Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:39

Aciclovir geeft in een aantal gevallen een heel mooi resultaat na 1-2 weken smeren. Paarden zijn er niet pijnlijk van en laten het goed toe, ook als het sarcoid bezig is om op te lossen/eraf te vallen. In sommige gevallen doet het niets/te weinig. Maar proberen waard!

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:08

snorkel1986 schreef:
Vraagje aan de kurkuma gebruikers hoe lang duurde het voor je dacht het helpt iets/ doet iets


Ik weet het niet precies meer maar ik dacht enkele weken tot een maand

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:45

Afbeelding
wij zijn na een jaar smeren al heel ver. smeren de pasta van sarcoid cure, ook op facebook te vinden
vd week hele positieve reactie gekregen, nog even en we hebben het gevecht gewonnen

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:16

dianalamboo schreef:
[ [url=m/jyhPui.jpg]Afbeelding[/url] ]
wij zijn na een jaar smeren al heel ver. smeren de pasta van sarcoid cure, ook op facebook te vinden
vd week hele positieve reactie gekregen, nog even en we hebben het gevecht gewonnen


wauw inderdaad, super blij voor je!
Ik heb er ook al 1 compleet weg mee gekregen 1 heeeel bijna en 1 ongelooflijk grote is nu nog bezig..

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:55

Ik geef vanaf oktober dagelijks 150 ml bietensap, en mijn ruin is sinds deze maand van zijn sarcoïden af.
Kurkuma heb ik ook een aantal maanden geprobeerd, maar dat had hier geen effect.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:31

Weten jullie een supplement dat ook gevoerd mag worden aan drachtige merries of met een veulen aan de voet?

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:41

CapeS schreef:
dianalamboo schreef:
[ [url=m/jyhPui.jpg]Afbeelding[/url] ]
wij zijn na een jaar smeren al heel ver. smeren de pasta van sarcoid cure, ook op facebook te vinden
vd week hele positieve reactie gekregen, nog even en we hebben het gevecht gewonnen


wauw inderdaad, super blij voor je!
Ik heb er ook al 1 compleet weg mee gekregen 1 heeeel bijna en 1 ongelooflijk grote is nu nog bezig..


is toch fijn als ze verdwijnen.
hier ook heel groot. is eens zo groot geweest. nu nog hardnekkige plekken en ook nog plek op kaaklijn in nek. we smeren lekker door

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 00:43

dianalamboo schreef:
CapeS schreef:

wauw inderdaad, super blij voor je!
Ik heb er ook al 1 compleet weg mee gekregen 1 heeeel bijna en 1 ongelooflijk grote is nu nog bezig..


is toch fijn als ze verdwijnen.
hier ook heel groot. is eens zo groot geweest. nu nog hardnekkige plekken en ook nog plek op kaaklijn in nek. we smeren lekker door


Hoe groot ongeveer en hoe lang duurde het? Die van mij is nu ongeveer 20cm in diameter op zijn borst... Ben nu ongeveer 6 maanden aan het smeren.

Itamarka
Berichten: 60
Geregistreerd: 29-07-12

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 06:25

Ik heb twee jaar geleden ook de Aldara crème gebruikt voor een sarcoid. Je vindt mijn foto's terug in het topic 'Behandeling sarcoid' uit 2020 dacht ik.
De crème werkte heel goed! Paard liet het goed toe en was er helemaal niet gevoelig aan. Eens de vacht terug gegroeid was was er niets meer van te zien. Is ook niet meer terug gekomen.

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tijdens smeren op de ergste momenten. ging op gegeven moment weer groeien ivm dichtplakken met verband ivm vliegen. daarmee gestopt en flink smeren gingen we weer vooruit.
zijn nu jaar bezig, 1e foto is recent

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:26

dianalamboo schreef:
[ [url=m/jyhPui.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SUq17e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6XjloO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KMgh92.jpg]Afbeelding[/url] ]

tijdens smeren op de ergste momenten. ging op gegeven moment weer groeien ivm dichtplakken met verband ivm vliegen. daarmee gestopt en flink smeren gingen we weer vooruit.
zijn nu jaar bezig, 1e foto is recent

Inderdaad ook een flinke! Die van mij is net wat dieper heb ik het idee dus gaat waarschijnlijk nog wel even duren... Er komen zo veel grote stukken vanaf (iedere 3 a 4 dagen ongeveer weer een laag). Maar winter is erg moeilijk ivm dekens die hij toch echt op moet (rank beestje). In de zomer kan ik hem eczeemdekens op doen die los zitten rond zijn borst.

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: Sarcoïden: Zalf of Wegsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:47

elke keer een laag dat klopt. het wordt uitgepeld zeggen ze

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:50


Toemke
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 08:27

Itamarka schreef:
Ik heb twee jaar geleden ook de Aldara crème gebruikt voor een sarcoid. Je vindt mijn foto's terug in het topic 'Behandeling sarcoid' uit 2020 dacht ik.
De crème werkte heel goed! Paard liet het goed toe en was er helemaal niet gevoelig aan. Eens de vacht terug gegroeid was was er niets meer van te zien. Is ook niet meer terug gekomen.


Hoe lang heb je die gesmeerd en waren dat ook van die minuscule zakjes?
Ik heb een kuur gedaan maar helemaal weg zijn ze niet. Ik zou zeggen een verbetering, ja weg, neen.

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:41

Afbeelding
zover zijn we nu. er gaat nu ook haar groeien

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:03

dianalamboo schreef:
[ [url=m/jyhPui.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SUq17e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6XjloO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KMgh92.jpg]Afbeelding[/url] ]

tijdens smeren op de ergste momenten. ging op gegeven moment weer groeien ivm dichtplakken met verband ivm vliegen. daarmee gestopt en flink smeren gingen we weer vooruit.
zijn nu jaar bezig, 1e foto is recent


Ik heb er een op mijn paard zijn borst dus die bescherm ik ook met een borstbeschermers?? Ik doe daar de "paste" op. Zou dit ervoor kunnen zorgen dat hij minder goed word gedood??

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:04

dianalamboo schreef:
[ [url=m/6AKE0R.jpg]Afbeelding[/url] ]
zover zijn we nu. er gaat nu ook haar groeien

Wauw, geweldig echt gefeliciteerd!!!

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:02

Even een update! Mijn mega sarcoid is nu de helft van de grootte :D ik hoop dat het zo door blijft gaan bijna de 3e en laatste weg *\o/*

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:57

dianalamboo schreef:
wij zijn na een jaar smeren al heel ver. smeren de pasta van sarcoid cure, ook op facebook te vinden
vd week hele positieve reactie gekregen, nog even en we hebben het gevecht gewonnen


Ik ben ook bezig met 'the paste' :D van Sarcoid cure. Mijn paard heeft meerdere kleine sarcoiden, 1 in het gezicht, de rest op zijn buik, koker en in zijn oksels.

Ik ben nu anderhalf maand onderweg, en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik ben zo blij dat ik dit middel heb gevonden. Geen chemische troep, wel een super resultaat *\o/*

Dus als antwoord op de vraag... never nooit wegsnijden.

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:18

Afbeelding
Dit was 4 mei, hierna voor het eerst de paste van sarcoidcure gebruikt.

Afbeelding
Dit was afgelopen week en uitwendige Sarcoid is officieel weg! Zo blij!
De onderhuidse Sarcoid onder het oog reageert nog niet op de paste dus in overleg met sarcoidcure smeer ik niet meer, tot hij naar buiten doorbreekt en begin dan weer te smeren. Maar ik weet zeker dat deze op een dag ook weg zal zijn! En dat zonder al te veel pijn en ongemak. En het belangrijkste: effectief!

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:09

Ik heb het bij mijn paard laten wegsnijden bij Equitom maar het kwam aan 1 kant veel erger terug en kreeg hij ook veel onderhuidse sarcoiden wat hij daarvoor niet had. Daarna bij Horsepital in Zutendaal chemo injecties laten zetten, daarna de operatie, tijdens de operatie is er ook nog chemo in gespoten en na de operatie nog 1x. Alles is ook opgestuurd naar de patholoog om te controleren of de wondranden volledig schoon waren. Alles is weggebleven, maar 1x narcose gehad en mijn paard was snel en goed hersteld. En super tevreden over de persoonlijke begeleiding en verzorging.

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:44

Zou iemand mij via pb functie verder willen helpen? Ik gebruik ook de paste van sarcoid cure. Helaas is mijn engels niet al te best en vraag ik mezelf af of ik het wel goed doe.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:37

L_Ruiterhuis schreef:
Ik heb het bij mijn paard laten wegsnijden bij Equitom maar het kwam aan 1 kant veel erger terug en kreeg hij ook veel onderhuidse sarcoiden wat hij daarvoor niet had. Daarna bij Horsepital in Zutendaal chemo injecties laten zetten, daarna de operatie, tijdens de operatie is er ook nog chemo in gespoten en na de operatie nog 1x. Alles is ook opgestuurd naar de patholoog om te controleren of de wondranden volledig schoon waren. Alles is weggebleven, maar 1x narcose gehad en mijn paard was snel en goed hersteld. En super tevreden over de persoonlijke begeleiding en verzorging.


Wat gek dat ze bij Equitom niet met de elektrochemotherapie aan de slag zijn gegaan. Wellicht omdat die dame er niet meer is.
Wij zijn al 5.5jaar sarcoid vrij.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:52

linielin schreef:
Zou iemand mij via pb functie verder willen helpen? Ik gebruik ook de paste van sarcoid cure. Helaas is mijn engels niet al te best en vraag ik mezelf af of ik het wel goed doe.

Stuur maar een pbtje

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:06

Ik had toendertijd ook een topic over de sarcoid bij het oor van mijn paard.

[MD] Sarcoid (huidtumor) aan oor (NIET voor zwakke maag)

Uiteindelijk na BCG injecties (na andere dingen geprobeerd te hebben) zag het er zo uit;

Afbeelding

Afbeelding


Hier na ben ik met VireX creme van Hilton Herbs gaan smeren en is het zo klein geworden dat je er niks meer van zag. Zeker niet als je niet wist dat er iets zou kunnen zitten.
Paard is hier na verkocht dus geen idee of het nog terug is gekomen.
Maar voor dat laatste beetje was de VireX creme top!
Wie weet heeft iemand er nog wat aan :)