Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie met hengstengedrag

 
Profiel   

Beste iedereen, onze net 4 jarige new forest pony vertoont sinds een maand sterk hengstengedrag. Ze is niet hengstig, het begon met bijten brullen en slaan met de voorbenen, toen steigeren en dekken van anderen. De dierenarts heeft een hormonale spuit gegeven en monnikspirder erbij gegeven maar het helpt precies niets. Ze is echt te gevaarlijk geworden nu, wie heeft zoiets meegemaakt? We denken aan een cyste op de eierstokken en gaan dinsdag naar de kliniek met haar, spannend pfff
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:23 



 
Profiel   

janouk @ [MD] Ander karakter merrie voordat tumor eierstok is ontdekt?

Ik hoop dat het inderdaad een cyste is.
Bij Janouk bleek het een tumor te zijn, die testosteron aanmaakte. Je kan bloed laten testen als testosteron. Ze veranderde echt heel erg van gedrag

Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:50 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie. Wat is het verschil qua behandeling dan tussen cyste en tumor en hoe is het afgelopen? Hoe oud was je merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:53 



 
Profiel   

Janouk was 20 jaar, toen we de tumor vonden. De tumor is verwijderd en ze werd heel snel de oude vriendelijke draka.
Ik gaf mijn voorbeeld om te laten zien hoe groot de invloed kan zijn op het karakter
Je vragen over behandeling etc kan je het beste aan de veearts vragen. Eerst maar eens op de kliniek kijken hoe baarmoeder en eierstokken er uit zien. En dan behandelplan bespreken op kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:57 



 
Profiel   

heel herkenbaar, vroeger een merrie gehad met een eierstok tumor en die kon ook zo extreem doen.
hoop dat ze je pony dinsdag helpen kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:52 



 
Profiel   

Ik val hier ook zo binnen, nadat ik op Google zocht naar tumoren op de eierstok. Gisteren ging ik voor een check naar de DA omdat we onze merrie toch graag alsnog bij de hengst willen doen. Nu vond de DA een afwijking bij de rechter eierstok. Dit kan wijzen op een tumor. (er is nog geen diagnose) Behalve dat ze enorm is afgevallen we haar niet dik krijgen (ze heeft ook maagzweren), merk ik weinig van de typische symptomen zoals ik overal lees.

Hoe verliep het herstel bij jou merrie Janouk? Hoe lang moest ze revalideren en waar is ze geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 16:55 



 
Profiel   

Net in Merelbeke geweest. Ze heeft een gezwel op haar eierstok vdus deze moet operatief verwijderd worden volgende week. Dan na 6 weken weer rustig vaan beginnen.. .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:11 



 
Profiel   

Hopelijk herstelt ze vlot TS, zijn geen mooie dingen maar goed dat je gelijk hebt laten onderzoeken en haar laat helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:16 



 
Profiel   

:knuffel: succes bij de operatie. Komt goed, echt waar. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 19:08 



 
Profiel   

Zo jong en dan al een gezwel op haar eierstok? jeetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 19:13 



 
Profiel   

Ja zien ze ook niet heel vaak idd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen