Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Zwangere merrie gekocht

 
Profiel   

Oké helder, dank voor je antwoord..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:54 



 
Profiel   

In je andere topic staat dat je de E pony 2 jaar hebt? Dan ben ik je even kwijt. Jammer, in Limburg kan ik je niet helpen met ruimte.

Ik zou dus juist geen zadel of dekje of iets dergelijks meer op doen tot het volledig genezen is. Dus gaan werken aan correct longeren. Daar kunnen ze juist enorm goed getraind mee worden en afvallen. Als je haar niet in galop krijgt aan de longe moet je daar aan gaan werken, zodat ze de kans krijgt om te genezen. Snap ik! Ik heb haar al bijna 2 jaar en alles doet ze super goed alleen ik merk gewoon dat ze geen plezier heeft in het longeren ( wij hebben zelf ook dingen die we niet leuk vinden ) en al gaat ze in galop etc. als zij het niet leuk vind gaat ze daar nooit haar best in doen.. daaro...

Dit plaatste je op 7 september in het topic over haar schoftwond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:55 



 
Profiel   

dblijham schreef
In je andere topic staat dat je de E pony 2 jaar hebt? Dan ben ik je even kwijt. Jammer, in Limburg kan ik je niet helpen met ruimte.



2 jaar? Dan heb ik daar echt een fout in gemaakt.. ik heb een andere pony gehad maar die heb ik nu al een tijd niet meer helaas.. mischien heb ik ze dan door elkaar gehaald, maar dat niet waar het om gaat, snap de verwarring, maar nee dat is inderdaad geen optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:59 



 
Profiel   

Maarja ik heb alle antwoorden denk ik wel, dus ik ga de notificaties hier voor uit zetten, en zie dus geen nieuwe comments meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 16:11 



 
Profiel   

Zorgen dat ze vrije beweging krijgt is stap 1, dan kan je met een beetje geluk ook weer lekker (stap) ritjes maken omdat het beestje niet meer zo gefrustreerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 17:00 



 
Profiel   

Jaycookies5 schreef
ual_95 schreef
Ik zou absoluut op korte termijn zoeken naar een stal waar de merrie haar benen kan strekken en soortgenoten heeft. Ik zou echt rondbellen en de situatie uitleggen
Of plaats een oproep op social media. Dat is misschien iets verder rijden of iets duurder, maar dit is niet eerlijk naar de merrie toe. Zeker wat later in de dracht is onbelaste beweging gewoon heel belangrijk. Ze moet wel in goede conditie zijn om überhaupt te kunnen bevallen. Voor het veulen is die beweging ook erg belangrijk. Daar kan je niet op dag 1 mee in het bos wandelen.



Vandaar dat wij zelf een paddock aan het bouwen zijn. Maar zoals ik zei gaat dat niet in 1 dag.. zeker niet in dit weer
We hebben echt al gezocht op internet etc en rondgevraagd maar zoals ik eerder zei is de enige optie bijna 350 euro per maand, en dan is het nogsteeds alles zelf doen.. dat kan ik echt niet kwijt.. de oude stalling was 175 in de maand en dat was met wat aanpassingen in het budget te doen maar dit is gewoon niet haalbaar voor mij.. de hoeft echt geen weken/ maanden nu in de stal te staan. Maar ik ben ook geen tovenaar en doe ook mn best met wat ik heb

Sorry, ik ben normaal echt niet van het ‘je moet een potje van een paar duizend euro hebben.’ Maar als je ze. Drachtige merrie hebt en je kan niet eens stalgeld betalen dan zit het gewoon echt niet goed. Straks heb je er twee. Hoe ga je dat doen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 17:08 



 
Profiel   

Zou op zoek gaan naar een plek met andere merries (drachtig en/of met veulens). Hoeft niet super luxe of in de buurt te zijn, maar dan krijgen je merrie en veulen alle zorg en sociale aspecten die ze nodig hebben. Als het veulen oud genoeg is kan je de merrie weer oppakken en het veulen in een leuke opfok of verkopen.

Als je haar per se thuis wil houden zou ik op zoek gaan naar iemand die ook een drachtige merrie alleen heeft en haar bij jouw merrie wil zetten.

En qua rijden: meegaan in wat de merrie aangeeft. Beetje buiten adem is echt niet erg. De wintervacht aanmaken en de nog wisselende temperaturen maken het voor alle paarden nu wat lastiger

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 17:33 



 
Profiel   

Kaatje_S schreef
Zou op zoek gaan naar een plek met andere merries (drachtig en/of met veulens). Hoeft niet super luxe of in de buurt te zijn, maar dan krijgen je merrie en veulen alle zorg en sociale aspecten die ze nodig hebben. Als het veulen oud genoeg is kan je de merrie weer oppakken en het veulen in een leuke opfok of verkopen.

Zo zou ik dat ook als de wiedeweerga doen! 24/7 op stal zou ik niet willen voor mijn paard (ik heb een kleine pensionstal en heb al een slecht geweten als de paarden in de winter rond 16 uur- als het donker wordt- naar binnen komen!)
Zelfs als het veulen er in het voorjaar is en je inmiddels een paddock hebt kunnen maken.
Een veulen heeft leeftijdsgenootjes nodig!
Wbt nu nog rijden, zolang ze het leuk vindt, gewoon doen. Een galopje tussendoor is ook geen probleem als je daarna weer genoeg stapt om d’r te laten bijkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 17:57 



 
Profiel   

En weer is een dier de dupe van menselijk onkunde...een drachtig dier nog wel.. %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 21:38 



 
Profiel   

Waar in Limburg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 21:46 



 
Profiel   

Jaycookies5 schreef
dblijham schreef
In je andere topic staat dat je de E pony 2 jaar hebt? Dan ben ik je even kwijt. Jammer, in Limburg kan ik je niet helpen met ruimte.



2 jaar? Dan heb ik daar echt een fout in gemaakt.. ik heb een andere pony gehad maar die heb ik nu al een tijd niet meer helaas.. mischien heb ik ze dan door elkaar gehaald, maar dat niet waar het om gaat, snap de verwarring, maar nee dat is inderdaad geen optie

Ben je echt in de war of is het geheel verzonnen? Ik vind dit zo bijzonder zoals dit topic verloopt. Ingevlogen paard maar geen geld, pony 2 jaar in bezit, o nee vergist is niet dezelfde. Komt dit niet uit een dikke duim?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 22:53 



 
Profiel   

Ik zie 1 oplossing: verkopen. Beste voor jezelf qua financiën want dit kun je niet paardwaardig rondbreien. Het is beter voor de merrie, die kan fan buiten staan met soort genoten. En beter voor het veulen straks, die moet spelen en bewegen.

Al met al kan dit gewoon n i e t. Het is egoïstisch om te zeggen 'we houden van haar'. Juist houden van betekend een paardwaardig bestaan geven en dat kun je niet. Dan is houden van ook loslaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 23:11 



 
Profiel   

Jaycookies5 schreef
2 jaar? Dan heb ik daar echt een fout in gemaakt.. ik heb een andere pony gehad maar die heb ik nu al een tijd niet meer helaas.. mischien heb ik ze dan door elkaar gehaald, maar dat niet waar het om gaat, snap de verwarring, maar nee dat is inderdaad geen optie
Ook schrijf je dat je anderhalf jaar lang zonder problemen hebt kunnen rijden. Je zegt zelfs in dat zelfde topic op 7 september j.l. een foto te gaan maken.
Je schrijft veel vanuit het perspectief van het paard, wat mooi is om te lezen. Toch denk ik dat een paard niet gelukkig is in z’n eentje. Hoe groot wordt de paddock?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 23:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen