Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Zonnebrand neus, wat nog te doen?!

 
Profiel   

Die van mij staat zo in het land;

[ img ]

Vorige week heeft hij 1 dag zonder masker gelopen en hij had meteen allemaal korstjes van het verbranden.
Ik gebruik zonnebrand van sectolin en die werkt goed in combi met het masker!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:07 



 
Profiel   

Vroeger smeerde ik zonnebrand en ging daarna uitgebreid poetsen en eventueel wandelen zodat het goed kon intrekken.

In de avond hetzelfde me aftersun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:27 



 
Profiel   

Luxorvalkje schreef
Vroeger smeerde ik zonnebrand en ging daarna uitgebreid poetsen en eventueel wandelen zodat het goed kon intrekken.

In de avond hetzelfde me aftersun.


Hier ook zonnebrand, factor 50 van het Kruidvat en hij wordt koel bewaard dus dan is hij net wat dikker zodat het wat makkelijker plakt, maar nog wel fijn smeert en dan voor het rijden (ik train 's ochtends meestal) zodat het goed kan intrekken. En helaas voor haar even niet schuren.
Hoewel het in het begin strijd was om het erop te krijgen, staat ze nu te wachten totdat ik kom.
De bruine (blesloos) is altijd jaloers dat ze niet krijgt, dus heeft af en toe ook heel trots een witte stip op haar neus :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:35 



 
Profiel   

pmarena schreef
Zinkzalf is wel uitdrogend in principe, merk je niet dat dat problemen geeft?

Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar had er toch niet zo'n goed gevoel bij, in de brandende zon zo'n neus vol uitdrogende crème.... en het idee dat ze dan die creme ook een beetje aan het gras afsmeren en dat dan weer opeten....dat zal wel minimaal zijn maar toch, zo alles bij elkaar had ik zoiets van ik doe toch liever het neusflapje aan het vliegenmasker :)


Nee helemaal geen last van uitdroging, en ik gebruik inderdaad ook een UV werend vliegenmasker, maar dat alleen beschermd niet genoeg.
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/cas ... -neus.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:54 



 
Profiel   

vierspan schreef
pmarena schreef
Zinkzalf is wel uitdrogend in principe, merk je niet dat dat problemen geeft?

Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar had er toch niet zo'n goed gevoel bij, in de brandende zon zo'n neus vol uitdrogende crème.... en het idee dat ze dan die creme ook een beetje aan het gras afsmeren en dat dan weer opeten....dat zal wel minimaal zijn maar toch, zo alles bij elkaar had ik zoiets van ik doe toch liever het neusflapje aan het vliegenmasker :)


Nee helemaal geen last van uitdroging, en ik gebruik inderdaad ook een UV werend vliegenmasker, maar dat alleen beschermd niet genoeg.
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/cas ... -neus.html


Ik heb hetzelfde masker maar die heeft ze echt met 3 minuten af :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:10 



 
Profiel   

Mijn oude pony(helaas 14 januari in laten slapen) had voor ik haar kocht echt een paar keer heel erg naar neus verbrand. Er groeide ook geen haren meer op. En uiteraard verbranden ze nog steeds elke zomer haar neus.

Ik heb in de winter vooral tepelkloven zalf voor mensen gesmeerd op haar neus. Dacht gewoon kruitvat eigen merk. En in de zomer goede zonnebrand en was even zoeken welke goed werkte. Hier wad dat die van garnier ambre solaire kids 50+ water proof. En dan in de avond daar de aftersun van. En idd een flap. Daar in het begin veel van versleten tot een jaar ze hem gewoon liet zitten en deze een paar jaar mee ging.

Tot ze een stal kreeg met uitloop inmiddels groeide er ook weer haar op der neus. Toen als ze op stal stond niks gedaan op een gegeven moment. Alleen met buiten rijden goed in smeren. Wel ben ik elke avond als de zon onder was blijven smeren met after sun.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen