Pupil oog paard blijft altijd horizontaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Pupil oog paard blijft altijd horizontaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 07:43

Ik zag van de week dit filmpje van Annet Timmer iriscopiste.

Het pupil van het oog van het paard blijft altijd horizontaal.

Grappig, want dat is mij nog nooit opgevallen, in al die jaren.

Wisten jullie dat wel?


gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Pupil oog paard blijft altijd horizontaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:58

Ik heb het op mijn studie diergeneeskunde geleerd, we gebruiken het bij het algemeen onderzoek :j

Kunnen we goed het oogwit en de slijmvliezen bekijken :D

Kimmeke1234
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:23

Afbeelding

hallo ik heb een vraag mijn paard word maanblind en er heeft er 2keer een spuit voor gekregen en zalf maar dat laat ze niet zo goed doen weet er iemand hoe kan er gemakkelijk zalf er in kan doen in haar oog

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:43

Kimmeke1234 schreef:
[ [url=m/IowKIy.jpg]Afbeelding[/url] ]

hallo ik heb een vraag mijn paard word maanblind en er heeft er 2keer een spuit voor gekregen en zalf maar dat laat ze niet zo goed doen weet er iemand hoe kan er gemakkelijk zalf er in kan doen in haar oog


Misschien even een topic zoeken die over maanblindheid gaat. Staat het handiger dan in dit topic.

Vraag even je dierenarts het voor te doen of een stalgenoot die er handig in is. Dat is makkelijker dan het op te schrijven. Weet dat maanblindheid aanvallen ook getriggerd kunnen worden door scherp licht, zon, wind, stof, zand ed. Een vliegenkap beschermt daar ook tegen (ook bij slecht weer en bewolking) Maar dat staat vast in de gerelateerde topics. Succes en sterkte met je paard! Maanblindheid is een pijnlijke oogziekte.

Bijzonder filmpje eigenlijk wel. Nooit bewust op gelet.

Kimmeke1234
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:08

Bravura schreef:
Kimmeke1234 schreef:
[ [url=m/IowKIy.jpg]Afbeelding[/url] ]

hallo ik heb een vraag mijn paard word maanblind en er heeft er 2keer een spuit voor gekregen en zalf maar dat laat ze niet zo goed doen weet er iemand hoe kan er gemakkelijk zalf er in kan doen in haar oog


Misschien even een topic zoeken die over maanblindheid gaat. Staat het handiger dan in dit topic.

Vraag even je dierenarts het voor te doen of een stalgenoot die er handig in is. Dat is makkelijker dan het op te schrijven. Weet dat maanblindheid aanvallen ook getriggerd kunnen worden door scherp licht, zon, wind, stof, zand ed. Een vliegenkap beschermt daar ook tegen (ook bij slecht weer en bewolking) Maar dat staat vast in de gerelateerde topics. Succes en sterkte met je paard! Maanblindheid is een pijnlijke oogziekte.

Bijzonder filmpje eigenlijk wel. Nooit bewust op gelet.

dit is mijn eerste keer dat ik iets plaats op bokt dit is een beetje zoeken wat ik plaats en waar ze hebben zoon staafje in haar oog gedaan en dat was niets en er zat niet in haar oog en hij zij dat het goed zou kunnen dat ze maanblind word en dat grijs wit vlekje word maar groter en ze blijft er mee knipper