Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shellylover
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-02-15

Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 16:59

Hoi bokkers!

Ik wil graag het verhaal met jullie delen van mijn top merrie Gwen❤️ Zij kreeg drie jaar geleden het advies inslapen op 3 jarige leeftijd en ik ben zo trots waar ze nu staat

https://m.youtube.com/watch?v=RfwEtOKttFQ



Afbeelding
Laatst bijgewerkt door shellylover op 20-10-21 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:01

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal - getypt :)

Prachtig paard!

shellylover
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 17:11

F_Orumster schreef:
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal - getypt :)

Prachtig paard!


Ik heb er bewust voor gekozen om er een video over te maken om ook te kunnen laten zien wat een verschil er in dit dier zit. Misschien neem ik van de week de tijd om het verhaal óók te typen dankjewel het is ook een prachtdier❤️

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:22

Mooi paard :D en wat fijn dat je haar niet hebt hoeven inslapen... leuk die video... maar 18 minuten is wel wat lang :P en die tijd ga ik er even niet voor kunnen nemen.



Ik zou het verhaal ook liever getyped zien :)

shellylover
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 17:25

Neon schreef:
Mooi paard :D en wat fijn dat je haar niet hebt hoeven inslapen... leuk die video... maar 18 minuten is wel wat lang :P en die tijd ga ik er even niet voor kunnen nemen.



Ik zou het verhaal ook liever getyped zien :)



Het is ook een lang verhaal ik zal vd week eens kijken of ik het kan typen

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:27

Top meid echt prachtig om je liefde voor dit paard te mogen zien.Gelukkig volgde je je hart.Ik ben ook wel eens bang dat er veel paarden te vroeg ingeslapen worden.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:27

Ik zou het ook graag getypt willen zien, gezien ik naar andere dingen luister

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:35

Dit lijkt me niet de bedoeling, op Boktmarktis het ook verboden om enkel een link te plaatsen, dus ik heb geTemd.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:37

BarbaLala schreef:
Dit lijkt me niet de bedoeling, op Boktmarktis het ook verboden om enkel een link te plaatsen, dus ik heb geTemd.
Want?

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:39

Ze deelt toch gewoon haar verhaal via een video?
Ts, fijn dat je zo ver met haar bent gekomen!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:46

Ik ben wel nieuwsgierig naar de bloedzuigers.
Hoe kom je er aan?

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:46

Hoe kom je aan die bloedzuigers?

hagelslag
Berichten: 9016
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:54

Ik ben ook benieuwd naar het getypte verhaal.
Al helemaal omdat ik nu 2x bloedzuigers zie staan.

Die dingen zijn best geniaal

shellylover
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 18:12

shellylover schreef:
Hoi bokkers!

Ik wil graag het verhaal met jullie delen van mijn top merrie Gwen❤️ Zij kreeg drie jaar geleden het advies inslapen op 3 jarige leeftijd en ik ben zo trots waar ze nu staat

https://m.youtube.com/watch?v=RfwEtOKttFQ



[ [url=m/si4Gbu.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hieronder het getypte verhaal:

Het begon allemaal toen ik Gwen kocht. Ze was toen 2, bijna 3. Ik heb haar super groen rechtstreeks bij de fokkers vandaan. Ze is toen klinisch goedgekeurd en heb haar twee wkn later opgehaald.

Ik heb haar bewust nog niet belast met hard werken. Ze heeft wel rustig wat aan de longe gelopen aan het halster en zijn begonnen met wandelen in het bos en schriktrainingen etc.

Toen ze 3,5 was zijn we lichtjes begonnen met zadelmak maken. Ja ik weet het, veel te vroeg. Echter had ik toen die visie nog niet. Afijn, paar keer op gezeten ging super goed, in stap. Tot we gingen proberen te draven. Ze begon te staken en kwam omhoog. Ze begon ook ander gedrag te vertonen aan de longe en los; met haar net schudden en staken. Ze kon niet in de linker galop, ook niet in de wei etc.

De druppel kwam bij de smid. Ze kon haar achterbenen niet meer optillen zonder te trappen en trillen. Het leek enorm op kramperigheid. We zijn toen naar de kliniek in Emmeloord gegaan omdat het niet lekker zat en ze duidelijk aan gaf pijn te hebben.

Door de buigproef kwam de goed heen. Klinisch kon ze idd niet linksom galopperen en wilde ze niet aangeraakt worden. Ook buigen in de hals ging niet. de hele bovenlijn is toen op de foto gegaan. Al snel kwamen de problemen baar voren: in haar bovenhals een Ocd, daardoor 2x matige artrose in haar hals, bijna kissingspines en iets in haar SI (budget was op). Waarschijnlijke oorzaak is te snel groeien, binnen een hele korte tijd is ze 7cm gegroeid. De enige oplossing was eigenlijk om afscheid te nemen en haar daar achter te laten.

Echter alles in mij zei hier op nee. Ik zou niet met mezelf kunnen leven haar te laten gaan op 3 jarige leeftijd, terwijl ik niks voor haar heb geprobeerd. Ze is toen ingespoten en heb haar meegenomen. We zouden 6 weken krijgen.

Ik die 6 weken heb ik alles gedaan wat ik kon bedenken en binnen mijn macht lag. Van de bucas recuptex tot fysio tot bloedzuigers tot grondwerkles, niks was te gek. Ze moest leren zelf correct te lopen zonder dwangmiddelen en sterk worden. Na de eerste keer bloedzuigers kon ze voor het eerst in haar leven in de linker galop.

Op de laatste dag van de 6 weken zijn we met lood in de schoenen naar de kliniek gegaan. Ik wist wel dat ze beter ging maar het oordeel was zo duidelijk destijds. Gelukkig liet ze daar ook zien wat ze waard was en hoe ze gegroeid was. Ze vond het prima als ze aan haar zaten, kon linksom in galop, schopte en trilde minder bij het optillen van achterbenen en kon veel beter buigen in haar hals. Ze stonden allemaal perplex. Ze vonden haar zelfs zó goed dat ik na 6 weken weer mocht rijden. Heb direct gezegd dat ik dit niet wilde de komende jaren. Zo jong zo veel problemen. Wel wilde ik graag doorgaan met grondwerken.

Dit hebben we dan ook gedaan en ze is zo onwijs gegroeid. Sinds we naar de kliniek gegaan zit er weer leven in haar. Ze gaat als een jekko door de paddock, bokken springen. Het is een paard met veel karakter en ze zit weer zoals vanouds overal aan. Zo fijn om te zien.

We zijn vrij snel na de kliniek verhuisd van een stal waar ze 22uur op stal stond, naar mijn eigen stukje land met paddock, weides en stal. Ze hoeft niet meer opgesloten te staan, mag 24/7 kiezen waar ze wil staan en we hebben veel op haar aan gepast; een loopbrug voor de souplesse, hooinetten op verschillende hoogtes, banden en boomstammen. Ze doet het onwijs goed en geniet enorm samen met mijn andere twee schatjes. Het is echt een blij ei en ze gaat zelfs zo goed dat we in februari ons eerste stapritje (oké misschien 3minuten maar goed) hebben gedaan. Ze is er klaar voor en nu bijna 7 jaar. Ik vond het onwijs eng want ik was erg bang haar pijn te doen. Heb op het krukje ook staan huilen als een klein kind. Op een gegeven moment heeft ze me een zet gegeven en ben ik opgestapt. We zijn het laantje samen afgestapt, bitloos, met lange teugel en met vol wederzijds vertrouwen ❤️❤️❤️

Inmiddels hebben we een paar kleine bosritjes gedaan. Ze geniet hier heel erg van. Ik heb vaak blaren op mn vingers van het remmen, daar ze voorheen niet wilde lopen. Mijn nichtje van 4 rijdt haar 1x per week. Zo kan Gwen wat kilometers maken. Echt een super team ze is zo lief.

Ik ben zo trots op Gwen en zo dankbaar. Ze geniet van haar leven en we gaan lekker door hoe zij zich goed voelt. Niks hoeft meer❤️
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:17

Wat een mooi verhaal en wat een Penny moment met het opstappen! Een charmant paard om te zien.

singa

Berichten: 739
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:26

Ik heb je video met heel veel interesse van begin tot einde bekeken! Wat een geweldig duo zijn jullie, echt mooi om te zien hoe jullie op elkaar afgestemd zijn. Ze zal misschien niet aansluiten bij de doelen die je voor ogen had toen je haar kocht, maar ze leert jou en haar mini-ruiter zoveel meer. Knap hoe je erin meegegaan bent en hoe je er nu in staat. Knap hoe zij haar stinkende best voor je doet, ook al is iets erg moeilijk voor haar.

Ik ben trouwens jaloers op het vertrouwen dat je hebt in je paard en in je buikgevoel. Als je ze zo uit haar dak ziet gaan in vrijheid, no way dat ik eraan zou denken om meteen de straat op te gaan, mee te fietsen of er een jong kind op te zetten. Had ik maar dezelfde gave om zoiets juist te kunnen inschatten, het zou me zoveel meer plezier opleveren.

shellylover
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 18:35

singa schreef:
Ik heb je video met heel veel interesse van begin tot einde bekeken! Wat een geweldig duo zijn jullie, echt mooi om te zien hoe jullie op elkaar afgestemd zijn. Ze zal misschien niet aansluiten bij de doelen die je voor ogen had toen je haar kocht, maar ze leert jou en haar mini-ruiter zoveel meer. Knap hoe je erin meegegaan bent en hoe je er nu in staat. Knap hoe zij haar stinkende best voor je doet, ook al is iets erg moeilijk voor haar.

Ik ben trouwens jaloers op het vertrouwen dat je hebt in je paard en in je buikgevoel. Als je ze zo uit haar dak ziet gaan in vrijheid, no way dat ik eraan zou denken om meteen de straat op te gaan, mee te fietsen of er een jong kind op te zetten. Had ik maar dezelfde gave om zoiets juist te kunnen inschatten, het zou me zoveel meer plezier opleveren.



Wat een leuke reactie! Het is een gouden paard en ben erg blij dat ze nog bij me is.

Ons vertrouwen is inderdaad enorm. Ze is zo ontzettend braaf, al zou je dat niet zeggen hoe ze los kan gaan inderdaad. Ik heb oprecht nog nooit zo’n braaf paard gezien waarbij niks te gek is. Maar anderzijds ook nog nooit een gezien met zo’n sterk karakter en zo een grappenmaker. Letterlijk een once in a lifetime paard❤️Op onze instagram staan nog veel meer gekke videos van haar. @kwpngwen

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:58

Ik heb je video helemaal bekeken. Die is inderdaad wat lang, maar ik was toch benieuwd naar je verhaal. :)
Volgens mij ben je een hele lieve meid met een groot hart, en heb je heel veel tijd, energie en geld in je paard gestopt om haar een kans te geven. Dat vind ik oprecht te waarderen. *\o/*
Hoe het nu met je paard gaat vind ik moeilijk te beoordelen. De galop ziet er imo niet comfortabel uit, maar ik ken haar natuurlijk niet irl, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. >;)
Wat is die witte pony ook ontzettend schattig trouwens <3
Ik vind het wel best eng dat je zo'n klein kind op zo'n formaat paard laat rijden. Ook al ken je je paard en vertrouw je haar, wees alsjeblieft voorzichtig! Een ongeluk is helaas zo gebeurd..

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:14

Geweldig <3 <3 super dat ir haar weer op de rit hebt gekregen

shellylover
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 19:15

Nikass schreef:
Ik heb je video helemaal bekeken. Die is inderdaad wat lang, maar ik was toch benieuwd naar je verhaal. :)
Volgens mij ben je een hele lieve meid met een groot hart, en heb je heel veel tijd, energie en geld in je paard gestopt om haar een kans te geven. Dat vind ik oprecht te waarderen. *\o/*
Hoe het nu met je paard gaat vind ik moeilijk te beoordelen. De galop ziet er imo niet comfortabel uit, maar ik ken haar natuurlijk niet irl, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. >;)
Wat is die witte pony ook ontzettend schattig trouwens <3
Ik vind het wel best eng dat je zo'n klein kind op zo'n formaat paard laat rijden. Ook al ken je je paard en vertrouw je haar, wees alsjeblieft voorzichtig! Een ongeluk is helaas zo gebeurd..



Thanks voor je reactie! Er heeft inderdaad heeel veel tijd en geld in gezeten maar alles was het waard. De galop oo het filmpje is niet haar normale galop, die was inmiddels te makkelijk dus konden we een stapje verder met langzame galop. Ze doet dit nog niet zo lang en vindt het moeilijk om sprong te houden. Maar het gaat de goede kant op❤️. En voorzichtig zijn wij zeker

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:39

Ik heb net je filmpje gekeken..
Ik ben een beetje sprakeloos! Wát een mooi verhaal! En echt, ik ben gewoon trots op jou en hoe je hiermee bent omgegaan. _/-\o_ Super vooruitgang en wat een goede band hebben jullie opgebouwd zo..
Ik wens jullie nog veel mooie jaren toe!

vierspan

Berichten: 293
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Van inslapen naar alleskunner- het levensverhaal van Gwen❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:48

Wat fantastisch! Waarmee is ze overigens ingespoten?

shellylover
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 20:04

BillyJ schreef:
Ik heb net je filmpje gekeken..
Ik ben een beetje sprakeloos! Wát een mooi verhaal! En echt, ik ben gewoon trots op jou en hoe je hiermee bent omgegaan. _/-\o_ Super vooruitgang en wat een goede band hebben jullie opgebouwd zo..
Ik wens jullie nog veel mooie jaren toe!



Ahhhh wat lief dankjewel!

shellylover
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 20:05

vierspan schreef:
Wat fantastisch! Waarmee is ze overigens ingespoten?


Ik weet het niet zeker het is lang geleden maar dacht met hyaluronzuur en corticosteroïden

shellylover
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 20:06

Anomien schreef:
Hoe kom je aan die bloedzuigers?


Kwam ik via via bij. Ik laas Sabine Hahn van touchflow komen en die doet het raak ze zelf niet aan hoor