Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29421
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 09:35

Wat een knap werk!
En als ik het zo zie hoeft ze niet eens meer dikker te worden.
Spiertjes kweken krijgt ze vanzelf meer rondingen.

Echt een heel leuk dier om te zien!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 11:24

DuoPenotti schreef:
Wat een knap werk!
En als ik het zo zie hoeft ze niet eens meer dikker te worden.
Spiertjes kweken krijgt ze vanzelf meer rondingen.

Echt een heel leuk dier om te zien!


Dank je echt dikker hoeft ze niet maar zou het wel leuk vinden moest er een beetje reserve aan zitten als de echte koude winter gaat beginnen

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 16:59

Even een update.

Ik wil iedereen bedanken voor alle hulp en goede raad. Het heeft ons echt enorm veel geholpen en ben ik jullie eeuwig dankbaar voor.

We zijn op goede weg en hebben soms even ups en downs. Gewicht blijft redelijk goed stabiel zolang ze voordroog krijgt. Zetten we ze terug over op droog hooi valt ze lichtjes af . Met voor droog blijft ze goed op gewicht.
Krachtvoer geven we niet. Het is zo al van zichzelf een kanon de laatste tijd. Op pulp en geweekte luzerne korrel doet ze het goed met wat magnesium, vitamine e en mariadistel, met der tijd terug wel een vitamine korrel erbij. Maar voorlopig doet ze het super.

We zijn ook stilaan begonnen met springen wat ze enorm graag doet. Dan komt het kanon echt wel boven.

Dramaqueen!

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29421
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:07

Wauw wat een foto's!
Dat is een gaaf team zo samen.
Wat geweldig dat het zo goed gaat!

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:41

Wat een super update! Goed om te lezen en dit is toch wel weer een van de goede punten van Bokt.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:05

Wauw, gaaf dat ze zo goed gaat!Mooi team zo samen!

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:08

Ziet er super uit zo

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 18:08

Elisa2 schreef:
Wat een super update! Goed om te lezen en dit is toch wel weer een van de goede punten van Bokt.


Ja e. Bokt is misschien geen dierenarts maar ervaringen en raad doen zoveel en kunnen soms in de juiste richting gaan

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:38

Wat een mooie update! Fijn dat ze zo opknapt.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:16

Wat een toffe foto’s! Mooie update!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 19:41

Moet zeggen ik denk dat het wel is een leuke pony wordt voor het springen. Ze doet het enorm goed en heel graag

Afbeelding

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:49

Niet verkeerd ! Heeft talent.

Marilu
Berichten: 1245
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:34

Wauw, dat gaat precies heel vlot, dat springen ! Nog veel plaats over :-) Zien er toch al behoorlijke hindernissen uit (voor iemand die bang is om te springen, zoals ik ;-) ).
Is dat ook weer je dochter in het zadel ? Zo ja, dan doet die het ook wel heel goed !

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 20:49

Marilu schreef:
Wauw, dat gaat precies heel vlot, dat springen ! Nog veel plaats over :-) Zien er toch al behoorlijke hindernissen uit (voor iemand die bang is om te springen, zoals ik ;-) ).
Is dat ook weer je dochter in het zadel ? Zo ja, dan doet die het ook wel heel goed !


Ja is mijn veertien jarige dochter. Ze doet dat beter als ik. Heb vroeger ook gesprongen maar vergat regelmatig mijn paard aan de andere kant van de hindernis met het gevolg dat ik er soms meer alleen over ging.

Ze doen dat echt super. Laatste hindernis was eenmalig is negentig om te zien of ze dat kon maar momenteel springen ze voor te beginnen zeventig en tachtig. Maar meestal wat lager voor de techniek en af en toe is zeventig tachtig. Want hoe lager hoe slordig de pony springt haha

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:29

jeetje zeg. Ik moest echt even terug naar de eerste pagina om te bevestigen dat het echt over dit topic en dit paard ging. Wat super goed zeg! _/-\o_

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 21:43

pol013 schreef:
jeetje zeg. Ik moest echt even terug naar de eerste pagina om te bevestigen dat het echt over dit topic en dit paard ging. Wat super goed zeg! _/-\o_


Ik verschiet er ook soms van. En moet is twee keer kijken.

Denk dat als we ze niet voor leverbot hadden behandelt dat ze alleen nog erger had geworden

Het verschil

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eve_16
Berichten: 272
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:39

Je bent beloond voor alle moeite, tijd, geld en aandacht die hierin gezeten heeft. Alle lof voor hoe je dit aangepakt hebt, ik vind het echt bijzonder om te zien hoe zeer ze is opgeknapt. Geniet hiervan! <3 Jullie hebben dit verdiend!

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:51

Jeetje ik dacht echt even dat je verkeerde foto's had geplaatst. Maar wat een toffe update zeg!!!

Jouw paard mag in haar hoefjes knijpen met zulke baasjes!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:40

Hoe gaaf! De vorige eigenaren mogen zich echt wel achter hun oren krabben dat ze dit zelf niet opgelost hebben...
Maar petje af voor jullie dat jullie er zo voor zijn gegaan en dus nog gaan! Hoe fijn dat ze nu zo is!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-21 18:06

Eve_16 schreef:
Je bent beloond voor alle moeite, tijd, geld en aandacht die hierin gezeten heeft. Alle lof voor hoe je dit aangepakt hebt, ik vind het echt bijzonder om te zien hoe zeer ze is opgeknapt. Geniet hiervan! <3 Jullie hebben dit verdiend!



Heel veel tijd en zorgen en heel veel geld. Durf alle facturen van de dierenarts en al het eten enzo niet bij elkaar optellen. Denk dat ik spontaan niet goed wordt dan haha. Maar zou het zo direct opnieuw doen voor een paardje.
Het geeft zoveel voldoening als je ze ziet veranderen. Het heeft alleen veel langer geduurd dan ik eigenlijk gedacht had en gehoopt had. Maar belangrijkste is we zijn er geraakt.

Vorige eigenaar heeft ze maar een paar maand gehad . De eerste eigenaar had ze als veulentje gekocht en daar is ze altijd goed geweest. Ze is sinds ze verkocht was zo hard vermagerd en ziek geworden. Maar ze is er bovenop. En dat is het belangrijlste

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:33

Omdat ik zelf op dit moment ook weer eens(..) een dier heb waar niet bij gevonden kan worden wat hem mankeert, weer eens op BOKT gaan sneupen en zo in dit topic terechtgekomen.
Allereerst wil ik echt mijn respect uitspreken naar TS toe voor haar vechtlust, haar doorzettingsvermogen, haar vermogen om uit alle infodatgene te filteren waar gaar dier mogelijk iets aan zou kunnen hebben om zo weldoordachte beslissingen te kunnen nemen ..
Chapeau !!

En ik?
Alle 23 pagina's doorlezend heb ik de nodige aantekeningen gemaakt en ga daarmee aan de slag voor mijn eigen dier.
Dus bedankt voor het delen van alle tips en ervaringen, morgen ga ik sowieso de Golden Pasta maken ... stap 1 !

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 09:56

Wanderers schreef:
Omdat ik zelf op dit moment ook weer eens(..) een dier heb waar niet bij gevonden kan worden wat hem mankeert, weer eens op BOKT gaan sneupen en zo in dit topic terechtgekomen.
Allereerst wil ik echt mijn respect uitspreken naar TS toe voor haar vechtlust, haar doorzettingsvermogen, haar vermogen om uit alle infodatgene te filteren waar gaar dier mogelijk iets aan zou kunnen hebben om zo weldoordachte beslissingen te kunnen nemen ..
Chapeau !!

En ik?
Alle 23 pagina's doorlezend heb ik de nodige aantekeningen gemaakt en ga daarmee aan de slag voor mijn eigen dier.
Dus bedankt voor het delen van alle tips en ervaringen, morgen ga ik sowieso de Golden Pasta maken ... stap 1 !



Oh mercikes dank je wel. Zijn ook heel blij dat we eindelijk na meer als een half jaar erachter zijn gekomen wat het was na zolang liggen aanmodderen van niet weten wat en hoe het kwam.

Hoop dat je er iets aan gehad hebt aan alle info. En hoop dat je snel vind wat je paardje mankeert. Het is soms zo moeilijk om te zoeken zeker omdat ze niet kunnen zeggen wat ze voelen . En sommige paarden laten gemakkelijker iets zien terwijl andere bikkelhard doorgaan. Heel veel succes met je paardje en hopelijk vind je het snel

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:15

+:)+

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 13:33

Zo even een update. Nu de ene pony het goed doet beginnen we onverwachts het jaar met een nieuw projectje.

Gisteren is er een pony gekomen die we overgenomen hebben en die al langere tijd wat mank loopt. Heeft een ontsteking gehad aan de aanhechting van de pees en een verdikking aan de slijmbeurs.

Of hij ooit terug aan het werk kan of niet geen idee zal vijftig vijftig zijn.

Hij mag stilaan terug beginnen revalideren met stappen enzo. Staat nu al meer als een half jaartje stil. Op de platen is niets aan de benen of gewrichten te zien. Scan van de pezen laat zien dat het vocht op het beentje enorm goed vermindert is en dat het redelijk goed herstelt. Staat nu op vier ijzers.
Maar twijfel of we ze eronder zouden laten staan of niet. Staat vanvoor op ronde ijzers om te zorgen dat hij minder doorzakt en stabieler loopt. Geen idee of dit helpt. Achter op gewone ijzers. Probleem zit ook rechts achterbeen.
Dus hop naar een nieuw projectje en we zien wel waar we uitkomen.

Hoe pak ik de revalidatie goed aan? Ons plan was om regelmatig te gaan wandelen aan de hand en de aantal minuten per week rustig op te bouwen zodat de pezen tijd krijgen om sterker te worden.

Dus ideeen of ervaringen altijd welkom

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:55

Oooo een nieuw projectje :D leuk

Ik zou je dierenarts laten komen en met haar overleggen... zeker gezien je goede ervaringen met haar voor wat betreft je eerste project :D het is nogal moeilijk om hier iets zinnigs op te zeggen zonder het dier gezien te hebben...

In ieder geval veel succes gewenst :D