Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is dit? Gekke bult bovenin hals

 
Profiel   

Mijn oude man (bijna 23) is vandaag naar de tandarts geweest. Meneer heeft een diastase waar al een flinke ontsteking in zat. Hij had in de week voorafgaand dan ook flink kiespijn. Achteraf dus met een heel goede reden.

Ik zit zelf in quarentaine, maar het meisje dat mijn paard heeft bijgestaan tijdens het tandartsbezoek zei naderhand dat ze bovenin zn hals een rare bult zag zitten. Iets wat ervoor zorgde dat ik zelf ook filmpjes en foto's ben gaan terugkijken van afgelopen week en waarempel: diezelfde bult zit er ook.

Nu vroeg ik me af of een van jullie weet wat dit zou kunnen zijn? Is het een opgezette lymfeklier door de ontsteking en geïrriteerde slijmvliezen? Of moet ik in een andere richting denken. Overigens heeft hij geen klachten met rijden gehad toen die bult er zat. Hij was niet onrustig in zijn hoofd en wilde ook gewoon fijn zakken. Hij heeft er dus geen 'last' van.

Ik heb even wat foto's bijgevoegd:


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:41 



 
Profiel   

Ik denk niet dat dit een lymfeklier is, die zitten onder de kaak.

Het lijkt mij een cyste of sarcoid, is het een harde knobbel of zacht? het kan ook een slijmbeursontsteking zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 10:09 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik denk niet dat dit een lymfeklier is, die zitten onder de kaak.

Het lijkt mij een cyste of sarcoid, is het een harde knobbel of zacht? het kan ook een slijmbeursontsteking zijn.


De knobbel is hard en pijnloos. Hij voelt ook niet warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 10:14 



 
Profiel   

Ja ik denk dat het dan een sarcoid is, is meestal onschuldig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen