Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 04:00

Niello schreef:
Rije schreef:
Een kennis van mij heeft geweldige ervaringen met de zalf uit deze fb groep: https://www.facebook.com/sarcoidcure

Als je contact op neemt met deze FB groep, krijg je het recept van een zalf die je zelf heel goedkoop kunt maken. Deze zalf heeft een hoog slagingspercentage.


werkt echt!

Toemke
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 09:33

Goed om te lezen. Aangezien ik niet op FB zit zou het leuk zijn als iemand mij de benaming of samenstelling van die zalf kan bezorgen.
Ondertussen heb ik de Aldara nu 7 of 8x gesmeerd. Het zijn piepkleine zakjes waardoor ik er telkens 2 nodig heb (2 sarcoïden).
Vrijdag is de DA ter controle hier geweest en zij vindt dat er vooruitgang is. Ik zie niet zo groot verschil omdat ik er dagelijks op kijk waarschijnlijk. Het is in alle geval niet spectaculair verbeterd maar het is nog vroeg natuurlijk.
We hebben afgesproken het nog minstens 2 weken te blijven doen...

Popstra
Berichten: 13748
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:22

Misschien handig foto’s te maken om de paar dagen of je verandering dan kan zien

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:51

je moet echt contact hebben met de gene van de facebook pagina ivm begeleiding. desnoods via iemand anders in je omgeving.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 20:03

dianalamboo schreef:
je moet echt contact hebben met de gene van de facebook pagina ivm begeleiding. desnoods via iemand anders in je omgeving.


Inderdaad, is het 100% waard. Ook al maak je een random account aan alleen om met haar te chatten!

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:45

Popstra schreef:
Misschien handig foto’s te maken om de paar dagen of je verandering dan kan zien

En vooral hier plaatsen omdat we het allemaal reuze interessant vinden

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 01:41

hagelslag schreef:
Popstra schreef:
Misschien handig foto’s te maken om de paar dagen of je verandering dan kan zien

En vooral hier plaatsen omdat we het allemaal reuze interessant vinden


Inderdaad! Lijkt mij ook erg interessant. Ik heb zelf ook een voor en na van mijn paard, nog niet helemaal weg maar zeker zo vele beter ^^
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:21

Wij hebben hier een ezel op stal die zeker wel 10 stuks op z‘n piemel had %) .
Zijn eigenaresse heeft hem op aanraden van de DA met Aciclovir behandelt, wat eigenlijk voor herpesblaasjes op je lip bedoeld is.
Daarmee heeft ze ze allemaal weg gekregen +:)+ !

Ik had een merrie die op de borst vol zat en die ik in de kliniek heb laten weghalen. Ze hebben toen van de sarcoiden een antiserum gemaakt en bij d‘r ingespoten.
Ze heeft jarenlang nergens meer last van gehad, maar nu heeft ze er toch weer eentje op de borst.
Dit behandel ik nu ook met aciclovir.
Het duurt wel een tijd voordat ‘ie weg is (kan wel een jaar of langer duren), maar het helpt wel.
Het beste koop je meteen een grote tube (rond de 25€), want met zo’n kleintje kom je niet ver :') .
Ik smeer ‘s ochtends en ‘s avonds een dun laagje erop.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:38

Sterre schreef:
Wij hebben hier een ezel op stal die zeker wel 10 stuks op z‘n piemel had %) .
Zijn eigenaresse heeft hem op aanraden van de DA met Aciclovir behandelt, wat eigenlijk voor herpesblaasjes op je lip bedoeld is.
Daarmee heeft ze ze allemaal weg gekregen +:)+ !

Ik had een merrie die op de borst vol zat en die ik in de kliniek heb laten weghalen. Ze hebben toen van de sarcoiden een antiserum gemaakt en bij d‘r ingespoten.
Ze heeft jarenlang nergens meer last van gehad, maar nu heeft ze er toch weer eentje op de borst.
Dit behandel ik nu ook met aciclovir.
Het duurt wel een tijd voordat ‘ie weg is (kan wel een jaar of langer duren), maar het helpt wel.
Het beste koop je meteen een grote tube (rond de 25€), want met zo’n kleintje kom je niet ver :') .
Ik smeer ‘s ochtends en ‘s avonds een dun laagje erop.


Dat heb ik nog niet eerder gehoord, wel erg fijn dat het werkt!

Toemke
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 13:39

Bedankt voor alle inputs.
Ondertussen heb ik iemand gevonden om contact te maken via FB maar die persoon heeft de gewoonte geen berichten te ontvangen in de weekends en feestdagen. Zodra het kan gaat mijn bericht verstuurd worden.
Ik wil wel de Aciclovir proberen, de prijs maakt niet veel uit, ik betaal nu een dikke 60€ voor een doosje van 12beurten, eigenlijk 6 omdat ik 2 Sarcoïden moet behandelen.

Ondertussen alvast enkele foto's
Op de derde foto had de sukkelaar ook nog een hevig tranend oog maar dat is gelukkig verholpen door een oogzalf.
Laatst bijgewerkt door Toemke op 27-12-21 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Toemke
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 13:41

Dan nu met foto's :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niqui

Berichten: 2171
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:47

Hier hele goede ervaringen met de BGC injecties in Utrecht. We zijn er drie keer geweest. De sarcoide aan de mondhoek is daarna weg gebleven. De rekening was uiteindelijk zo’n 800 euro dacht ik.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:28

Toemke schreef:
Dan nu met foto's :roll:

[ [url=m/zvXkE7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iCBvrz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U44dy9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een vervelende plekken, geef je ze ook iets qua krachtvoer/mineralenbrok bij?

Ik neem aan dat ook bij ezels zink en seleen etc belangrijk is voor een goed herstel van binnenuit

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:33

hagelslag schreef:
Toemke schreef:
Dan nu met foto's :roll:

[ [url=m/zvXkE7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iCBvrz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U44dy9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een vervelende plekken, geef je ze ook iets qua krachtvoer/mineralenbrok bij?

Ik neem aan dat ook bij ezels zink en seleen etc belangrijk is voor een goed herstel van binnenuit


Is inderdaad ook altijd een goed idee, ik geef als ondersteuning tumeric met zwarte peper en zink. Dit soort dingen kunnen volgens mij nooit kwaad.

Toemke
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 14:36

Ze krijgen geen krachtvoer, een ezel heeft heel snel teveel binnen en is heel gevoelig aan overgewicht, wel speciale ezelmix van Mijten, voorheen van Garvo maar Mijten is hier vlotter te verkrijgen. Dat meng ik elke dag tussen het hooi en gerstestro in slowfeeder netten. Verder ook nog 3 verschillende likstenen, oa die Himalaya zoutblok. Ze hebben ook toegang tot wilgentakjes en ander kreupelhout in hun weide waar ze vrije toegang toe hebben.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:45

Ik snap idd dat je ze niet dik wilt hebben, misschien zou je naar vitalbix ofzo kunnen kijken.
Dat is alleen mineralenbrok.
Dat krijgen onze 2 lichtvoerige koud bloedjes ook

Toemke
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 19:12

Vitalbix ken ik zo niet, ik zie dat ze veel verschillende producten aanbieden, welke bedoel je juist?. Belangrijk is dat er geen of toch heel weinig melasse in zit.
Ik heb een mail gestuurd naar Pavo verleden week maar nog geen antwoord. Ik vroeg hen of Pavo Vital hiervoor is aangeraden.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:40

Dailey complet voeren wij.
Ze krijgen hier 3-4 x per week per ponny ca 300 gram

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:45

Jeetje, dat zijn wel flinke plekken ja.
Mijn paard heeft ook 3 sarcoïden. Hij krijgt nu denk ik zo'n 3 maand dagelijks rode bietensap. 1 sarcoïd is volledig weg, 1 is bijna weg en de derde, die het grootste was en regelmatig geïrriteerd, is nu ook aan het slinken.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:52

Ik heb goede ervaring met behandeling van een sarcoide gezwel bij mijn hond. Ik maakte een golden paste en gaf het oraal en samen met wat vaseline lokaal op de sarcoide.
Ook bij paarden lijkt het te werken.
[MD] Werking Kurkuma bij Sarcoid

Opvallend was dat ook zijn gebit er heel goed van ging uitzien.

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 00:31

Toemke schreef:
Bedankt voor alle inputs.
Ondertussen heb ik iemand gevonden om contact te maken via FB maar die persoon heeft de gewoonte geen berichten te ontvangen in de weekends en feestdagen. Zodra het kan gaat mijn bericht verstuurd worden.
Ik wil wel de Aciclovir proberen, de prijs maakt niet veel uit, ik betaal nu een dikke 60€ voor een doosje van 12beurten, eigenlijk 6 omdat ik 2 Sarcoïden moet behandelen.

Ondertussen alvast enkele foto's
Op de derde foto had de sukkelaar ook nog een hevig tranend oog maar dat is gelukkig verholpen door een oogzalf.


zodra ze weer online is krijg je echt heel snel antwoord. nogmaals, wij smeren vanaf april op 2 hele grote sarcoiden waarbij de dierenarts aangaf niks te kunnen doen, en we gaan echt vooruit!!

SjonnieZ

Berichten: 2319
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 05:54

Mijn paard had ook een klein sarcoïd dat ik behandeld heb met koortslip zalf maar er bleef een restant.
Ik ben toen gestart met dagelijks wat kurkuma bij het voer te doen. Na 3 weken was de plek helemaal weg.
Mss iets om op een later moment ter ondersteuning te geven.
Ik gaf de kurkuma poeder van pharma horse.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:53

SjonnieZ schreef:
Mijn paard had ook een klein sarcoïd dat ik behandeld heb met koortslip zalf maar er bleef een restant.
Ik ben toen gestart met dagelijks wat kurkuma bij het voer te doen. Na 3 weken was de plek helemaal weg.
Mss iets om op een later moment ter ondersteuning te geven.
Ik gaf de kurkuma poeder van pharma horse.

Oh, dat Kurkuma poeder lijkt me een goed idee +:)+ , hoeveel geef je daarvan?!

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:38

Ik lees even mee. Mijn paard heeft een sarcoid in de flank en ze is drachtig. Heb dermequin liggen, maar dat wil ik nu niet smeren ivm dracht en pijn/wond.

Weten jullie iets pijnloos wat ik kan proberen? Is de koortslipzalf iets?Kurkuma bij dracht is geloof ik niet handig.. Ze heeft er nu al steeds pijn aan omdat de dekensingel hem steeds open haalt.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:53

rensju schreef:
Ik lees even mee. Mijn paard heeft een sarcoid in de flank en ze is drachtig. Heb dermequin liggen, maar dat wil ik nu niet smeren ivm dracht en pijn/wond.

Weten jullie iets pijnloos wat ik kan proberen? Is de koortslipzalf iets?Kurkuma bij dracht is geloof ik niet handig.. Ze heeft er nu al steeds pijn aan omdat de dekensingel hem steeds open haalt.


Lastig! Ik volg die behandeling van sarcoid cure. Ben net begonnen, maar ik zie wel iets gebeuren. De zalf zelf is niet pijnlijk, alleen op den duur gaat de sarcoid eraf vallen en dat is natuurlijk altijd een beetje pijnlijk. Mijn merrie vindt het in ieder geval wel vervelend als ik smeer. Dus pijnloos zal niet gaan denk ik, maar je wilt het ding natuurlijk wel weg hebben..