minder. Wel raar spul want je ‘proeft’ het terwijl je het niet aanraakt, je moet handschoenen dragen. Maar het geeft een vieze smaak in je mond.

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 14:30

Bedankt voor jullie reactie's!

Ik gebruik nu sinds 28 mei Ekyflogyl bij mijn merrie. Ze heeft er gelukkig verder geen last van, maar heb ook niet het idee dat het iets doet..

Afbeelding

Ze staat ondertussen stil, ze loopt alleen op de wei, verder doe ik niks met haar. Wel is ze helemaal gek op ons veulen van een week oud en daardoor wil ze nog wel eens een sprintje trekken. Of onrustig worden als merrie en veulen uit de wei moeten. Ik laat haar dus bewust niet meer alleen in de wei of op stal zodat ze zich een beetje gedraagd, maar tot nu toe lijkt het allemaal weinig te helpen. Schiefel is nog warm en gevoelig..

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ekyflogyl bij een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:30

Mijn ervaring is dat het wel helpt. Het beste natuurlijk op een schieffel waarbij het reactieproces nog gaande is. Ik heb geen ervaring of het wat doet op een schieffel die er al langere tijd zit en waarbij de botreactie al is verbeend.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Ekyflogyl bij een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:30

Mijn paard heeft het gehad toen hij een peesblessure in combinatie met een actieve schiefel had. Het leek goed te werken maar was desondanks een langdurig proces. Zolang de schiefel actief was bleef hij de pees beschadigen en kon ik weinig aan het herstel van de pees doen. Dus uiteindelijk 4 maanden er over gedaan voor wij weer wat richting opbouwen konden gaan doen. Maar voor de schiefel werkte het goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Ekyflogyl bij een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:32

Hier ook goede ervaringen, bij twee verschillende paarden (ene een schiefel aan de binnenkant voorbeen, de ander een schiefel aam de buitenkant voorbeen) :).

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Ekyflogyl bij een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:42

Hier op zich prima ervaringen ermee. De schiefel is niet per se kleiner geworden maar ook niet meer groter en dat was het belangrijkste.

FitFiddle
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-10-20

Re: Ekyflogyl bij een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:34

Hier ook goede ervaringen! Kleiner worden doet het zelden, maar je stopt (of dat wil je bereiken) wel dat het groter wordt.