Wat is eerlijk tegenover mijn paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelic1990
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 17:18

manubres schreef:
Angelic1990 schreef:
Voor de liefhebbers nog een kort stukje film van hoe hij nu loopt;

https://youtu.be/G0XiNNsKJR0

Hij staat nu zo’n 3 weken op duivelsklauw en glucosamine.


Ik zie er eerlijk gezegd niet zo heel veel verkeerds aan...
Enige wat ik meer zou doen is paard eerst meer voorwaarts neerwaarts laten bewegen, zodat hij meer over de rug gaat en dan pas meer voorwaarts vanuit het achterbeen.


Zeker, zijn we mee bezig!
Moest ie wel eerst voorwaarts voor gaan, anders is er weinig vw-nw :D
Maar fijn om te horen, bedankt voor je feedback!

Angelic1990
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 17:21

Suliko schreef:
Angelic1990 schreef:
Voor de liefhebbers nog een kort stukje film van hoe hij nu loopt;

https://youtu.be/G0XiNNsKJR0

Hij staat nu zo’n 3 weken op duivelsklauw en glucosamine.


Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je zoveel op een cirkel werkt. Ondanks dat je ook vaak een ruime cirkel vraagt, blijf je om een buiging vragen die voor scheve belasting zorgt omdat hij nog helemaal niet in balans die buiging kan aanbieden.

Als ik een tip mag geven zou ik eens proberen om in vierkantjes te longeren. Op die manier kan hij niet over de schouder wegvallen en vraag je niet constant een belastende buiging. Je loopt dus met hem mee, tot je hem de hoek om vraagt. Alleen in die hoek vraag je hem om één echt goede buiging te maken en daarna zet je hem weer recht. Je kan balkjes gebruiken om het rechte stuk aan te duiden en bijvoorbeeld een pion waar je hem vraagt omheen te buigen. Om de buiging en de balans te versterken zou ik aan de hand beginnen met de zijgangen. En op een cirkel zou ik echt maar af en toe meepakken, door naast de schouder mee te lopen of met dubbele longe zodat je hem beter kan begeleiden om zijn lichaam goed te gebruiken.


Gaan we zeker mee aan de slag.
Dit was onze tweede les en de eerste hebben we gebruikt om er wat basishulpen op te installeren.
Ben ook aan de wandel met hem, lekker rechtuit.
Vierkantjes is een goed plan :)
Aan de hand zijgangen zijn we ook net mee begonnen, voorzichtig aan want hij kent niks en is er stellig van overtuigd dat zwepen alleen zijn om paarden mee dood te maken >;)
Bedankt voor je feedback!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is eerlijk tegenover mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:32

Ik zie zeer beperkte bekkenkanteling en rotatie. Ik zou een rectale scan laten maken om uit te sluiten, dat er iets mis is in het SI gewricht of omliggende gewrichten.