Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verbaasde blik bij paard

 
Profiel   

Hoi hoi, Rafaël ziet er vaak heel verbaasd uit (zie foto), ook als hij helemaal rustig is of vrolijk. Voor zover ik weet heeft hij geen oogproblemen. Kan het zijn dat hij gewoon een beetje scheel kijkt? Of zijn zijn irissen gewoon wat klein? Raf was hier wel een beetje gespannen, verder valt het meestal mee. Alvast bedankt!

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:51 



 
Profiel   

Ik vind hem eerlijk gezegd geen verbaasde blik hebben. Als paarden echt verbaasd kijken dan hebben ze net ogen op steeltjes. Die van jou heeft rood in het oog en kijkt alsof hij ongemakkelijk is. Door angst of door pijn of ander ongemak. Hij kijkt in ieder geval niet ontspannen of blij verbaasd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:57 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ik vind hem eerlijk gezegd geen verbaasde blik hebben. Als paarden echt verbaasd kijken dan hebben ze net ogen op steeltjes. Die van jou heeft rood in het oog en kijkt alsof hij ongemakkelijk is. Door angst of door pijn of ander ongemak. Hij kijkt in ieder geval niet ontspannen of blij verbaasd.


Ik heb nog wel wat foto's, hier is hij bijvoorbeeld helemaal ontspannen. Hij reed heel fijn en vrolijk in de les, dus ik denk dat hij in de stal bang was voor mijn telefoon
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:01 



 
Profiel   

Oh hier zie je het beter. Hij heeft gewoon veel wit in het oog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:02 



 
Profiel   

Lijkt me gewoon een wit oog ja. Dan zien ze er vaak al snel wat verbaasd/geinig uit :D

Heb je trouwens bewust je lage neusriem aan de verkeerde kant van het bit? Normaal gaan deze er voor langs :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:03 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Lijkt me gewoon een wit oog ja. Dan zien ze er vaak al snel wat verbaasd/geinig uit :D

Heb je trouwens bewust je lage neusriem aan de verkeerde kant van het bit? Normaal gaan deze er voor langs :)


Tweede foto is niet van mij, maar ik zat vandaag ook te klooien met de neusriem omdat zijn hoofd zo lang is... Had hem wel goed gekregen haha. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:07 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Oh hier zie je het beter. Hij heeft gewoon veel wit in het oog.


Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:08 



 
Profiel   

dat noemen ze wel een mensen oog , of varkens oog…zijn wel meer namen voor dacht ik.
is een oog met veel wit, ik vind het altijd wel apart lijken als paarden dat hebben :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:15 



 
Profiel   

ellepel schreef
dat noemen ze wel een mensen oog , of varkens oog…zijn wel meer namen voor dacht ik.
is een oog met veel wit, ik vind het altijd wel apart lijken als paarden dat hebben :j


Bedankt! Ik vind het ook best apart, Raf kan ook heel zielig kijken met zijn ogen maar zijn oren verraden hem :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:20 



 
Profiel   

Hij heeft wel een “opgetrokken wenkbrauw”, die gehoekte rimpel boven zijn hoofd. Dat kan een teken zijn van pijn, is vaak een teken van pijn.

https://www.dkbo.nl/Pijn_bij_paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:13 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Hij heeft wel een “opgetrokken wenkbrauw”, die gehoekte rimpel boven zijn hoofd. Dat kan een teken zijn van pijn, is vaak een teken van pijn.

https://www.dkbo.nl/Pijn_bij_paarden


Rafaël liep heel fijn in de les en was ook een stuk meer ontspannen toen we in de bak waren. Ik denk dat hij het een beetje spannend vond dat hij me nog niet zo goed kende. Hij liet verder geen signalen zien van pijn, dus ik denk dat hij gewoon gespannen was of bang voor mijn telefoon toen ik de foto maakte. Maar bedankt voor het aangeven! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:17 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Hij heeft wel een “opgetrokken wenkbrauw”, die gehoekte rimpel boven zijn hoofd. Dat kan een teken zijn van pijn, is vaak een teken van pijn.

https://www.dkbo.nl/Pijn_bij_paarden


[ img ]

Zo stond hij vijf minuten eerder rustig te snacken... Hij kijkt lang niet altijd zo 'verbaasd' :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:20 



 
Profiel   

Anananda schreef
Hannanas schreef
Hij heeft wel een “opgetrokken wenkbrauw”, die gehoekte rimpel boven zijn hoofd. Dat kan een teken zijn van pijn, is vaak een teken van pijn.

https://www.dkbo.nl/Pijn_bij_paarden


[ [url=m/BhPGOV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo stond hij vijf minuten eerder rustig te snacken... Hij kijkt lang niet altijd zo 'verbaasd' :)


Op deze foto is niet te zien of hij de spier boven zijn oog heeft aangespannen. Meestal doen paarden die spier aanspannen dit echt alleen met pijn/ongemak/stress en niet als ze lekker ontspannen pijnvrij zijn.

Let er maar eens op, gewoon in de dagelijkse omgang of hij die spier boven zijn oog ook wel eens zacht en ontspannen heeft, dan zie je die hoek naar boven niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:22 



 
Profiel   

Hij heeft idd een wit oog. Mijn paard heeft er twee. Ik noem het liefkozend zijn kikkeroogjes. Vind het zo mooi. Heel expressief. Moet wel zeggen dat ik die van jou er eerder oncomfortabel uit vind zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:14 



 

Hannanas schreef
Op deze foto is niet te zien of hij de spier boven zijn oog heeft aangespannen. Meestal doen paarden die spier aanspannen dit echt alleen met pijn/ongemak/stress en niet als ze lekker ontspannen pijnvrij zijn.

Let er maar eens op, gewoon in de dagelijkse omgang of hij die spier boven zijn oog ook wel eens zacht en ontspannen heeft, dan zie je die hoek naar boven niet.
Volgens mij rijdt TS op een manege, dus ik denk niet dat ze dagelijks met dit paard in de weer is. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:25 



 
Profiel   

Het is sowieso een mensenoog, heel expressief. Maar zijn uitdrukking is niet helemaal lekker nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:50 



 
Profiel   

Ik heb er ook 1 die graag dramatische hoofden trekt :')
Mensenogen geven een heel andere oogopslag dan gewone paardenogen. Maar altijd letten op andere kenmerken (zoals painface)

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 22:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen