Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen homeopathie bij luchtwegproblemen

 
Profiel   

Hey

Ik heb besloten door een gesprek op Equiday mijn paard te laten bekijken en te behandelen door middel van Homeopathie voor zijn 'lichte' luchtwegklachten (hoge frequentie en neusvleugel beweging) die zijn begonnen sinds de verhuizing. Eerst kneep hij ook met zijn buik maar dat is al 2 maanden gestopt.

Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met zo'n behandeling op dit probleem, ik ben erg benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:45 



 
Profiel   

Het knijpen met de buik, pompen noemen ze het meestal, geeft aan dat het wel wat erger is dan lichte klachten. Dan zijn ze echt flink benauwd.
Wat heb je tot nu toe al geprobeerd? Weet de dierenarts waar de klachten vandaan komen, wat de oorzaak is?
Je kan zo veel medicijnen en andere middeltjes erin stoppen als je wil.. maar als je de oorzaak niet wegneemt dan blijft het paard benauwd en bij paarden is dat vrij gevaarlijk, de longen herstellen minder goed dan bij mensen.
Staat je paard buiten, en welk soort ruwvoer geef je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 16:07 



 
Profiel   

Ik ga mee met Annemiek. Heb je dit met de dierenarts bekeken? Want ik ken paarden waarbij ze bij benauwdheid ook alternatief gingen 'behandelen'. En ze hielden de paarden weken weg bij de dierenarts. Beide paarden eindigde met zware dampigheid en een daarvan is er nooit meer volledig van hersteld. De ene werd behandeld via de cranio sacraal, de andere door een homeopaat.
Het waren twee verschillende casussen, bij verschillende mensen. Wat ik ermee wil zeggen is dus dat het echt link is om alternatief te behandelen met dit soort klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 17:44 



 
Profiel   

Vind ik ook. Zeker bij problemen rondom organen zoals longen, hart… zou ik niet al teveel alternatief zoeken
En ik ben echt een groot voorstander van alternatief, dat voorop gesteld.
Maar dan wel naast regulier als het om dit soort dingen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 17:46 



 
Profiel   

Ook ik zou toch echt wel eerst op zoek gaan naar de oorzaak.
Mijn pony had vorig jaar ernstige luchtwegklachten en hij was niet de enige op stal. Hij staat nu op een andere stal, met een ander (beter) stalmanagement en hij heeft geen klachten meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:19 



 
Profiel   

Ik heb weleens een homeopaat laten komen, maar dan voor ernstige mok (na regulier consult). Ik geloof niet in homeopathie maar was zoo wanhopig, dan probeer je alles. Was totale geldverspilling en heeft niks uitgehaald. Kruiden etc trouwens wel goede ervaring mee, maar dat is wat heel anders.

Voor pompen of neusvleugelen zou ik ook echt eerst een dierenarts laten komen en op zoek gaan naar de oorzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 20:19 



 
Profiel   

Management aanpassen zal meer resultaat geven dan een homeopaat vrees ik.
Stof is vaak een grote boosdoener.
- zaagsel of vlas als bodembedekking, ook bij buurpaarden. Stro vermijden
- hooi nat voeren of liever nog stomen
- niet vegen of opstrooien als paard op stal staan, en enkele uren er na paard ook nog niet op stal zetten
- geen hooi/stro opslag boven de stal of naast de stal
- stoffig krachtvoer/musli nat maken voordat je het voert
- bij langdurig droog weer paddock/weide sproeien
- ruwvoer van de grond voeren en niet uit een ruif

etc etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:01 



 
Profiel   

Ik geef natuurlijke producten en heb zijn omgeving aan gepast.Stof en pollen geven vaak een verergering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:29 



 
Profiel   

Ik had afgelopen winter een merrieveulen, die kwam er maar niet doorheen.
Hoesten was over, maar bleef zwaar ademen en de longen waren niet schoon.
Dierenarts meerdere keren gehad. Van alles en nog wat er in.
Zelf ook al Immuliquid van NAF gegeven, dat hielp ook wel weer een beetje, maar het ging niet echt over.
Qua omgeving was er alleen maar schone frisse lucht en geen stof, dus daar was niks meer te winnen.
Volgende stap zou bronchoscopie zijn - en dat vond ik nogal een stap.

Daarom contact gezocht met Charlotte Willekens, waar wij wel vaker naar toe gaan met vage klachten en vaak goede resultaten hebben. Omdat ik liever niet wou reizen met zo'n jong dier heb ik uitgelegd wat er aan de hand was en een mestbal opgestuurd, die is onderzocht. Ik heb medicatie gekregen en binnen een maand was het echt helemaal over.

Charlotte is gewoon dierenarts en een praktisch en nuchter mens. Ze gebruikt wat andere methoden en daar kun je het mee eens zijn. Of niet, dan ga je gewoon niet.
Maar wij hebben dus goede dervaringen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen