Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help, mijn pony heeft een korst....

 
Profiel   

.... aan zijn, uhm, geslachtsdeel. :+

Toen mijn pony vanmiddag aan het wakker worden was van de verdoving van de tandarts, zag ik een grote korst aan mijn pony zijn 'ding'. Ik heb er even aan zitten porren met een doekje, maar het zit erg vast.
Normaal houd hij hem altijd binnen dus ik had het nog niet eerder gezien. Ik heb deze pony een paar maanden geleden gekocht en ik vermoed dat hij nooit eerder daar is schoongemaakt.

Is dit iets dat ik zelf op kan lossen, of is het beter om hier even een dierenarts voor te bellen?


Foto's even in een spoiler want het ziet er niet zo smakelijk uit :')
Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 18:18 



 
Profiel   

Over het algemeen maakt het zichzelf schoon, het valt er vanzelf een keer af .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 18:21 



 

Ik zou het even schoonmaken met lauw water. Als een paard niet vaak genoeg uitschacht kun je opgehoopt smegma in de koker verwachten en koker kan ook dik worden. Hier maak ik het af en toe schoon, ook de koker. Ook altijd even opletten of ie geen boontjes in de plasbuis heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 18:23 



 
Profiel   

Mijn ruin heeft het ook.Kan geen kwaad volgens de dierenarts.Ik hou wel in de gaten of hij goed kan plassen.Mijn andere ruin ook,maar hij heeft een "schone"piemel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 18:33 



 
Profiel   

Geen velletjes eraf halen want dan kan het zijn dat je de huid open trekt. Als je er iets aan wilt doen sopje babyshampoo of zoiets. En vooral wat naspoelen uiteraard. Kan ook met de tuinslang (voorzichtig met te koud / te warm water :P ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 18:35 



 
Profiel   

Wat je hier ziet is geen korst, het is opgedroogd smegma. Heel vies. maar het kan weinig kwaad. Als mijn paard per ongelijk uitschachte dan spoot ik er even wat babyolie (zonder parfum) op. Verder hoef je dan niks te doen. De volgende dag is ie schoon. Sommige ruinen hebben dit heel erg en andere bijna nooit. Gewoon in de gaten houden en tijdige even schoonmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 20:27 



 
Profiel   

Het is gewoon een piemel, penis of desnoods koker. Noem het beestje gewoon bij zijn naam, iedere ruin of hengst heeft er 1. En die zitten ook niet achter een zwart balkje.

Zoals de rest al heeft gezegd, het is volkomen normaal, je kunt het eventueel voorzichtig proberen te wassen met wat lauw water en een scheutje babyolie, maar anders valt het er vanzelf wel een keer af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 20:57 



 

DanielleTL schreef
[...] zag ik een grote korst aan mijn pony zijn 'ding'.

Je bedoelt z'n penis?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen