Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 293 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

3 paarden met koliek (fatale afloop). Hoe?

 
Profiel   

Spenk schreef
Is het wellicht een idee om bijvoorbeeld https://www.instagram.com/paardendieren ... svangulik/
te benaderen? Is een dierenarts die ontzettend veel inzet op preventie en heel veel deelt. Misschien dat er samen met haar een post gemaakt kan worden hierover?


Ik ga haar berichten, bedankt.
Ondertussen ben ik ook benaderd door de nieuwsredactie van Bokt dus ook dat loopt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:26 



 
Profiel   

Dat is mooi. Ondanks je verdriet hopelijk meer mensen en dieren die dat bespaard blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:27 



 
Profiel   

Klopt, we zijn op de hoogte en in contact met TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:27 



 
Profiel   

"Fijn" dat jullie nu de oorzaak weten, zodat jullie 'straks' verder kunnen met het verwerken van dit verlies. Knap hoe dat je er in staat ook. Ik vind het echt heel erg voor jullie en jullie nieuwe droom in Drenthe die een hele grote nachtmerrie is geworden. Nogmaals heel veel sterkte en kracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:29 



 
Profiel   

Jeetje, wat een vreselijke nachtmerrie! Heel sterk en knap hoe je alle suggesties hebt meegenomen en reageert én ons nu informeert, ik had er nog nooit van gehoord. Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:46 



 
Profiel   

Jee wie had dat gedacht, de palen! Wat goed dat je er via bokt achter bent gekomen, en hopelijk wordt de informatie snel overal verspreid en zullen er verder geen dieren ziek van worden.

Ik ben zelf ook blij dit te lezen, ik wist niet dat acacia zo giftig is. Ik was aan het kijken voor een keukenblad van acacia, maar ga nu toch maar voor eikenhout :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:23 



 
Profiel   

Gut zeg wat een uitkomst. Ik had hier ook nog nooit van gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:47 



 
Profiel   

Jeetje wat verdrietig, hopelijk heb je de oorzaak gevonden. Ik heb even gegoogled op Robinia palen en op de website van eerste verkoper die ik tegen kwam staat inderdaad dat de schors gevaarlijk kan zijn voor paarden.
Ik wist dit ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:13 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Dus toch, ik was er al bang voor! Denk dat het fijn is om de oorzaak te weten!
Acacia/Robiniavergiftiging is heel erg onbekend. Ik weet het ook pas anderhalf jaar nadat een paard van een kennis er door is overleden.
Door dit topic zijn er weer meer mensen van op de hoogte en kan het levens van andere paarden redden!


Dank je! Goed van je dat je de info over Robinia plaatste in dit topic. Hiervan was ik niet op de hoogte maar vergeet het nu nooit meer.

Ts sterkte met het verlies van je pony's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:49 



 
Profiel   

Ik heb er zeker ook wat van geleerd. Onze oude stalmeester heeft ook al 20+ jaar Acacia weidepalen en wilde deze volgend jaar gaan vernieuwen voor nieuwe omdat ze zo lang meegaan. Toch even opnieuw wijzen op de gifstoffen die er in zitten. Ook staan er achter een weiland een boel acacia bomen met als doel geplant dat er weer weide palen van gemaakt kunnen worden. Het paard wat in de wei staat eet er niet van maar wellicht een ander wel. Dit is iets wat ik ga onthouden en ik ga met mijn paard iniedergeval geen risico ermee nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:57 



 
Profiel   

Wat fijn dat jullie ( waarschijnlijk) weten wat de oorzaak was!! Maakt het gemis natuurlijk niet minder, maar in ieder geval kun je nu zorgen dat het niet weer gebeurd. En wat goed dat Jullie zo hard je best doen dit bekend te maken om te zorgen dat het in ieder geval niet nog meer paarden en eigenaren overkomt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 01:02 



 
Profiel   

Sooo heftig dit zeg! Het zou niet meer dan logisch zijn dat dit inderdaad de oorzaak is. Wat ontzettend verdrietig dat het zo heeft moeten lopen. En wat fijn dat je tinker het gered heeft. En wat dapper van je dat je zoveel mogelijk wilt doen om de kennis te delen.

Ik weet een klein beetje hoe je je voelt. Vlak nadat wij verhuisd waren verloor ik een pony van 27, binnen week was hij overleden. Het móést met hier te maken hebben maar wat. De dierenarts hield het op accute leukemie, maar achteraf denken we dat hij kersen/pruimen/perzikenpitten heeft gegeten.

Chapeau voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:12 



 
Profiel   

Helaas hier ook een aantal paarden zien overlijden doordat acaciahouten palen waren geleverd.. helaas blijft zich dit toch steeds weer voordoen.

Sterkte met je verlies

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:13 



 
Profiel   

Ah wat goed dat er een mogelijke oorzaak is gevonden voor deze heel verdrietige situatie.
Goed dat jullie dit ook verder uit willen zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:19 



 
Profiel   

Jeetje wat zuur zeg.... wel fijn dat je het nu weet wat de boosdoener geweest moet zijn :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:29 



 
Profiel   

Danuah schreef
Even in het algemeen: voordat wij of iemand anders conclusies gaan trekken over het bedrijf, gaan wij eerst met ze om de tafel. Dit kon vandaag niet dus dit doen we na het weekend.

Zó weinig mensen weten dit.. wij geloven niet dat dit met opzet is gedaan. Zodra wij meer weten dan horen jullie het. Voor alsnog dus nog even geen conclusies trekken aub. In dit geval zijn er alleen maar verliezers.

Wauw. Ik heb echt bewondering voor je instelling.
Net twee dieren verloren, net 1 paard die door het oog van de naald is gekropen... En dan zo'n instelling hebben. Knap!

Hopenlijk hebben jullie een goed gesprek met de leverancier.
En hoe triest het verhaal ook is, en hoe
stressvol het ook voor jullie moest zijn, ik hoop dat jullie verhaal een hoop paarden-eigenaren leert dat deze palen giftig kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:36 



 
Profiel   

Wat goed dat jullie waarschijnlijk achter de oorzaak zijn, dit zijn nu net van die dingen die je maar net moet weten ook inderdaad. Lijkt me goed als hier veel aandacht aan besteed wordt. Ik wist ook niet dat dit giftig kon zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:48 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Sooo heftig dit zeg! Het zou niet meer dan logisch zijn dat dit inderdaad de oorzaak is. Wat ontzettend verdrietig dat het zo heeft moeten lopen. En wat fijn dat je tinker het gered heeft. En wat dapper van je dat je zoveel mogelijk wilt doen om de kennis te delen.

Ik weet een klein beetje hoe je je voelt. Vlak nadat wij verhuisd waren verloor ik een pony van 27, binnen week was hij overleden. Het móést met hier te maken hebben maar wat. De dierenarts hield het op accute leukemie, maar achteraf denken we dat hij kersen/pruimen/perzikenpitten heeft gegeten.

Chapeau voor jou.


Zijn pruimenpitten dan ook giftig? Dat wist ik niet in ieder geval. Bij ons aten de paarden vroeger elke dag wel een aantal pruimen als ze van de bomen waren gevallen. Niet in enorme mate maar wel een stuk of 10.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:17 



 
Profiel   

Wat "fijn" dat jullie achter de oorzaak zijn gekomen. Dan kun je nu in ieder geval gaan genieten van jullie plekje met de paarden aan huis.

En respect voor jullie houding tegenover de leverancier , die zullen zich ook suf geschrokken zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:23 



 
Profiel   

Getup schreef
Wat "fijn" dat jullie achter de oorzaak zijn gekomen. Dan kun je nu in ieder geval gaan genieten van jullie plekje met de paarden aan huis.

En respect voor jullie houding tegenover de leverancier , die zullen zich ook suf geschrokken zijn.


De leverancier zal het zeker niet expres hebben gedaan. Maar toch zijn ze ergens wel nalatig geweest. Ze hadden dit wel moeten weten, zeker als ze ze zo ruw met bast en schil leveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:27 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie, maar fijn dat er waarschijnlijk duidelijkheid is over de oorzaak en er nu hopelijk veel anderen mee geholpen zijn. De onzekerheid van wat het veroorzaakt heeft lijkt mij verschrikkelijk.
Nogmaals heel veel sterkte met het verlies en hopelijk kun je iets regelen met de leverancier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:28 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Getup schreef
Wat "fijn" dat jullie achter de oorzaak zijn gekomen. Dan kun je nu in ieder geval gaan genieten van jullie plekje met de paarden aan huis.

En respect voor jullie houding tegenover de leverancier , die zullen zich ook suf geschrokken zijn.


De leverancier zal het zeker niet expres hebben gedaan. Maar toch zijn ze ergens wel nalatig geweest. Ze hadden dit wel moeten weten, zeker als ze ze zo ruw met bast en schil leveren.


Waarschijnlijk zal dit een verzekeringskwestie en een heel getouwtrek worden. De verzekering zal het balletje naar TS rollen en zeggen dat zij zelf onderzoek had moeten doen.

Zoals ik het inschat zullen ze hooguit de helft van de schade willen vergoeden. Schroef de claim dus flink op. Alle uren die het kost om de palen te vervangen moeten bijvoorbeeld ook vergoed worden.

Dat kan je er ook nog wel bij hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:13 



 
Profiel   

Het zal vast ook wel verschil maken of je "palen" verkoopt, of dat je deze specifiek verkoopt als palen voor paardenweides. Sowieso wel klöte voor de leverancier ook, die heeft dit natuurlijk ook niet gewild en zal zich wel rot geschrokken zijn.

Geen winnaars in situaties zoals deze :(:)

Minste dat de leverancier kan doen is voorstellen de palen kosteloos te vervangen en de dierenartsrekeningen te betalen, als de palen specifiek geleverd zijn voor een paarden afrastering.

Wellicht kan leverancier / zijn verzekering dan weer verder kijken naar de leverancier daarboven, die wellicht ook een verantwoordelijkheid had om informatie te verstrekken dat de palen giftig zijn voor bepaalde dieren want ik kan me voorstellen dat leverancier van TS er vreselijk van baalt dat hij daar op deze manier achter moet komen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:19 



 
Profiel   

We gaan helemaal niets opschroeven.
We gaan gesprek aan en dan zien we het wel.
Komen we tot elkaar dan hebben we mazzel, doen ze niets dan hebben we pech.
Zo simpel is het. Of laten we het zo zeggen: zo simpel denk ik.
Soms moet er iets vervel na gebeuren om ergens achter te komen. Nu gebeurde dit bij ons. Hele domme en verdrietige pech.
Ik hoop dat ons verhaal de dood/ziek worden van andere paarden kan voorkomen. Dan heeft het toch nog een soort van ‘zin’ gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 13:23 



 
Profiel   

DIVA2 schreef
We gaan helemaal niets opschroeven.
We gaan gesprek aan en dan zien we het wel.
Komen we tot elkaar dan hebben we mazzel, doen ze niets dan hebben we pech.
Zo simpel is het. Of laten we het zo zeggen: zo simpel denk ik.
Soms moet er iets vervel na gebeuren om ergens achter te komen. Nu gebeurde dit bij ons. Hele domme en verdrietige pech.
Ik hoop dat ons verhaal de dood/ziek worden van andere paarden kan voorkomen. Dan heeft het toch nog een soort van ‘zin’ gehad.



Ik bedoel niet dat je de leverancier het vel over de neus moet halen maar als het een verzekeringskwestie wordt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 14:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 293 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen