Paard met sarcoid kopen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:18

https://www.bitmagazine.nl/actueel/bit- ... den/43781/

Er zijn verschillende soorten.Mijn paard had een roze spelden knopje op z’n ooglid rond en glad daar smeerde ik af en toe wat sudocreme op en die is na een paar jaar vanzelf verdwenen.Hij heeft er nog twee zo op z’n voet en z’n flank en die lijken niet te groeien .Wij hebben tot nu toe geluk.Dat kan ook.De veearts kan misschien mee Helpen beslissen als je een foto stuurt ?succes !

mirmar
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 17:34

xDenies schreef:
Ik heb ervaring met sarcoïd op het ooglid, zie hier mijn topic: [MD] [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Het is een hele heftige behandeling maar wel met goed resultaat. Kosten zijn wel flink aan de maat, maar werden in mijn geval grotendeels vergoed. Zou ik het nog een keer doen? Afhankelijk van de leeftijd já, het is heftig maar het absoluut waard. We zijn bijna 5 jaar verder en er is niets terug van te zien, in tegenstelling tot vele andere behandelingen die continu herhaald worden.

Zou ik een paard er mee kopen? Persoonlijk nee, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de huidige eigenaren niet ingrijpen? Hoe groter het wordt ....

Succes met het maken van je keus!


De huidige eigenaar is een fokkerij, zij hebben hem een jaar geleden gekocht en dachten toen dat het een litteken was maar bleek dus niet zo te zijn. Vind het echt lastig, wil héél graag een fjord weer maar wordt mijn laatste paardje ivm mijn eigen leeftijd en dan wil ik eigenlijk wel graag een gezonde maar hij is echt leuk.

axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Paard met sarcoid kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:39

Er zijn twee scholen. En voor allebei valt wat te zeggen.
Er zijn hier veel mensen van de school, neem geen risico.
Ik ben meer van de school, wie niet waagt, die niet wint.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:40

Als hij er gevoelig voor is heb je best kans dat er meer komen.Misschien gezien je verhaal kun je beter even wat meer geduld hebben en een gezonde kopen.Het blijft je toch hinderen in je plezier denk ik die twijfel.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:42

Ons paard had een sarcoid op haar hals. Die is ineens verdwenen, gewoon niks meer van te zien. Had er ook geen last van oid. Maar op het ooglid zou ik niet aandurven denk ik... Al ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik het toch zou doen als ik het echt een leuk dier vind :j

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:42

mirmar schreef:
xDenies schreef:
Ik heb ervaring met sarcoïd op het ooglid, zie hier mijn topic: [MD] [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Het is een hele heftige behandeling maar wel met goed resultaat. Kosten zijn wel flink aan de maat, maar werden in mijn geval grotendeels vergoed. Zou ik het nog een keer doen? Afhankelijk van de leeftijd já, het is heftig maar het absoluut waard. We zijn bijna 5 jaar verder en er is niets terug van te zien, in tegenstelling tot vele andere behandelingen die continu herhaald worden.

Zou ik een paard er mee kopen? Persoonlijk nee, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de huidige eigenaren niet ingrijpen? Hoe groter het wordt ....

Succes met het maken van je keus!


De huidige eigenaar is een fokkerij, zij hebben hem een jaar geleden gekocht en dachten toen dat het een litteken was maar bleek dus niet zo te zijn. Vind het echt lastig, wil héél graag een fjord weer maar wordtWel mijn laatste paardje ivm mijn eigen leeftijd en dan wil ik eigenlijk wel graag een gezonde maar hij is echt leuk.

Het allerergste wat zou kunnen gebeuren is dat het oog zo wordt aangetast dat het verloren zou gaan\verwijderd moet worden.In een extreem scenario.Ik weet niet waar je het paardje voor wilt maar in het algemeen functioneren ze met 1 oog ook nog goed.Wel is het een hoop ellende waar jij en het paard mee te maken zouden krijgen als het zo ver zou komen,wat niet hoeft.M.a.w.vraag je DA!

Kimmotje

Berichten: 197
Geregistreerd: 11-02-12

Re: Paard met sarcoid kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:53

Mijn paard heb ik ook met een sarcoïd gekocht, maar dan op zijn koker. Die was ook heel lang stabiel (heb hem eerst als leasepaard gehad), maar toen ik hem twee jaar had begon hij toch te groeien. Toen weg laten laseren, maar toch de pech dat hij nu (in tweevoud) terug is gekomen. Nu rustig/stabiel, maar ik vermoed dat ik dit over een tijdje toch opnieuw moet laten laseren.

Nu is de koker nog niet zo'n heel groot probleem en heeft hij er daar ook geen last van als deze groeit (zit aan de buitenkant). Een ooglid lijkt mij een veel moeilijker verhaal, mocht de sarcoïd hetzelfde ontwikkelen als die van mijn paard. Als je het paard verder niet kent (geen emotionele waarde) zou ik hier niet aan beginnen. Er zullen nog genoeg andere paarden zijn die bij jouw wensen aansluiten. Is het niet vandaag, dan is het wel morgen. Met een beetje pech werk je jezelf in onnodig veel kosten + zorgen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Paard met sarcoid kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:10

Nog niet misschien, en al helemaal niet voor die prijs. Mijn paard had een sarcoid op zijn buik, een goede plek want er kwam niks tegen aan. Ik heb het weg gekregen met zalf die ik uit liverpool heb laten komen. Maar de hassel, het gedoe, de zorgen die je er om hebt. En een ooglid is een K plek. Nee voor mij niet, nog niet misschien.