Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Op welke leeftijd hengst castreren?

 
Profiel   

Hans was een impulsaankoop en ik had 2 merries. Dus hij is met 7 maanden gecastreerd. In de winter in het weiland laten doen toen er dus geen insecten waren. Hij was er zo bovenop
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:30 



 
Profiel   

KimD schreef
Rond hun 5e levensjaar en van de hengsten die ik heb laten castreren heb ik er niet met een problemen ondervonden. Ik heb ervoor gekozen zo 'laat' te castreren vanwege het uitgroeien.

Een jonge ruin wordt groter dan een late ruin, ook verdwijnt de echte hengstennek zodra je gaat castreren (ook op latere leeftijd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:42 



 
Profiel   

Brainless schreef
KimD schreef
Rond hun 5e levensjaar en van de hengsten die ik heb laten castreren heb ik er niet met een problemen ondervonden. Ik heb ervoor gekozen zo 'laat' te castreren vanwege het uitgroeien.

Een jonge ruin wordt groter dan een late ruin, ook verdwijnt de echte hengstennek zodra je gaat castreren (ook op latere leeftijd).


Nooit last van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:05 



 
Profiel   

Brainless schreef
Een jonge ruin wordt groter dan een late ruin, ook verdwijnt de echte hengstennek zodra je gaat castreren (ook op latere leeftijd).


Dat schijnt alleen te gelden als je voor het 1e levensjaar castreert en dan nog is er nog nooit sluitend bewijs over gekomen.
De hengstennek wordt wel veel minder als je vroeg castreert; op latere leeftijd heb ik geen verschil gezien ( 3,5 jarige en 13 jarige) hals is/was nog net zo als voor de castratie.
Ook hangt het hierbij weer erg van het ras af; sommige rassen ( bijv. de Iberiers) hebben meestal een zware ( hengsten?) hals die ook blijft als ze gecastreerd worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen