Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Wat te doen met een blinde pony

 
Profiel   

Willekes schreef
Misschien niet meer van deze tijd - uit den boze, maar met een grondpen en alleen onder toezicht een uurtje of wat en de rest in een ruime paddock met goede afzetting en ruim hooi?


Hij ziet het draad niet dus de kans dat hij verstrikt raakt is veel te groot. Bovendien wil je dan al helemaal niet dat hij in paniek gaat rennen..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 08:40 



 
Profiel   

troi schreef
Willekes schreef
Misschien niet meer van deze tijd - uit den boze, maar met een grondpen en alleen onder toezicht een uurtje of wat en de rest in een ruime paddock met goede afzetting en ruim hooi?


Hij ziet het draad niet dus de kans dat hij verstrikt raakt is veel te groot. Bovendien wil je dan al helemaal niet dat hij in paniek gaat rennen..



Zelfs al zien ze de draad dan raken ze er nog in verstrikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 09:46 



 
Profiel   

ik heb een andere plek voor hem gevonden, het is daar vlak en ruim omheind met hout... er ligt zand en het is bestraat....hij gaat daar samen met een andere ouwe pony van mij heen,en met nog een kleintje:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 18:18 



 
Profiel   

Wat goed van je! dat lijkt me inderdaad beter en veiliger voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 07:35 



 
Profiel   

Dat lijkt mij, een prima oplossing. Je hebt er volgens mij van alles aangedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 16:39 



 
Profiel   

En is het daar ook rustig? Want blinde dieren reageren ook op hun gehoor dus een vreemde omgeving zien ze misschien niet maar ze horen wel vreemde geluiden. En vooral een paard, ik vind het knap dat je zo je best voor hem doet maar betwijfel of dit een oplossing is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 16:43 



 
Profiel   

Ik vind dat TS er zijn/haar stinkende best doet, voor een aanvaardbare oplossing. Mocht het evenwel niet gaan, dan denk ik dat TS ook in staat is om een eind te maken aan de situatie. Maar dit is mijn persoonlijke mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:53 



 
Profiel   

nikkel schreef
Ik vind dat TS er zijn/haar stinkende best doet, voor een aanvaardbare oplossing. Mocht het evenwel niet gaan, dan denk ik dat TS ook in staat is om een eind te maken aan de situatie. Maar dit is mijn persoonlijke mening.


:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 14:28 



 
Profiel   

bigone schreef
En is het daar ook rustig? Want blinde dieren reageren ook op hun gehoor dus een vreemde omgeving zien ze misschien niet maar ze horen wel vreemde geluiden. En vooral een paard, ik vind het knap dat je zo je best voor hem doet maar betwijfel of dit een oplossing is.

ja het is daar heel rustig, er staan alleen wat koeien verderop :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:28 



 
Profiel   

nikkel schreef
Ik vind dat TS er zijn/haar stinkende best doet, voor een aanvaardbare oplossing. Mocht het evenwel niet gaan, dan denk ik dat TS ook in staat is om een eind te maken aan de situatie. Maar dit is mijn persoonlijke mening.

dank je <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:29 



 
Profiel   

Frozen schreef
future_vet schreef
Als hij niet meer een paardwaardig bestaan kan hebben: dus buiten met soortgenoten, dan is in mijn ogen inslapen de enige en beste keuze.

Klopt..maar hij verder nog gezond etc



Als een dier in de natuur niet meer kan overleven.. is er geen sprake meer van een paard waardig leven.
Hij voelt aan dat z’n tijd gekomen is…

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 12:12 



 
Profiel   

Hoe gaat het op z'n nieuwe plekje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 12:47 



 
Profiel   

Daar was ik ook benieuwd naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 15:48 



 
Profiel   

nikkel schreef
Daar was ik ook benieuwd naar.

Hij gaat daar over 2 weken heen, ben net geopereerd aan mijn voet, dus wilden eerst weer goed mobiel zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 11:05 



 
Profiel   

future_vet schreef
Als hij niet meer een paardwaardig bestaan kan hebben: dus buiten met soortgenoten, dan is in mijn ogen inslapen de enige en beste keuze.
Citaat
Klopt..maar hij verder nog gezond etc



Als een dier in de natuur niet meer kan overleven.. is er geen sprake meer van een paard waardig leven.
Hij voelt aan dat z’n tijd gekomen is…


Als ik dat gevoel heb met hem dan ben ik de laatste die hem zou laten gaan ,gisteren was hij nog aan het spelen met zijn vriend, dus dat is voor mij een teken dat hij zich nog prettig voet....anders gisteren met me hondje van 17 :( hij voelden zich niet lekker..lag alleen nog maar te slapen...ben die mddag naar de dierenarts gegaan....uit de bloedtest bleek dat zijn lever het niet meer deed :( waarschijnlijk tomoren in zijn lever....beslut met de dierenarts dat het beter voor hem is om hem in te laten slapen |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 11:10 



 
Profiel   

Heel erg van je hond. Maar je neemt in ieder geval beslissingen, die in het belang van het dier zijn. Mocht de nood aan de man/vrouw komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 13:43 



 
Profiel   

Hoe gaat het inmiddels met de pony.?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 18:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen