Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Herstel ocd operatie

 
Profiel   

Hoi!

Mijn paard is 27 oktober geopereerd aan ocd's in zijn spronggewrichten. Hij moest hierna 3 weken op boxrust en 3 weken stappen aan de hand. Hierna zou ik hem weer rustig mogen oppakken.

Zijn sprong RA was overvuld voor de operatie en zou waarschijnlijk altijd overvuld blijven. Zijn sprong LA was na de operatie een beetje overvuld. Nu zijn we bijna 3 maanden verder en longeer ik hem af en toe en ik doe grondwerk. Hij heeft enorm veel energie en bokt regelmatig met losgooien en longeren. Na een boksessie zijn zijn sprongen soms wat warmer. Dit trekt met een paar dagen wel weg. Ook is het erg wisselen qua vocht. De ene dag is zijn sprong LA helemaal glad en ijskoud. De andere dag zit er weer wat vocht in en is het iets warmer. Echt warm is het nooit. Zijn RA is altijd overvuld, maar de ene dag ook koud en de andere dag wat warmer.

Ik heb hier ook met de dierenarts over gesproken en die maakt zich er niet zo druk om, omdat hij verder wel goed loopt. Op termijn zouden we RA in kunnen spuiten, maar dat zou dan puur cosmetisch zijn.

Iemand hier ervaring met herstel van ocd operatie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:57 



 
Profiel   

Ja vanuit mijn werk wel ervaring hiermee. Meerdere paarden gekend die een ocd operatie gehad hebben, zowel in sprong als op de kogel. Ken er eentje die in het begin ook een overvulde kogel had. Dit is nooit helemaal bij getrokken, maar heeft nooit tot problemen geleid. Puur cosmetisch inderdaad.
Er is in dat gewricht gerommeld en dat heeft tijd nodig. Zolang het vocht bij beweging verdwijnt en hij er niet kreupel op is. Zou ik me ook niet al teveel zorgen over maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 09:26 



 
Profiel   

Ik heb 2 paarden laten opereren aan ocd. 1 sprong en kogel en 1 alleen sprong. 1 sprong was voor operatie overvuld. Na de operatie geen van de 3 gewrichten overvuld na herstel van ongeveer 12 weken.
Jouw situatie van meer en minder vocht herken ik niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen