Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verkoudheid paard

 
Profiel   

Hoi hoi

Mijn paard heeft een verkoudheid opgelopen..
vrijdag 23-09 kreeg ze ineens dikke gele neusvloeiing en een dag later begon ze behoorlijk te hoesten.
Toen zijn we begonnen met cubarmix 5 dagen lang.
Haar neusvloeiing is helemaal weg, maar ze blijft nog wat hoesten..
vandaag viel me op dat haar lymfeklieren wat gezwollen waren, maar dit is hoogstwaarschijnlijk een reactie op haar verkoudheid.
Wat kan ik het beste doen? Zou ze zich er wel gewoon doorheen slaan? Op stal voeren ze nu een paar dagen wat langer door met cubarmix (moet vast geen kwaad kunnen)
Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:16 



 
Profiel   

Heb je dit van de dierenarts gekregen? Als ik het middel op zoek kom ik op een geneesmiddel voor koeien?

Mocht je het nog niet gedaan hebben zou de dierenarts langs laten komen. Je kan dit beter niet te lang laten doorgaan anders heb je kans dat het hoesten chronisch wordt. En 23 september is al een tijd terug...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:56 



 
Profiel   

Kidde schreef
Heb je dit van de dierenarts gekregen? Als ik het middel op zoek kom ik op een geneesmiddel voor koeien?

Mocht je het nog niet gedaan hebben zou de dierenarts langs laten komen. Je kan dit beter niet te lang laten doorgaan anders heb je kans dat het hoesten chronisch wordt. En 23 september is al een tijd terug...



Ja is een middel van de dierenarts, maar wel een middel van de vorige keer…
Is inderdaad een middel voor koeien maar wordt ook vaak gebruikt voor paarden (wel in een andere dosering natuurlijk).
Als ze op stal staat of buiten hoest ze niet meer hoor alleen bij inspanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:58 



 
Profiel   

Dikke gele neus uitvloeiing haal ik altijd de da bij. Meestal zit er dan toch een infectie en ga ik niet zomaar iets geven wat er nog van de vorige keer stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 18:04 



 
Profiel   

bigone schreef
Dikke gele neus uitvloeiing haal ik altijd de da bij. Meestal zit er dan toch een infectie en ga ik niet zomaar iets geven wat er nog van de vorige keer stond.



Ja dit hebben de staleigenaren gevoerd wel in overleg met mij hoor!
De gele neusvloeiing was binnen 4 dagen weg na het voeren.
Ze houd alleen tijdens het rijden nog heel af en toe een kuch (komt niks meer los).
Maar omdat ik die opgezette lymfeklieren voel lijkt me er toch nog wel iets te zitten.
Ik denk dat ik toch maar morgen even de dierenarts ga bellen, maar ik denk dat ze zeggen dat ik gewoon de kuur van cubarmix iets langer moet verlengen, want een dubbele antibiotica kuur word ook niet gegeven lijkt mij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 18:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen