Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Uitslag komt niet overeen met symptomen?

 
Profiel   

Pandora2 schreef
Dan ben je met de klap ook 10 jaar ouder als je zoiets ziet bij je paard :7

Ik denk eerder aan één of ander soort toevallen. Bij een paard 1 keer gezien die vast lag in zijn box en kon ook niet meer rechtstaan. Die beefde ook als een riet. Na hoge dosissen cortisone kwam hij er weer bovenop.
Bij katten zie je dit wel vaker. Omvallen, tijdelijk verlamde achterpootjes en trillen.

Ik vermoed dat die hoge leverwaarden er niet echt iets mee te zien hebben, maar ik ben geen DA natuurlijk. Zware leverbeschadiging bij paarden kan wel onrustig gedrag, sufheid en koliekachtige symptomen geven, maar dat is hier niet echt het geval lijkt me.

Ja nou zeg dat wel, en ik heb al een zorgenkindje rondlopen met die jongste die om de haverklap wat mankeert. Dexter was zowat de enige constante :+
Hij heeft nu ook iets met cortisone gekregen inderdaad en een spuit waardoor ik geen zakjes inflacam meer hoef te geven 10 dagen.
Maar er komt altijd zo veel informatie bij dat ik de helft wellicht weer vergeet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:05 



 
Profiel   

Ze hoeven niet altijd koorts te hebben natuurlijk, en het kan natuurlijk ook zijn dat hij wel koorts (even) heeft gehad (in de nacht bijvoorbeeld). Enten is natuurlijk geen 100% zekerheid dat ze het niet krijgen.
Ik wil je geen richting op sturen hoor maar als ik de symptomen lees... dan denk ik dat een test geen overbodige luxe is. En anders is het fijn dat je het 100% uit kan sluiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:06 



 
Profiel   

Het doet mij eerder denken aan iets van een hersenbloeding/epileptie in die trant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:09 



 
Profiel   

Ik zag nog iemand vragen over toezicht, er is altijd iemand hier want wij hebben een zaak en ik woon daar bij, de paarden staan altijd in het zicht en zowel mijn familie als ons personeel is super alert nu aan het opletten (super lief!)
Ik had ook al een wildcamera besteld voor de nachten

Ik blijf ook maar met epilepsie zitten want zo zag het er echt uit.. heb het ook nog een keer op mijn briefje gezet

Denken jullie dat een Pavo Quickscan zinvol is voor het hooi of is dat niet specifiek genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:14 



 
Profiel   

Zo'n quickscan kijkt niet naar toxische zaken, alleen naar suiker, zetmeel en Volgens mij algemene voedingswaarde. Dan kan je denk ik beter een uitgebreide test laten doen door zoiets als https://www.tlr-international.com/markt ... s-analyse/ . Dit is meer op kleine organismen gericht zeg maar, als je wil laten testen op giftige planten: https://www.gddiergezondheid.nl/nl/Prod ... ge-planten .

Misschien kan je het water testen met iets waarmee ze aquariums testen? En anders kan dat vast ook bij de GGD denk ik. https://www.gddiergezondheid.nl/nl/Prod ... drinkwater , al gevonden ;) .

En ik was het die vroeg of je erbij woonde, die vraag was eigenlijk al wel beantwoord door je bij iemand anders die in de tussentijd had gereageerd. Ik duim voor je hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:47 



 
Profiel   

Toxische stoffen laten testen
Hier zaten zware metalen in het hooi (afkomstig van een land wat onder gestaan heeft met de overstromingen)

Hier hadden veel paarden ook hele hoge leverwaarden en rare klachten, wel anders dan de klachten die jou paard heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:17 



 
Profiel   

jeetje wat ontzettend heftig!
hoop dat je er achter komt wat het is.

west nijl is uitgesloten?

en lees dit even door,staat misschien nog nuttige info in.

https://libstore.ugent.be/fulltxt/RUG01 ... 001_AC.pdf

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:22 



 
Profiel   

ellepel schreef
jeetje wat ontzettend heftig!
hoop dat je er achter komt wat het is.

west nijl is uitgesloten?

en lees dit even door,staat misschien nog nuttige info in.

https://libstore.ugent.be/fulltxt/RUG01 ... 001_AC.pdf

Oooh toevallig heb ik dat verslag woensdag helemaal gelezen (ofja het deel over epilepsie toch, halverwege gaat het over een ander onderwerp) en daar blijf ik dus mee in mijn hoofd zitten

West nijl heeft ze nog niet over gesproken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:31 



 
Profiel   

Ik zou toch ook even naar Cushing kijken.Loopt hij ook soms scheef door de wei?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:37 



 
Profiel   

Volgens een kennis die dierenarts is zou dit heel goed kunnen komen door een slecht werkende lever

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:38 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik zou toch ook even naar Cushing kijken.Loopt hij ook soms scheef door de wei?

Ik heb het opgeschreven om te laten checken. Hij loopt niet scheef, niet met zijn lijf en niet met zijn hoofd en draagt ook zijn staart niet scheef

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:39 



 
Profiel   

ja nou ik dacht toch wel aan epileptische aanval,en ik had wat jij beschrijft ergens gezien op de horse vet corner pagina op facebook.
maar ik kon het niet weer vinden,daar staan wel veel filmpjes op van paarden met epilepsie en andere neurologische aandoeningen.
het kan zoveel zijn,ik ga voor je duimen dat het in orde komt,vind Dexter en jou zo leuk altijd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:45 



 
Profiel   

oh ik ga die filmpjes eens zoeken dan!
Weet niet of het een goed idee is het filmpje van Dexter hier te delen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:47 



 
Profiel   

is er aan atypische Myopathie gedacht?

esdoorn langs de weide?
door zijn omvang is het misschien niet direct fataal..

heel veel sterkte, ik hoop dat je snel uitvind wat hij mankeert en dat hij snel verbetert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:48 



 
Profiel   

juval schreef
is er aan atypische Myopathie gedacht?

esdoorn langs de weide?
door zijn omvang is het misschien niet direct fataal..

heel veel sterkte, ik hoop dat je snel uitvind wat hij mankeert en dat hij snel verbetert.

Dit ken ik niet, maar er staan geen esdoorns in de omgeving, sowieso weinig bomen doordat het vooral maïsvelden zijn hier. En bramenstruiken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:54 



 
Profiel   

Ik heb dit ook twee keer zien gebeuren bij een Fries. Verder kerngezond paard maar ging draaien, slingeren, klapt zo aan de grond en stuiptrekken. Ik dacht die gaat hier voor mijn neus hartstikke dood, die heeft een aorta scheuring ofzo. Daarna heeft de eigenaar hem laten onderzoeken, kwam niks uit,ook niet uit het bloed. Daarna is het bij mijn weten niet meer voorgekomen. Enige suggestie die is gedaan is te snel wisselen tussen lichte en donkere ruimte, zoals van buiten naar binnen de poetsplaats op. Leek en lijkt mij wat stug maar zou natuurlijk wel een epileptische aanval kunnen uitlokken. Damn zeg, wat ben ik geschrokken toen, snap helemaal dat je ermee in je maag zit. Hopelijk kom je erachter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:58 



 
Profiel   

Wat zijn de leverwaarden van je andere paarden?
Vergiftiging kan tot neurologische problemen lijden echter knappen ze dan vaak niet meer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:15 



 
Profiel   

Ik wil je filmpje wel zien. Misschien in een spoiler zetten met waarschuwing.
Dit kan zoveel zijn dat eerst water -en hooi onderzoek maar afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:24 



 
Profiel   

Misschien een hersenbloeding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:26 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Wat zijn de leverwaarden van je andere paarden?
Vergiftiging kan tot neurologische problemen lijden echter knappen ze dan vaak niet meer op.

Daar is pas vandaag bloed van genomen dus dat weet ik morgen

Ik probeer even het filmpje te plaatsen maar ben net onderweg

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:28 



 
Profiel   

Spoiler:
https://youtube.com/shorts/xJmPJldIz_E?feature=share


Het is niet per se vies of heftig, dat was de laatste en minst felle. Hierna ging hij gewoon eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:29 



 
Profiel   

Ik heb wel eens paarden gezien met een zenuwbeknelling in de hals en rug, die plots kon opspelen door een bepaalde beweging. Lijkt hier ook wel een beetje op.

Sterkte ermee, niet leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:56 



 
Profiel   

Granoek schreef
Spoiler:
https://youtube.com/shorts/xJmPJldIz_E?feature=share


Het is niet per se vies of heftig, dat was de laatste en minst felle. Hierna ging hij gewoon eten


Jeetje, lijkt me in ieder geval wel iets neurologisch.. Arm dier :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:57 



 
Profiel   

Hij staat overigens nu niet meer daar, durfde het niet zo dicht bij het water.

Ben bijna thuis dan bekijk ik de rest even

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:59 



 
Profiel   

Wat schrikken om je paard zo te zien. Snap dat je erg geschrokken bent van dit beeld. Idd neurologische beelden. Ook dat de staart zo hoog kon.


Met een verhoogde leverwaarden zpu ik ook denken aan vergiftiging. Maar kan uit het water komen, hooi, gras en door de overstroming weet je niet wat er nu op je land ligt. Dat de anderen niet dezelfde symptomen hebben is niet raar. Als het bv JKK is dan kunnen ze daar wel in hun leven iets van hebben, maar tot het " potje" vol is. Wanneer dat is is bij elk dier anders.

Hopelijk heb je snel.de uitslagen van de andere paarden binnen.
Heel goed dat je ze even ergens anders gezet hebt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 20:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen