Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

wond aan been, erg of niet?

 
Profiel   

Eens met Kendra. Mijn paard heeft in mei eenzelfde soort wond gehad, op de kogel, en die is nu wel compleet dicht, maar nog steeds niet weg. Dit soort wonden duurt gewoon heel lang, en DA's komen hiervoor niet langs omdat ze ter plekke weinig kunnen uitrichten. Toen ik belde zeiden ze ook dat ik wel op de kliniek langs kon komen, om evt foto's te maken, maar dat heb ik niet gedaan, want paard geen koorts, geen dik been en praatjes voor 10, dus verder, anders dan de wond, weinig aan de hand. Maar het is wel echt geduld hebben. En smeren. Met honingzalf of iets aanverwants.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 10:55 



 
Profiel   

Dat ziet er al wel veel beter uit. Als er nog pus uitkomt is open en schoon houden belangrijk.
Elke dag even schoon maken met een spuitje water. Zelf zou ik er geen honingzalf op smeren maar eerder een dagje of wat zilveralginaat verband om doen.
Dat heeft bij mijn paard heel rap de ontsteking uit een wond getrokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 11:14 



 
Profiel   

mijn paard heeft ook zo'n soort wond gehad. zijn been moest in het verband en hij moest een week op boxrust omdat het niet wilde genezen, na een week boxrust en verband ging het eindelijk genezen. We moesten het vooral niet natmaken ivm dat het dan minder snel zou genezen. daarna met honingzalf insmeren 2x daags. hij liep niet kreupel en had ook steeds een goede temp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 11:32 



 
Profiel   

Ik probeer nu elke dag langs te gaan en inderdaad afspoelen en honingzalf er op, lukt niet altijd, soms zitten er niet genoeg uren in een dag en woon niet echt dicht bij stal helaas.
Maar ga volgende week sowieso naar de dierenarts, het was ook wel weer een keer tijd voor de tandartscontrole en ook die was niet op locatie te krijgen, meeste dierenartsen/tandartsen komen alleen voor meerdere paarden en ik heb er toch echt maar 1 (gelukkig) :') maar dan kan dat mooi tegelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 12:00 



 
Profiel   

Faelynn schreef
Ik probeer nu elke dag langs te gaan en inderdaad afspoelen en honingzalf er op, lukt niet altijd, soms zitten er niet genoeg uren in een dag en woon niet echt dicht bij stal helaas.
Maar ga volgende week sowieso naar de dierenarts, het was ook wel weer een keer tijd voor de tandartscontrole en ook die was niet op locatie te krijgen, meeste dierenartsen/tandartsen komen alleen voor meerdere paarden en ik heb er toch echt maar 1 (gelukkig) :') maar dan kan dat mooi tegelijk


Heb je geen stalgenoten die je kunnen helpen met de verzorging?

En wat doe je als je accuut een DA nodig hebt voor een noodgeval/koliek? Dan is het toch wel handig als je een DA hebt die op locatie komt. Welke DA hebben je stalgenoten of de stalhouder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 12:22 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Faelynn schreef
Ik probeer nu elke dag langs te gaan en inderdaad afspoelen en honingzalf er op, lukt niet altijd, soms zitten er niet genoeg uren in een dag en woon niet echt dicht bij stal helaas.
Maar ga volgende week sowieso naar de dierenarts, het was ook wel weer een keer tijd voor de tandartscontrole en ook die was niet op locatie te krijgen, meeste dierenartsen/tandartsen komen alleen voor meerdere paarden en ik heb er toch echt maar 1 (gelukkig) :') maar dan kan dat mooi tegelijk


Heb je geen stalgenoten die je kunnen helpen met de verzorging?

En wat doe je als je accuut een DA nodig hebt voor een noodgeval/koliek? Dan is het toch wel handig als je een DA hebt die op locatie komt. Welke DA hebben je stalgenoten of de stalhouder?


Nee ik sta bij een particulier. Eigenaar van het land heeft 5 paarden staan waar niks mee gedaan word, ik ben de enige huurder die iets met zn paard doet. We wisselen elkaar af met staldiensten, ze kijkt wel naar de paarden dus als er echt iets is word er wel wat mee gedaan, maar een wondje behandelen kan ik niet verwachten.
Voor spoed ben ik nog op zoek naar een DA, wij zijn nog niet zo lang geleden hier naar toe verhuisd en mijn oude dierenarts komt ook niet in deze omgeving (tips altijd welkom, maar dan dus inderdaad eis dat ze op locatie komen) , alleen gebitsbehandelingen bij wat meer erkende praktijken die komen gewoon niet voor maar 1 paard op locatie, ze laten het dan allemaal afweten, pas bij meerdere paarden willen ze komen, heel onhandig maar helaas wel wat het is, er is hier blijkbaar meer vraag dan aanbod, sommige hebben zelfs een complete nieuwe klanten stop.
Heb nu de afspraak staan bij de graafschap, maar ook die hebben al aangegeven hier niet te komen ook niet bij spoedgevallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 13:15 



 
Profiel   

Dat vind ik best wel een probleem, misschien dat de mensen uit het stallingstopic Arnhem wel raad weten welke dierenarts wel aan huis komt voor 1 paard.

Zit zelf niet in Arnhem dus kan je niet helpen. Al hoewel als je aan de Apeldoorn kant zit kan je misschien Lizzy Ann Koek benaderen uit Hall
Of Michel Schoolmeester uit Klarenbeek

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:17 



 
Profiel   

Huh? Dierenartsen die niet op locatie komen? Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Ik zou voor zo’n wond niet mijn paard naar een kliniek brengen. En ook de tandarts komt gewoon op locatie. Is dit normaal voor Arnhem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:45 



 
Profiel   

Ik vind het vreemd, wij zitten een stukje verder nog en bij ons komen ze ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 23:05 



 
Profiel   

Even een kleine update, de dierenarts is nog wel geweest ook voor het gebit, maar het wondje begon toen al langzaam aan te genezen, dus de dierenarts heeft er niks aan hoeven doen, met veel geduld ziet het er nu zo uit, bijna dicht dus :j


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 22:02 



 
Profiel   

Fijn!
Zeddam komt gewoon op locatie, ook voor 1 dier. Vorig jaar 1x met spoed nodig gehad vanwege koliek en dit jaar tandarts (toen had ik mn tweede paard gekocht en werd er gecombineerd met de buren) en heb ik gelijk laten enten. Maar tot nu toe altijd aan huis gehad. Vrees dat ik voor castratie van mn hengst toch naar de kliniek moet voor het eerst (en hopelijk laatste keer kliniek).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 03:23 



 
Profiel   

Je kan Marijke de pater eens bellen. Die komt wel in de omgeving van Arnhem.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 04:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen