Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

 
Profiel   

pijnloos is het zeker niet, maar het resultaat mag er zijn.
onderhuids is er vaak veel meer dan dat je zelf ziet. word eerst erger en daarna pas beter
kijk op sarcoid cure op facebook voor ervaringen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:07 



 
Profiel   

Ja, maar ik wil onze band goed houden als er straks een veulen komt. Wil dan aan het uier etc kunnen komen, dus ik zoek echt iets pijnloos. Heftigere dingen doe ik wel als het veulen ouder is

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:13 



 
Profiel   

Ik denk dat dat niet bestaat, want de sarcoid moet open gaan om daarna te verdwijnen. Zoals hierboven gezegd, het wordt eerst erger. Zit hij op een plek waar het veulen straks langs schuurt bij het drinken? Want dan zou ik hem wel echt weg proberen te krijgen, anders wordt het enkel groter en ben je verder van huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 17:12 



 
Profiel   

LETS schreef
Ik denk dat dat niet bestaat, want de sarcoid moet open gaan om daarna te verdwijnen. Zoals hierboven gezegd, het wordt eerst erger. Zit hij op een plek waar het veulen straks langs schuurt bij het drinken? Want dan zou ik hem wel echt weg proberen te krijgen, anders wordt het enkel groter en ben je verder van huis.

Er zijn verschillende soorten sarcoids... ik kan me voorstellen dat een ingekapselde eerst open moet gaan, maar dat geldt dus niet voor allemaal. Dus dit soort uitspraken kun je niet zomaar doen. Ik zou er daarom sowieso een dierenarts bij halen.

Mijn paard had een paar jaar geleden 2 sarcoids, tussen zijn billen zeg maar. Eerst ben ik gaan smeren met acoclyvir, daarmee slonk de ene sarcoid, maar de ingekapselde niet. Daarom toch besloten om hem te opereren, aangezien vervoeren geen optie was.
Er was niet super veel ruimte om te snijden, maar toch hebben ze het goed weggekregen. Nu was er laatst wel weer een puntje terug, maar dat heb ik met de acoclyvir weer weg kunnen smeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 17:25 



 
Profiel   

Wanneer de sacroid niet te groot is zou je ook Virex kunnen proberen.
Mijn paard had er eentje op zijn schoft, dit ingesmeerd twee keer per dag. elke keer ging het open, kwam er een korstje op, viel het korstje er weer af en was ie weer een stukje kleiner. zo is hij helemaal verdwenen. is al wat jaren geleden en is ook niet terug gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 17:34 



 
Profiel   

Sterre schreef
SjonnieZ schreef
Mijn paard had ook een klein sarcoïd dat ik behandeld heb met koortslip zalf maar er bleef een restant.
Ik ben toen gestart met dagelijks wat kurkuma bij het voer te doen. Na 3 weken was de plek helemaal weg.
Mss iets om op een later moment ter ondersteuning te geven.
Ik gaf de kurkuma poeder van pharma horse.

Oh, dat Kurkuma poeder lijkt me een goed idee +:)+ , hoeveel geef je daarvan?!


Ik heb de dosering van het product zelf gevolgd.. ik dacht 1 maatschepje per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 19:55 



 
Profiel   

Achterom schreef
LETS schreef
Ik denk dat dat niet bestaat, want de sarcoid moet open gaan om daarna te verdwijnen. Zoals hierboven gezegd, het wordt eerst erger. Zit hij op een plek waar het veulen straks langs schuurt bij het drinken? Want dan zou ik hem wel echt weg proberen te krijgen, anders wordt het enkel groter en ben je verder van huis.

Er zijn verschillende soorten sarcoids... ik kan me voorstellen dat een ingekapselde eerst open moet gaan, maar dat geldt dus niet voor allemaal. Dus dit soort uitspraken kun je niet zomaar doen. Ik zou er daarom sowieso een dierenarts bij halen.

Mijn paard had een paar jaar geleden 2 sarcoids, tussen zijn billen zeg maar. Eerst ben ik gaan smeren met acoclyvir, daarmee slonk de ene sarcoid, maar de ingekapselde niet. Daarom toch besloten om hem te opereren, aangezien vervoeren geen optie was.
Er was niet super veel ruimte om te snijden, maar toch hebben ze het goed weggekregen. Nu was er laatst wel weer een puntje terug, maar dat heb ik met de acoclyvir weer weg kunnen smeren.


Daar heb je gelijk in. Sowieso belangrijk om er een dierenarts bij te halen natuurlijk. Bij mij zijn ze bijna allemaal weggegaan met snijden, maar eentje niet. Die zalf ik nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:06 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/sarcoidcure/

Een link naar sarcoid cure facebook

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 11:52 



 
Profiel   

Misschien dat iemand mij kan helpen. Sinds afgelopen zomer groeide er bij mijn paard een bultje bij het oog. De grote op de foto. Hij ziet er nu zo uit na een paar weken aciclovir zalf te smeren. Ik denk dus dat het een sarcoid is. Maar omdat het wat groter word door de zalf zou ik graag willen weten of dat normaal is? Hoe verloopt zo’n proces? Is bloeden/opengaan, groter worden/rozer worden, vocht rondom bultje, normaal? En sinds vandaag voel ik een onderhuids bultje onder het oog, zie pijl. Ik begin mij toch wel wat zorgen te maken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 15:31 



 
Profiel   

Het lijkt op een Sarcoïde ja, maar ik zou er toch altijd een dierenarts bij halen voor de zekerheid, zeker zo kort bij het oog. De DA heeft mij een andere zalf aangeraden, Aldara, werkt volgens het zelfde principe blijkbaar maar heeft mij wel gezegd dat het altijd eerst een beetje erger wordt en dan beter. Bloeden en de rest wat je opsomt is hier eigenlijk ook wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 15:50 



 
Profiel   

Nathalie__ schreef
Misschien dat iemand mij kan helpen. Sinds afgelopen zomer groeide er bij mijn paard een bultje bij het oog. De grote op de foto. Hij ziet er nu zo uit na een paar weken aciclovir zalf te smeren. Ik denk dus dat het een sarcoid is. Maar omdat het wat groter word door de zalf zou ik graag willen weten of dat normaal is? Hoe verloopt zo’n proces? Is bloeden/opengaan, groter worden/rozer worden, vocht rondom bultje, normaal? En sinds vandaag voel ik een onderhuids bultje onder het oog, zie pijl. Ik begin mij toch wel wat zorgen te maken.
[ [url=m/27UkbG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Inderdaad eerst zeker weten door de dierenarts te vragen en dan raad ik zelf sarcoid cure op facebook aan. Mijn paard krijgt vaak sarcoiden en als ik een nieuwe zie smeer ik en is hij zo weer weg. Helaas zit ik nog met een van de drie die hij al had voordat ik het wist maar die zal ook een keer weggaan ^^

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 17:12 



 
Profiel   

Hoor net van mijn "contactpersoon" op FB dat de dame achter de Sarcoïd Cure nog steeds haar berichten heeft af staan. Ik kan ze dus nog altijd niets sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 20:20 



 
Profiel   

Ondertussen zijn de berichten al een dag of 5 geleden gelezen maar nog geen reactie. Haar berichtendienst heeft ook lang afgestaan, al van net na Kerst gecheckt. Dat wordt nog even wachten vrees ik.
Zonder verder op het product in te gaan want lijkt nogal geheim te zijn. Kan iemand mij zeggen hoe lang ongeveer de behandeling met Sarcoïd Cure heeft geduurd en was het een pijnlijk verhaal voor het dier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:19 



 
Profiel   

is helemaal afhankelijk van hoe groot het is en welk soort. wij zijn vanaf april bezig maar betreft een hele grote sarcoid op wang en langs kaak. we zien wel duidelijk verbetering en word kleiner.
op de fb pagina zie je ook verhalen. de 1 is zo klaar en een ander smeert ruim een jaar.
pijnlijk is het op gegeven moment wel. wij smeren nu om de dag ivm pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:31 



 
Profiel   

Onze ezel heeft er 2, de foto's ervan staan op de vorige pagina hier (2) en deze foto's zijn van afgelopen week. De onderhuidse verdikking op de borst is wel weg maar uitwendig weinig verandering. Na 6 weken Aldara smeren zie ik weinig verandering, voordeel is wel dat het geen pijn doet maar als het niet helpt schiet het ook niet op natuurlijk. Misschien vallen ze er een dezer dagen wel gewoon van af, wie weet. Ik heb nog voor 2 weken en ondertussen schuim ik het net af op zoek naar ervaringen en alternatieven. Aldara wordt ook gebruikt door Equitom lees ik op hun site maar misschien zijn deze gewoon al te groot, geen idee. Er zit maar 250mg in een zakje en ik heb er altijd 2 nodig. (65 euro voor 12zakjes 3x week smeren). De DA spreekt nu over chemo injecties of bevriezen maar dat betekent transport en verschillende narcoses. Zij had duidelijk sneller resultaat verwacht merk ik nu.
Ik lees hier ook over Knottenberg zalf, de ene vindt het top de andere bijna dierenmishandeling.
Afbinden met elastiek om te laten afsterven, de ene zegt ja de andere neen, verschillende DA's verschillende meningen...
Ondertussen blijf ik Pavo Vital geven en misschien ook eens kijken om Kurkuma te bij te geven, hier en daar lees ik er positieve ervaringen over. Die dingen kunnen zeker geen kwaad. Een brandende zalf oid zal ik nooit zomaar smeren zonder overleg met de DA.

Wordt vervolgd..


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:57 



 
Profiel   

Waarom niet de Virex zalf van Hilton Herbs proberen?
Je kan hen altijd een foto mailen en om info vragen. Ze zijn daar heel behulpzaam :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:39 



 
Profiel   

Dit is een sarcoïd die er met de laser vanaf gesneden is.
[ img ]

Omdat je met laser geen/nauwelijks bloed hebt tijdens het snijden kan de sarcoïd zich niet verspreiden. En omdat 810nm laser ook biostimulatie geeft gaat de genezing heel snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:58 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Waarom niet de Virex zalf van Hilton Herbs proberen?
Je kan hen altijd een foto mailen en om info vragen. Ze zijn daar heel behulpzaam :)



Deze zalf op aanraden van dit topic besteld. Nu 2 dagen aan het smeren, ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 21:58 



 
Profiel   

Toemke schreef
Bedankt voor alle inputs.
Ondertussen heb ik iemand gevonden om contact te maken via FB maar die persoon heeft de gewoonte geen berichten te ontvangen in de weekends en feestdagen. Zodra het kan gaat mijn bericht verstuurd worden.
Ik wil wel de Aciclovir proberen, de prijs maakt niet veel uit, ik betaal nu een dikke 60€ voor een doosje van 12beurten, eigenlijk 6 omdat ik 2 Sarcoïden moet behandelen.

Ondertussen alvast enkele foto's
Op de derde foto had de sukkelaar ook nog een hevig tranend oog maar dat is gelukkig verholpen door een oogzalf.


ehhh.... 4,19 bij de kruidvat. een schijntje toch???

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 22:20 



 
Profiel   

Dat is geen geld maar in België niet te krijgen bij kruidvat.
De mevrouw op FB heeft zich ondertussen gemeld. Als er vooruitgang wordt geboekt meld ik het hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 09:27 



 
Profiel   

Ik heb ook Virex gebruikt, voor een sacroid op de schoft. Werkte goed. Maar niet ieder paard reageert hetzelfde op dezelfde zalf. Virex is niet dur, doet geen pijn en het is het proberen waard. Houd goed in de gaten of het inderdaad kleiner wordt, anders toch de DA erbij. Zeker omdat ze vrij dicht bij het oog zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 09:56 



 
Profiel   

Ik heb een sarcoide effectief weg gekregen bij mijn hond met kurkuma. Ik maakte toen een "golden paste" van kurkuma kruiden met olie en peper uit de molen. Daarvan gaf ik 2 x per dag een volle theelepel (richting eetlepel) door het voer. Verder deed ik wat pasta door een beetje vaseline en smeerde dat op de sarcoide

https://www.baroen.nl/kruiden/poeders/c ... der-detail
https://www.kanker.be/voedingssupplementen/kurkuma

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 10:11 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ik heb een sarcoide effectief weg gekregen bij mijn hond met kurkuma. Ik maakte toen een "golden paste" van kurkuma kruiden met olie en peper uit de molen. Daarvan gaf ik 2 x per dag een volle theelepel (richting eetlepel) door het voer. Verder deed ik wat pasta door een beetje vaseline en smeerde dat op de sarcoide

https://www.baroen.nl/kruiden/poeders/c ... der-detail
https://www.kanker.be/voedingssupplementen/kurkuma


Bij Pit en Pit Kurkuma waar zwarte peper in zit dan schijnt het beter opgenomen te worden.
https://nl.pit-pit.com/products/kurkuma-met-peper-bio

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 20:09 



 
Profiel   

Vraagje aan de kurkuma gebruikers hoe lang duurde het voor je dacht het helpt iets/ doet iets

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 23:34 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Vraagje aan de kurkuma gebruikers hoe lang duurde het voor je dacht het helpt iets/ doet iets


Ik gebruik ook kurkuma (wel met zwarte peper) en kan niet zeggen dat ik specifiek een verschil zie, maar ik gebruik het ook echt alleen ter ondersteuning. Ik gebruik sarcoid cure paste.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 01:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen