Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grote wond in oksel

 
Profiel   

Hoi medebokkers!

Vandaag is ons paard in een dressuurhekje gesprongen tijdens een wedstrijd. Uiteraard is direct een dierenarts gekomen en is de wond gehecht. Er is een spier afgescheurd, dus boxrust, en het is een hele moeilijke plaats waardoor lopen ook beperkt moet blijven. Dat is lastig, zeker omdat het een paard is wat moeite heeft met stilstaan …

Hij moet boxrust, hoe lang weten we niet precies. We moeten de gehechte wond afdekken, dit hebben we met een gaasje, wol en een borstbeschermer gedaan. Zit wel, maar niet ideaal.

Nu is mijn vraag, weet iemand of er ook beschermers bestaan met “korte mauwen”? of iets wat geschikt is een okselwonde mee te verbinden…
Dus iets wat over de borst en een stuk van het bovenbeen gaat.

Hoe heten deze en waar zijn ze te bestellen? Wij hebben nu een gewone borstbeschermer.

Of misschien heeft iemand andere tips om de boxrust iets aangenamer te maken… heeft uiteraard voldoende ruwvoer / hooinet etc.

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:49 



 
Profiel   

kijk zeker hier even hier voor tips, al staat daar geen info bij over het verbinden
https://swiftsureequine.com/january-lady-wound-armpit/

en google even op chestrap
https://www.solequine.com/horseraps.php
even naar beneden scrollen,denk dat je zoiets bedoeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:59 



 
Profiel   

Heeft Hidez niet een compressiepak die enkel de borst en voorbenen in pakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:02 



 
Profiel   

Een sleezy bestellen en een extra stukje aan maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:12 



 
Profiel   

Propolis zalf van pro natura. Hier op de sprong een moker grote wond gehad en is super genezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:16 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Propolis zalf van pro natura. Hier op de sprong een moker grote wond gehad en is super genezen


Mag dat er gewoon op? Aangezien het gehecht is en er nog een stukje open staak (ivm vocht wat er uit moet). Staat me iets bij dat je nooit zalf op een open wond mag smeren als het gehecht is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:17 



 
Profiel   

SanneEerens schreef
Horseloverl schreef
Propolis zalf van pro natura. Hier op de sprong een moker grote wond gehad en is super genezen


Mag dat er gewoon op? Aangezien het gehecht is en er nog een stukje open staak (ivm vocht wat er uit moet). Staat me iets bij dat je nooit zalf op een open wond mag smeren als het gehecht is

Oeh met hechten weet ik idd niet. Die van ons was geopereerd en daar mocht het toen wel gewoon op
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen