Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Chagrijnig paard in het najaar.

 
Profiel   

Ik lees mee. Mijn ruin is ook altijd chagerijnig in de winter, in de zomer is er niks aan de hand. Ik ben hem nu aan het longeren in de winter dat lijkt wel iets te helpen ivm de spanning met rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 20:09 



 
Profiel   

Heb je al wel eens laten testen op PPID? Zie je vaak dat ze dat laten zien in het najaar. Ze zou dan wel erg jong er voor zijn maar zeg nooit nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 20:14 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Heb je al wel eens laten testen op PPID? Zie je vaak dat ze dat laten zien in het najaar. Ze zou dan wel erg jong er voor zijn maar zeg nooit nooit.


Nee, maar heb besloten dat binnenkort te laten checken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 20:20 



 
Profiel   

boemel schreef
Popstra schreef
Ik denk ook dat het hormonaal is. Erg vervelend maar wel vrij typisch bij merries.
Ik heb 1 merrie die gewoon heel de winter door hengstig bleef. Wil ook geen aandacht dan dagelijks even een borstel er over en verder aan haar lijf geen polonaise. Zuur de oren pinnen als ik weer weg loop en altijd de baas zijn in de kudde.
Ik geef er zelf weinig aandacht aan. Vind haar gewoon een zuurpruim


Ik denk bij mijn merrie niet aan "gewoon een zuurpruim". Als zij zo reageert is dat vanuit een ongemak. En als ik dat voor haar kan oplossen, dan doe ik dat graag.

Dat begrijp ik. Heb ik ook gedaan maar er was niks aan de hand met mijn ,madam,
Ook drachtig is ze precies hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 22:37 



 
Profiel   

Update: merrie heeft scan gehad van de eierstokken. Prima! Ze is dus wel gewoon hengstig, ondanks dat ze het niet laat zien.

Getest op cushing: prima, geheel normale waarden.

Er is goed naar het voer gekeken. Lijkt prima in orde.

Zadel voor 3e keer gecheckt en iets opgevuld.

Paard ziet er gezond uit, laat geen gevoeligheid of onregelmatigheid zien.

Dierenarts wilde eventueel nog wel testen met regumate, maar ben daar niet erg enthousiast over.

Overigens het andere paard aanvallen is direct gestopt nadat stal en paddock gecheckt zijn op aardstralen en er een koperen plaat onder de paddock gelegd is, omdat de paarden veel last van aardstralen zouden hebben.
Sindsdien staat ze volledig tevreden op de paddock en is ze erg lief naar het andere paard.

Ik heb 3 voerplekken, maar ze staan steeds op 1 plek samen.

In de omgang naar mensen is ze ook zachter geworden.

Blijf dat aardstralengedoe vreemd vinden, maar ben al blij dat het nu zo goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 18:44 



 
Profiel   

Fijn dat ze weer de oude lijkt te zijn! Tja, wat helpt, helpt. Ik heb ook wel eens met een wiggelroede gelopen om kleine ondergrondse waterstromen op te sporen. Zo grappig hoe simpel, maar het werkt goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 19:43 



 
Profiel   

Jeetje wat apart, maar het kan.

Mijn ouders hadden dat de bliksem steeds insloeg in het huis..ook door aardstralen. Ook koperen buizen op bepaalde plekken in de grond en de bliksem heeft nooit meer ingeslagen. Liep er ook een onder een stal door en dat paard had steeds koliek (waarschijnlijk een combinatie van factoren).

Het maakt ook niet uit, als het maar werkt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 11:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen