Wondje op de schoft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaycookies5
Berichten: 41
Geregistreerd: 07-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 21:01

Jetta schreef:
Jaycookies5 schreef:
Even om erbij te zeggen voordat ik er meer comments over krijg.

Het is niet dat ze niet luisterd aan de longeerlijn.. ze vind er gewoon niks aan, dat kan ik zelf ook begrijpen, ze is 17 jaar oud en heeft eigenlijk ook bijna nog nooit bakwerk gedaan ( i.v.m. Alleen maar in het bos rijden ook voordat ik haar had )

En omdat ze er niks van vind kan ik wel gaan pushen maar als zij er geen kracht of energie achter zet gaat dat haar ook niet helpen, balkjes lopen/ sprongetje heeft ze al moeite mee als ik er op zit dus dat ga ik van haar niet met longeren gelijk vragen.


Keep in mind voordat je gaat haten, elk paard is anders, jij hebt ook dingen die je echt niet leuk vind :)


Beste, dit heeft niks met haten te maken, iedereen probeert mee te denken. Goed longeren of aan de dubbele longe werken is een kunst. Een kunst die je paard aan het werk zet, lekker onbelast en met alle ruimte voor de beweging.Als je paard dan niet wil lopen, is het meestal omdat degene die longeert het niet helemaal goed doet.
Een paard kan je niet met een mens vergelijken zoals jij doet: ze vindt het niet leuk en jij vindt ook wel eens iets niet leuk. Zo werkt dat niet met paarden. Ze heeft het misschien nooit goed geleerd, jij hebt er misschien nooit les in gehad?
Met longeren kan je goed dressuurmatig oefenen, het lichaam dus goed gymnastiseren. En lekker wandelen op tempo is heel goed voor je paard! Een graasmasker is iets waar ze aan moet wennen. Ze krijgt het echt wel door hoe het werkt. Veel succes en laat dat vervelende wondje maar heel goed genezen. Doe je er honingzalf op? Of heb je iets van de DA gekregen?




Dat snap ik dat het geen haat is! Ik probeer alleen onnodige reacties te voorkomen aangezien ik daar niet op reageer. Voor zalf hebben ze mij uierzalf voorgesteld, ik las ook op het internet ook dat dat er goed voor is

Met longeren weet ik echt wel wat ik doe ik heb 3 jaar op een manege gewerkt en heb daar ook opleiding in gekregen! ( dat betekend echt niet dat ik alles kan weten, maar dat kan niemand, er zijn altijd nieuwe dingen om te leren! Zeker met dieren)
Paarden hebben echt wel dingen die ze minder leuk vinden dan anderen.. en dan zeggen veel mensen " het is een dier het moet werken" maar dat vind ik persooijk gewoon niet.

Tuurlijk moet ze luisteren en dat doet ze ook. ze vind er gewoon niks aan, en dat mag best:) vandaar dat ik vraag of mensen leuke ideën hebben wat ik met haar kan doen

Jaycookies5
Berichten: 41
Geregistreerd: 07-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 21:04

Bowo schreef:
Heb je een foto van die wond? Ik krijg er nog steeds geen goed beeld bij. En hoe ziet het er opgezadeld uit? Ik kan me bijna niet voorstellen dat bij een goed passend zadel en goed dekje een wondje van 2 maanden oud weer open schuurt.




Ik zou evt donderdag een foto kunnen maken die heb ik momenteel niet..


Maar onder aan de schoft ( waar elk dekje toch echt tegen aan komt ) zit het wondje, ik weet niet hoe hij er origineel is gekomen, zij heeft hem op stal/ manege gekregen voordat ik haar had