kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26389
Geregistreerd: 25-06-05

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:42

Het kan ook best zijn dat na de fysio behandeling de kreupelheid duidelijker is geworden, omdat je pony met compenseren de kreupelheid nog kon maskeren.

Jullie hebben er alles aan gedaan om het op te lossen en als dat dan toch niet lukt is het ook eerlijk om te stoppen. Ik wens jullie heel veel sterkte komende tijd.

Elisa2

Berichten: 37454
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:46

Koekie73 schreef:
We gaan dat niet meer doen. We hebben hem nu juist meer beweging gegeven en het gaat beduidend slechter. Ik kan vanalles gaan bedenken; misschien is toch de ontsteking verergerd, of toch ook een pees beschadigd etc etc
Maar na 1,5 jaar, 2 MRI's, inspuiten, speciaal beslag, ander speciaal beslag ga ik niet nog meer onderzoeken. De kans dat het nu, na 1,5jr, niet meer goed komt is zo groot. En zoals de DA zegt; als hij nu elke keer zo terugvalt bij een heel kort stukje draf is niet goed. We kunnen ook niets meer doen qua behandeling.

Voor mijn dochter is het ook genoeg zo. Hoe ongelooflijk verdrietig ook. Maar elke keer weer hoop die vervliegt is heel pittig. En Quint staat er gewoon niet ok bij; hij heeft deze week iig echt pijn. We geven hem nu ook metacam voor de laatste dagen. Maar zelfs in de wei is hij niet comfortabel.

Ik vind het zo onvoorstelbaar verdrietig voor mijn dochter. Ik zei het al eerder, maar hij is haar once in a lifetime pony. Pas 6 jaar is hij. Zo oneerlijk.
Maar voor hem is het echt genoeg geweest zo.

Edit:
Lees nu pas wat jij schrijft, Spenk. Precies dat. Aan zijn hele uitstaling zie je dat hij zich niet ok voelt.


Ik begrijp het hoor, jullie kennen hem het beste en jullie zijn al 1.5 jaar bezig zonder veel vooruitgang. Als leven lijden wordt dan wordt het tijd om beslissingen te nemen..heel triest inderdaad bij een 6 jarige. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

Koekie73

Berichten: 2677
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 22:22

Babootje schreef:
Het kan ook best zijn dat na de fysio behandeling de kreupelheid duidelijker is geworden, omdat je pony met compenseren de kreupelheid nog kon maskeren.

Jullie hebben er alles aan gedaan om het op te lossen en als dat dan toch niet lukt is het ook eerlijk om te stoppen. Ik wens jullie heel veel sterkte komende tijd.


Dat is denk ik wat er idd gebeurt. De fysio denkt dit ook.

We hebben lekker met hem geknuffeld, dat vindt hij altijd heerlijk. Grappig dat hij niet van de zijde van mijn dochter week. Normaal gaat hij al snel terug naar zijn maatjes, maar vandaag niet. Er zit weinig pit in hem op het moment.

Het blijft wat onwerkelijk. Morgen gaan we hem lekker even wassen en foto's maken.

Bedankt voor het meedenken het afgelopen jaar @Babootje <3
Laatst bijgewerkt door Koekie73 op 28-10-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Berichten: 2677
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 22:23

Elisa2 schreef:
Koekie73 schreef:
We gaan dat niet meer doen. We hebben hem nu juist meer beweging gegeven en het gaat beduidend slechter. Ik kan vanalles gaan bedenken; misschien is toch de ontsteking verergerd, of toch ook een pees beschadigd etc etc
Maar na 1,5 jaar, 2 MRI's, inspuiten, speciaal beslag, ander speciaal beslag ga ik niet nog meer onderzoeken. De kans dat het nu, na 1,5jr, niet meer goed komt is zo groot. En zoals de DA zegt; als hij nu elke keer zo terugvalt bij een heel kort stukje draf is niet goed. We kunnen ook niets meer doen qua behandeling.

Voor mijn dochter is het ook genoeg zo. Hoe ongelooflijk verdrietig ook. Maar elke keer weer hoop die vervliegt is heel pittig. En Quint staat er gewoon niet ok bij; hij heeft deze week iig echt pijn. We geven hem nu ook metacam voor de laatste dagen. Maar zelfs in de wei is hij niet comfortabel.

Ik vind het zo onvoorstelbaar verdrietig voor mijn dochter. Ik zei het al eerder, maar hij is haar once in a lifetime pony. Pas 6 jaar is hij. Zo oneerlijk.
Maar voor hem is het echt genoeg geweest zo.

Edit:
Lees nu pas wat jij schrijft, Spenk. Precies dat. Aan zijn hele uitstaling zie je dat hij zich niet ok voelt.


Ik begrijp het hoor, jullie kennen hem het beste en jullie zijn al 1.5 jaar bezig zonder veel vooruitgang. Als leven lijden wordt dan wordt het tijd om beslissingen te nemen..heel triest inderdaad bij een 6 jarige. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.


Dank :knuffel:

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:34

Veel sterkte met deze ontzettend moeilijke, maar wijze beslissing.
Jullie hebben er alles aan gedaan.

MarjanB

Berichten: 16523
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 07:32

Heel veel sterkte! (Ook voor je dochter ) Mocht je nog pijnstillers hebben liggen voor hem, zou ik die gewoon lekker geven zodat hij het weekend nog ff lekker door komt.

welmoed__

Berichten: 6568
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:30

Wat een dappere keuze en moeilijke keuze, maar ik denk helaas wel de beste keuze. Ik vind je dochter ook zo dapper hoe ze hier mee om gaat.

Ik hoop dat je nog wat mooie foto's kan maken. Als fotograaf, maar vooral als baasje die net haar paard ook heeft moeten laten gaan vanwege verbening vh hoefkraakbeen, weet ik hoe belangrijk goede foto's zijn na die tijd. Heel veel sterkte!

Koekie73

Berichten: 2677
Geregistreerd: 30-10-16

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 08:55

We zijn gister inderdaad met Metacam begonnen zodat hij deze dagen nog wat meer comfortabel is.

Ik vind ook dat mijn dochter er enorm knap mee om gaat. Ze denkt heel goed over alles na. Over hoe zij het prettig vindt voor Quint.
We hebben dit scenario natuurlijk al even in ons achterhoofd en ze heeft het er zowel met mij als met Sjoerd (de DA) goed over kunnen hebben.
We gaan iig ook een mooi sieraad uitzoeken met Quint's staart straks.

Nogmaals; dank voor al jullie lieve berichtjes <3

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:02

Poeh TS, wat ontzettend zwaar, ik "schrik" ook wel van hoe slecht hij loopt op het laatste filmpje van 27 oktober.
Ik kan je keuze heel goed begrepen, maar wat zal dat vreselijk zwaar zijn voor jullie allemaal :knuffel:

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:27

Heel veel sterkte voor jouw en je dochter. Wat een verdrietige en dappere keuze. Dikke knuffel voor jullie beiden! Je hebt zoveel zorg en aandacht gegeven, hopelijk kunnen jullie nog even van hem genieten en een mooi afscheid van hem hebben.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:46

Ach wat een verdrietige update. Veel sterkte en wijsheid!

Koekie73

Berichten: 2677
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 15:30

@siskeh, Pumkins en Lui_ dank <3

Zodra we op stal zijn, komt hij al aangelopen. Hij wijkt ook niet van onze zijde, heel bijzonder.
We hebben vandaag nog lekker een stukje met hem gewandeld. Met metacam lijkt dat wel te doen voor hem.
We hebben al een paar mooie foto's.
Beetje een week met een lach en een traan wordt dit.

Lieve Quint <3
Afbeelding

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:09

Ach zo sneu
Jullie hebben zo vreselijk je best gedaan
Fijn dat je tijd hebt voor afscheid en nog mooie foto’s en een wandeling kunt maken
Geniet nog van de laatste momenten samen en sterkte voor daarna :(:)

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:19

Veel sterkte deze week en ook daarna.
Hij heeft echt een heel lief koppie!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 08:54

Volgens mij moet je vandaag weer naar de kliniek?

Veel sterkte en wijsheid, ik denk aan jullie en hoop het beste!

Rocamor

Berichten: 10932
Geregistreerd: 21-11-02

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:04

Succes en sterkte vandaag Koekie en dochter. Ik duim dat er een simpele oorzaak was van de achteruitgang en dat hij vanavond weer gewoon in zijn stalletje mag staan.

Koekie73

Berichten: 2677
Geregistreerd: 30-10-16

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 11:30

Dank jullie wel! Nee helaas loopt hij overduidelijk met pijn in de wei. Hij kan in galop ook niet met de rest mee komen. Draven doet hij uberhaupt niet. In die zin dus helemaal niet zichzelf. We hebben hem daarom deze laatste dagen metacam gegeven.

Het meisje dat hem bij de vorige eigenaar heeft gereden is ook dol op hem. Haar heb ik gebeld om te vragen of ze hem nog een laatste knuffel wilde komen geven. Ze is deze week geweest. We kennen haar verder niet, ze is wat ouder dan mijn dochter. Het was echter voor allebei fijn om hun verdriet samen te kunnen delen. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan.

Vanmiddag moet we om 16.30 op de kliniek zijn om hem in te laten slapen. Dochter wil graag zijn ijzertjes hebben, dus die haalt de hoefsmid er nog onder uit.

Gistermiddag zijn we de hele middag bij hem gebleven. Hij plakt enorm aan mijn dochter :knuffel:
Vandaag zal wel een * piep * dag worden. Ik zie er enorm tegenop.
En al die laatste keren zijn ook zo verdrietig en oneerlijk.
Ik heb wel het idee dat deze week nog fijn is geweest voor mijn dochter.
Ze kan straks troost vinden bij onze andere pony. Ze heeft hem al uitgelegd dat hij haar de komende dagen mental support moet geven :D

Anyway dit soort dingen zijn gewoon niet te doen :(

Balou_k

Berichten: 14078
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:34

Och lieve TS, jullie hebben alles gedaan, meer dan een ander zou doen misschien.
Veel sterkte vandaag!

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:35

Heel veel sterkte TS en dochter, wat fijn dat je de vorige ruiter nog de mogelijkheid hebt gegeven tot afscheid

Spenk
Berichten: 21803
Geregistreerd: 30-08-05

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:38

Veel sterkte!

Maar onthoudt dat houden van durven loslaten is :)

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:38

Heel veel sterkte, vandaag.

Babootje

Berichten: 26389
Geregistreerd: 25-06-05

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:06

Dit is echt vreselijk. Heel veel sterkte vandaag Koekie voor jullie allemaal.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:33

Heel veel sterkte vandaag. Ik had voor jullie gehoopt dat de uitkomst anders zou zijn, maar helaas. Jullie hebben er wel alles aan gedaan, laat dat een schrale troost zijn :(:)

Mer1980

Berichten: 18887
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: kreupel door verbening hoefkraakbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:34

Heel veel sterkte..... je hebt er echt alles aan gedaan....

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:37

Heel veel sterkte toegewenst :knuffel: